וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורע שטרות: ג'יילן בראון סותם פיות, כל הדרך לתואר

כשחתם על החוזה הגבוה אי פעם רבים הרימו גבה, כשג'ייסון קיד כינה אותו השחקן הטוב ביותר של בוסטון נטען כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית, אך כעת הכוכב שלא נכלל באף אחת מחמישיות העונה בדרך הבטוחה להיבחר ל-MVP של סדרת הגמר

ג'ייסון טייטום אחרי הניצחון במשחק מספר 3 של גמר ה-NBA/מתוך הטוויטר של בוסטון

עם תום העונה שעברה, עלו סימני שאלה בנוגע להמשך דרכו של ג'יילן בראון בבוסטון. הסלטיקס ידעו שהכינור השני לג'ייסון טייטום ידרוש חוזה מקסימום כדי להישאר, ולא מעט פרשנים בארצות הברית תהו האם יהיה זה המהלך הנכון. גם אחרי החתימה על החוזה המדובר - 304 מיליון דולר לחמש שנים, החוזה הגבוה אי פעם נכון לקיץ 2023 - רבים הרימו גבה.

ובכן, לאחר הפלייאוף הנוכחי, וסדרת הגמר המופלאה, אף גבה כבר לא מורמת. ג'יילן בראון, שלא נבחר לאף אחת מחמישיות העונה, הפך הלילה (בין רביעי לחמישי) לפייבוריט הבלתי מעורער לזכייה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, אחרי שסיפק את הסחורה בכל אחד משלושת המשחקים הראשונים בסדרה.

בראשון כל השבחים הלכו כמובן לג'רו הולידיי, אך בראון היה שם עם 21 נקודות, 7 אסיסטים, 3 חטיפות והגנה נהדרת; בשני סיים כקלע המוביל של קבוצתו עם 22 נקודות, 6 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 חסימות; והלילה השתדרג ל-30 נקודות (24 במחצית השנייה), 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, כולל סל קלאץ' טיפוסי. בסך הכל, 24.3 נקודות, 6 ריבאונדים, 5.7 אסיסטים, 2 חטיפות ו-1.3 חסימות מול המאבס, עם 55.1 אחוז מהשדה.

ג'יילן בראון. Giphy
שווה כל דולר. בראון/Giphy

אף שבראון הוכתר כ-MVP של סדרת גמר המזרח, ערב הגמר ג'ייסון טייטום היה הפייבוריט לזכייה לפי סוכנויות ההימורים, עם יחס של -115, לעומת +650 של חברו לקבוצה. הלילה הקערה התהפכה על פיה: בראון עומד כעת על -280, לעומת +250 של טייטום, שאמנם היה נפלא הלילה אך אכזב בצמד המשחקים הראשונים.

עם פתיחת הסדרה טען ג'ייסון קיד שבראון הוא השחקן הטוב ביותר - אמירה שנראתה מפוקפקת למדי, והוגדרה כלוחמה פסיכולוגית מצד מאמן דאלאס. אלא שעם העובדות קשה להתווכח: בראון הוא בלי ספק השחקן הטוב ביותר של בוסטון לאורך הפלייאוף בכלל, ולאורך סדרת הגמר בפרט. "תראו מה הוא עושה בהגנה", אמר מאמן המאבס, "הוא שומר על לוקה על כל המגרש, מגיע לקו, עושה הכל. הוא מבין את המשחק בשני צידי המגרש ברמה גבוהה ועושה זאת כל הפלייאוף. זה מה שהשחקן הכי טוב שלך עושה".

בראון וטייטום לא נתנו לדברים הללו לפגוע בקשר הקרוב שלהם. הלילה, אחרי הניצחון המתוק, התחבקו ממושכות. "אמרתי לו שאני גאה בו", אמר טייטום, "והוא אמר לי את אותו הדבר - צריך להמשיך להילחם".

המחמאות של קיד הן גם כמובן עדות לקבוצה שנבנתה בבוסטון השנה. אחרי המשחק השני, נדמה היה שהמירוץ לתואר ה-MVP של סדרת הגמר פתוח מתמיד - גם ג'רו הולידיי ואפילו דרק ווייט היו במאבק, אולם כעת יש תמימות דעים: להוציא קאמבק היסטורי של דאלאס או התעלות של טייטום בהמשך הסדרה, התואר הזה הוא של בראון לאבד. "הוא שחקן מיוחד", שיבח ווייט את חברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום, ג'יילן בראון. Tim Heitman, GettyImages
גאים זה בזה. טייטום ובראון/GettyImages, Tim Heitman

"הוא משתמש בשישה, שבעה, שמונה עוזרי מאמן בכל אימון", סיפר ג'ו מאזולה, "הוא מעביר את עצמו כל סיטואציה אפשרית על הפרקט וככה צומחים - אתה מתמודד עם דברים איתם אתה מרגיש לא בנוח". בפלייאוף הזה, בראון נענה לכל אתגר שהוצב בדרכו. "השתפרתי, אבל הקבוצה פשוט סומכת עלי, בעיקר בפלייאוף", אמר. "אני סבלני וההזדמנויות מגיעות. אני פשוט מנסה לנצל אותן".

אם אכן יזכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, יהיה בראון הראשון מאז אנדרה איגודאלה ב-2015 שלא נחשב לכוכב המוביל של קבוצתו. מאז אותה זכייה הניפו את הגביע לברון ג'יימס (2016, 2020), קווין דוראנט (2017, 2018), קוואי לאונרד (2019), יאניס אנטטוקומפו (2021), סטפן קרי (2022) וניקולה יוקיץ' (2023).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully