וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלמות היא בלתי אפשרית": צפו בנאום המרגש של פדרר

הטניסאי האגדי סיפק נאום ויראלי עבור הבוגרים של אוניברסיטת דארטסמות': "הטובים בעולם הפכו לכאלה כי הפסידו שוב ושוב - ולמדו להתמודד"

רוג'ר פדרר לצד הנסיכה קייט מילדטון, ווימבלדון/אתר רשמי, ווימבלדון

רוג'ר פדרר עורר השראה בלתי נגמרת לאורך קריירת הטניס המופלאה שלו, והשבוע הוא עשה זאת גם מחוץ למשטחים. הטניסאי האגדי סיפק נאום ויראלי עבור הבוגרים של אוניברסיטת דארטסמות' בארצו תהברית, ובו חלק לקחים חשובים לחיים.

בין היתר, סיפר פדרר שהשתתף ב-1,526 משחקי יחידים, וניצח 80 אחוז מתוכם - אחוז גבוה לכל הדעות. אלא שבמהלך המשחקים הללו, הוא ניצח 54 אחוז מהנקודות בלבד. "במילים אחרות, אפילו טניסאי מהטופ העולמי בקושי מצליח לנצח חצי מהנקודות", אמר. "שלמות זה דבר בלתי אפשרי. כשאתה מפסיד בממוצע כל נקודה שנייה, אתה לומד לא להיצמד לכל נקודה. אתה מבין שזו רק נקודה. אפילו חבטה גדולה שנבחרת לאחד מעשרת מהלכי הלילה, היא רק נקודה.

"וזה מה שאני בא להגיד לכם: כשאתם בעיצומה של נקודה, היא חייבת להיות הדבר החשוב ביותר בעולם. אבל כשהיא מאחוריכם, היא מאחוריכם. צורת החשיבה הזו הכרחית, כי היא תשחרר אתכם להתמקד בנקודה הבאה ואז בנקודה הבאה, עם ריכוז, בהירות ופוקוס. אתם רוצים להפוך למומחים בלהתגבר על רגעים קשים. זה מה שמאפיין אלופים. הטובים בעולם לא הפכו לכאלה כי הם ניצחו כל נקודה - זה בגלל שהם הפסידו שוב ושוב ולמדו איך להתמודד עם זה".

בהמשך הנאום הודה המאסטרו שנפגע כפרשנים טענו שהוא מנצח כל כך בקלות: "ללא מאמץ? זה מיתוס. אנשים אמרו שאני גורם למשחקים להיראות קלים, ובדרך כלל התכוונו לזה כמחמאה, אבל זה תסכל אותי. האמת היא שעבדתי קשה כדי לגרום לזה להיראות קל".

לסיום, טען פדרר כי "החיים גדולים יותר מהמגרש": "טניס הראה לי את העולם, אבל הוא לעולם לא יכול להיות העולם. אני כאן כדי להגיד לכם שבצד השני של האוניברסיטה יש עולם חדש, והוא מרגש בצורה בלתי רגילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully