וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונארומה: "רוצים לשחזר את הקסם מ-2021". באלבניה מפנטזים

איטליה תחל במסע לשמירת התואר אלופת אירופה נגד הנבחרת החלשה יותר בבית ב' על הנייר (שבת, 22:00, ספורט1). קפטן האזורי: "ננסה לעשות שוב היסטוריה", בארלה לא צפוי לפתוח. אסלאני יודע: "זאת אחת הנבחרות הטובות באירופה"

תקציר: איטליה - בוסניה 0:1/ספורט1

איטליה

אלופת אירופה תחל במסע להגנה על התואר נגד הנבחרת שעל הנייר לפחות, היא החלשה ביותר בבית ב' (שבת, 22:00, ספורט1). שחקנים רבו שזכו ביורו 2020 כבר לא חלק מהסגל של לוצ'אנו ספאלטי, שהוא בעצמו החליף את רוברטו מנצ'יני. מלאונרדו בונוצ'י דרך מרקו וראטי ועד צ'ירו אימובילה, חילופי הדורות באזורי כבר החלו לקרות, והרבה שמות חדשים מעטרים כעת את הסגל של אלופת אירופה בבית הקשה.

אלסנדרו באסטוני הפך לעוגן ההגנתי אחרי הימים של קייליני ובונוצ'י, ניקולו בארלה ודוידה פראטזי צפויים להיות חלק מהקישור יחד עם ז'ורז'יניו, כשבארלה עדיין לא צפוי לפתוח בעקבות פציעה, ובחלק הקדמי רק פדריקו קייזה ימשיך מההתקפה של הטורניר הקודם, כשבחוד ג'אנלוקה סקמאקה יקבל את המפתחות מספאלטי להיות האחראי על כיבוש השערים.

"דמיינתי את הבכורה שלי ביורו מול אלבניה, ושאנחנו מנצחים את המשחק הזה", סיפר חלוצה של אטאלנטה לקראת משחק הפתיחה של איטליה. "אני מקווה להתחיל ברגל ימין. ספאלטי רוצה חלוץ שלא רק כובש, אלא גם לוחץ. החלום הוא עדיין לזכות בטורניר".

ג'אנלואיג'י דונארומה אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מתחילים את הטורניר באותה מוטיבציה שהייתה לנו לפני שלוש שנים, וננסה לשחזר את הקסם של 2021. המשחק מול אלבניה הוא חשוב מאוד, נהיה חייבים לתת 100%, כי 70% או 80% לא יספיקו. נצטרך להיות סבלניים. סרט הקפטן? שום דבר לא השתנה עבורי, זאת תוספת של אחריות. יש לנו הרבה מנהיגים. ננסה לעשות היסטוריה פעם נוספת".

המאמן הוסיף: "ברמה האישית, זה מרגש מאוד וזה עולה בכל רעה. אלבניה נבחרת מעולה, סילבינו עשה שם עבודה נהדרת עם הרבה שחקנים שמשחקים בליגה האיטלקית. אני מלא ביטחון שנוכל לממש את תוכנית המשחק שלנו ולנצח".

הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

לוצ'אנו ספאלטי מאמן נבחרת איטליה. GettyImages
המשימה - לשמור על התואר. ספאלטי/GettyImages

אלבניה

הופעת הבכורה של הנבחרת האלבנית בטורניר גדול הייתה ביורו 2016, שם היא סיימה במקום השלישי והמכובד מתחת לצרפת ושוויץ, ועם שלוש נקודות אחרי ניצחון על רומניה. הפעם, היא זכתה להגרלה אפילו קשה יותר, כשהמאבק צפוי להיות רק על המקום השלישי, דרכו גם כן אפשר להגיע לשלב שמינית הגמר. בשלב המוקדמות אלבניה הרשימה מאוד כשסיימה בפסגת בית ה' עם 15 נקודות ומעל נבחרות כמו צ'כיה ופולין, אבל כעת היא תתחרה נגד אריות אירופה בדמותן של ספרד, קרואטיה והיריבה הראשונה שלה בטורניר - אלופת אירופה, איטליה.

בארבעה מפגשים בין הנבחרות, איטליה ניצחה בכולם, כשאלבניה הצליחה לכבוש רק שער אחד. הפעם, תחת שרביטו של סילבינו עם ולא מעט שחקנים מנוסים וכישרוניים דוגמת אלסעיד הוסאי, אילבר רמדאני, כריסטיאן אסלאני, שמשחק באינטר, יאסיר אסאני ובראשם - ארמנדו ברויה, חלוצה של צ'לסי שצפוי לעזוב ומבוקש מאוד במילאן האיטלקית.

הקשר של אלופת איטליה התייחס למפגש עם אלופת אירופה: "אני לא יכול להיות כבר על המגרש ולשחק נגד איטליה. זאת אחת הנבחרות הטובות באירופה. אם הם ינצחו, לא אדבר עם פראטזי. אם אנחנו ננצח, הוא לא ידבר איתי".

טאולנט ספרי, החלוץ האלבני, סיפר על "הגשמת החלום שלו", והציב מטרה: "תמיד אנחנו רוצים לשאוף ולהשיג כמה שיותר. יש לנו מטרה להצליח, שמחים להיות כאן ונעשה הכל לנצח כבר בפתיחה".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
כריסטיאן אסלאני חוגג עם ניקולו בארלה אינטר. GettyImages
נפגשים, הפעם כיריבים. אסלאני ובארלה/GettyImages

טריוויה

* איטליה ואלבניה נפגשו בסך הכול 4 פעמים עד כה והאזורי ניצחו בכולן. 0:1 ב-2014 (ידידות), 0:2 ו-0:1 ב-2017 (מוקדמות מונדיאל ו-1:3 ב-2022 (ידידות).

* איטליה תנסה להפוך לנבחרת השנייה אי פעם שזוכה ביורו פעמיים ברציפות. רק ספרד עשתה זאת בעבר, ב-2008 ו-2012.

* 45 המשחקים של איטליה בטורנירי יורו הניבו ממוצע של 1.84 שערים למשחק. זה הממוצע הכי נמוך בין נבחרות ששיחקו לפחות 10 משחקים.

* 10 שחקנים מהסגל של נבחרת אלבניה משחקים באיטליה (סרייה A וסרייה B). יותר מאשר כל ארץ אחרת.

הרכבי הקבוצות

שופט: פליקס צוואייר (גרמניה)
אצטדיון: זיגנל אידונה פארק (דורטמונד)
קהל: 60512

עוד בשבת ביורו (שידורים ישירים בספורט1):

16:00: הונגריה - שוויץ (בית א')

19:00: ספרד - קרואטיה (בית ב')

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully