וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשראת ה-UFC: הכוכבים המושמצים "הפכו ללוחמי על"

אחרי הניצחון שהמחיש את השיעורים שלמדו מכישלונות העבר, טייטום ובראון חלקו רגע מרגש וחושפים את השיטות המיוחדות של מאמנם "הגאון" כדי לתמרץ אותם. אמביד עקץ את מילווקי: "יכול להיות שהם נתנו לסלטיקס את האליפות?"

משחק האליפות של ריאל מדריד בליגה הספרדית בכדורסל/ספורט1

אמרו שהיא עברה דרך קלה מדי בפלייאוף, פקפקו ביכולת של כוכביה להתעלות ברגעי האמת, אבל בוסטון בדרך הבטוחה לזכייה באליפות, ואין ראויה ממנה. הניצחון 99:106 הלילה (בין רביעי לחמישי) היה העשירי ברציפות של הסלטיקס, וחתם עבורם למעלה מחודש ללא הפסד בפלייאוף. בנוסף, הם עומדים על מאזן מושלם של 0:7 במשחקי חוץ בפוסט-סיזן, עוד נתון שהיה בלתי ניתן להשגה ללא אופי וקור רוח מיוחדים ששמורים לאלופים.

הסלטיקס ביתרון 0:3 בסדרה, וספק אם יש כוח בעולם שיכול למנוע מהם את האליפות ה-18 בתולדותיהם, שתהפוך את הפרנצ'ייז למעוטר ביותר בתולדות ה-NBA, עם אליפות אחת יותר מהלייקרס. 154 פעמים בעבר קבוצות הוליכו 0:3 בסדרות פלייאוף - וכולן ניצחו בסדרה בסופו של דבר.

כעת הסלטיקס רוצים להשלים סוויפ בגמר, דבר שקרה רק תשע פעמים לאורך ההיסטוריה, ורק פעם אחת לבוסטון. ג'ייסון טייטום (31 נקודות) וג'יילן בראון (30) נקודות כיכבו, ואחרי המסע שעברו יחדיו לאורך השנים, עם הכישלונות, האכזבות והביקורות, הם מרגישים את זה מתקרב. השניים נתנו אחד לשני חיבוק חם בסיום המשחק, וטייטום סיפר: "אמרתי לו שאני גאה בו, והוא אמר לי שהוא גאה בי. עברנו המון דברים יחד, ואני גאה במסע שלנו".

בראון סיפר על הרגע האינטימי: "אמרתי לג'ייסון, האח שלי, שאני נפעם מהאופן שבו הוא שיחק הערב. הוא היה אגרסיבי מהרגע הראשון, והמשיך לתקוף שוב ושוב. הוא כבר יודע איך אמורים לשחק במשחקים מהסוג הזה".

שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום, ג'יילן בראון. Tim Heitman, GettyImages
אחרי כל השנים, זה מגיע. בראון וטייטום/GettyImages, Tim Heitman

טייטום סיפר שכחלק מההכנה למשחק, המאמן ג'ו מאזולה הקרין להם קטעי וידאו של לוחמי UFC שנתנו נוקאאוט ליריביהם בדיוק ברגע שבו נראו בדרך להפסד. "כל מי שאי פעם לקח חלק בקרבות מהסוג הזה, יודע שהרגע שבו אתה מאמין שאתה עומד לנצח, הוא הכי מסוכן. זה הרגע שבו אתה עלול לקבל את המכה", אמר מאזולה.

ואכן, הסלטיקס כמעט סבלו מאותה תופעה. עם יתרון 21 נקודות כשנותרו 11 דקות לסיום, שחקני בוסטון נרדמו, איבדו ריכוז וראו את המאבס נוגסים לאט לאט בהפרש, עד שהוא עמד על 3 נקודות בלבד. למזלם, לוקה דונצ'יץ' יצא בשש עבירות ברגע קריטי, המומנטום השתנה, ובראון וטייטום תפסו פיקוד בדקות הסיום כדי להבטיח את הניצחון.

"הניסיון הוא המורה הכי טוב שיש", אומר טייטום, ונזכר בסדרת הגמר הקודמת שלו ושל בראון יחד, נגד גולדן סטייט ב-2022. "למדנו מהטעויות שלנו. הפקנו לקחים, וראינו איך קבוצה טובה יותר מאיתנו מתנהלת ומשחקת. מאז, הלכנו וגדלנו. ממש".

דרק ווייט, מצידו, הפליג במחמאות למאמן ג'ו מאזולה. "הוא גאון כדורסל", אמר הגארד המגוון, והסביר: "הוא מצליח להחדיר בנו את המסרים הנכונים כל הזמן. בזכותו אנחנו לא מורידים רגל מהגז אפילו לרגע אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאמן בוסטון סלטיקס ג'ו מאזולה. Maddie Meyer, GettyImages
"גאון כדורסל". ג'ו מאזולה/GettyImages, Maddie Meyer

מי ששוב עשה עבודה שקטה ויעילה הוא ג'רו הולידיי, שאומנם סיים עם 9 נקודות בלבד, אבל שוב שמר נפלא ושוב קלע נקודות חשובות. אחרי שכיכב גם בצד ההתקפי בשני המשחקים הקודמים, הולידיי היה מאופק יותר, אבל ממשיך להיות שחקן מפתח, ונראה בדרך לזכייה באליפות שנייה בקריירה. וכמו שג'ואל אמביד רמז במהלך המשחק, ההפסד כולו של מילווקי - הקבוצה איתה זכה באליפות הראשונה.

"יכול להיות שמילווקי נתנו לבוסטון את האליפות?" צייץ אמביד במהלך המשחק, ונראה שגם במילווקי היה מי שהסכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully