וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמו יודע ש"אסור לאבד ריכוז". קרואטיה מתכוננת ל"ספרד שונה"

ספרד תחל במסע לשבירת שיא הזכיות נגד קרואטיה, (שבת, 19:00, ספורט1). ניקו וימאל צפויים לפתוח. דאליץ': "הם ישחקו מהר"

תקציר ה-1:5 של נבחרת ספרד על צפון אירלנד במשחק הכנה/ספורט1

ספרד

שיאנית הזכיות באליפות אירופה יחד עם נבחרת גרמניה תנסה להשיב את התואר לחיקה אחרי 12 שנים. רצף הזכיות ביורו ב-2008, מונדיאל ב-2010 ושוב יורו ב-2012 נעצר והראה מעל עשור של טורנירים לא מספיק טובים עבור הנבחרת הספרדית, שתחפש הקיץ את הזכייה הרביעית ביורו. "לה רוחה" זכתה להגרלה לא פשוטה יחד עם איטליה, אלבניה והנבחרת מולה תתמודד מחר (19:00, ספורט1), קרואטיה. לשתיים היו לא מעט מפגשים בשנים האחרונות, כשהמאזן נוטה לצד הספרדי, כולל ניצחון בשמינית גמר היורו האחרון עם 3:5 סוער בהארכה וזכייה בליגת האומות בדו קרב פנדלים לפני שנה פחות ארבעה ימים.

ללואיס דה פואנטה תהיה משימה לא פשוטה להביא את הנבחרת שלו עד השלבים המאוחרים, כשהמשימה הראשונה ברורה - להעפיל מבית ב' הקשה דרך המקום הראשון. הדור שכלל את אלו שזכו בתחילת העשור הקודם ביורו כבר כמעט אבד, כששמות בודדים נותרו, אך עם שחקנים מרעננים יותר כמו רודרי, פדרי, דני אולמו, ניקו וויליאמס ולאמין ימאל הצעיר, ספרד עדיין מכוונת הכי גבוה שיש ומסתמכת על שילוב של צעירים עם שחקנים וותיקים יותר כמו נאצ'ו, דני קרבחאל ואלברו מוראטה, שצפוי להמשיך בחוד לצד וויליאמס וימאל, כאשר מיקל מרינו יקבל את חולצת ההרכב יחד עם רודרי פדרי בקישור.

המאמן דיבר לקראת המשחק, החמיא לקרואטיה והוסיף: "אני מעריץ את המנטליות של הקרואטים. הם דוגמא לגאווה לאומית ואחידות. צריך להיות גאים כשמשחקים עבור הנבחרת הלאומית. יש לנו סגל מצוין עם שחקנים מאוד מוכשרים. אני מצפה שהם יבינו מה הם מייצגים".

דני אולמו סיפר לקראת המפגש עם הנבחרת הקרואטית: "שיחקתי בדינמו זאגרב וגם נגד הנבחרת בכמה מפגשים, ככה שאני יודע כמה הם תחרותיים. צריך לקחת את קרואטיה תמיד בחשבון בטורנירים גדולים, זה חלק מה-DNA שלהם להצליח. אסור לנו לאבד ריכוז מולם".

הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

מאמן נבחרת ספרד, לואיס דה לה פואנטה. Fran Santiago, GettyImages
יצליחו לסיים בפסגת בית ב'? דה לה פואנטה/GettyImages, Fran Santiago

קרואטיה

בצד של סגנית אלופת העולם מ-2018 ומי שתמיד חוששים ממנה בכל הטורנירים הגדולים בשנים האחרונות, חילופי הדורות התעכבו, כשניתן לראות עדיין שמות רבים שלקחו חלק גם ביורו הקודם וגם ברוב העשור האחרון. לוקה מודריץ' עדיין מנהיג בגיל 38 את הנבחרת, לצדו מרצלו ברוזוביץ' ומתאו קובאצ'יץ' צפויים לקבל את הקרדיט, כשגם איבן פרישיץ' ואנדריי קראמריץ' עדיין חלק מהסגל.

אף על פי כן, ישנם כמה שמות שרוצים לעשות את קפיצת המדרגה ולנצל את אליפות אירופה הקרובה כדי להטביע את חותמם גם בנבחרת וגם בכדורגל האירופי בכלל. יושקו גברדיול התקשה בהתחלה במנצ'סטר סיטי, אך הפך לשחקן הרכב קבוע ויהיה מנהיג ההגנה, יוסיפ סטנישיץ' כיכב בבאייר לברקוזן העונה ומרקו פשאליץ' יקווה לתפוס את עמדת החלוץ, שם הוא מתחרה עם אנטה בודימיר, שצפוי לפתוח, קראמריץ' וברונו פטקוביץ'.

המאמן זלטקו דאליץ' סיפר שהוא מתכונן ל"ספרד אחרת" מזו של שנים קודמות: "בהתחלה הספרדים שיחקו טיקי-טקה, החזיקו הרבה בכדור, כפו סגנון מסויים. הם התישו את היריבים והרסו אותם. עכשיו זה קצת שונה, יש להם חלוץ קלאסי ושחקנים מהירים בכנפיים, המשחק שלהם יותר מהיר וישיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני נבחרת קרואטיה. Carlos Rodrigues, GettyImages
מחפשים נקמה מההפסד בגמר ליגת האומות. קרואטיה/GettyImages, Carlos Rodrigues

טריוויה

* ספרד וקרואטיה נפגשו 10 פעמים בעבר. הקרואטים ניצחו 0:2 במשחק ידידות ב-1994, אבל מאז התהפכו היוצרות. המאזן כעת עומד על 6 ניצחונות לספרד, 3 ניצחונות לקרואטיה ותיקו אחד.

* ביורו הקודם ספרד ניצחה את קרואטיה 3:5 אחרי פנדלים בשמינית הגמר - במשחק עם הכי הרבה שערים מאז ה-4:5 של יוגוסלביה על צרפת ביורו 1960. בפעם הבאה שהן נפגשו לעומת זאת, הן נפרדו ב-0:0 בליגת האומות.

* אם לא מחשיבים פנדלים, ספרד הפסידה פעמיים בלבד ב-22 המשחקים האחרונים שלה בטורנירי יורו. היא העפילה לשלבי הנוק אאוט ב-6 מ-7 ההופעות האחרונות שלה באליפות אירופה.

* 50 השערים האחרונים של ספרד בטורנירי יורו הובקעו מתוך הרחבה. הפעם האחרונה שהיא כבשה מחוץ ל-16 של היריבה הייתה בשער של ראול נגד סלובניה ביורו 2000.

הרכבי הקבוצות

שופט: מייקל אוליבר (אנגליה)
אצטדיון: האצטדיון האולימפי (ברלין)
קהל: 68844

עוד בשבת ביורו (שידורים ישירים בספורט1):

16:00: הונגריה - שוויץ (בית א')

22:00: איטליה - אלבניה (בית ב')

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully