וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן של כסף לשופטים: דונצ'יץ' לא נרגע, וחוטף בעצמו

כוכב דאלאס זעם אחרי שיצא בשש עבירות, והמשיך במתקפה אחרי המשחק: "לא יכולנו לשחק פיזי". הפרשנים ביקרו: "עלה למאבס במשחק"

דני אבדיה מתאמן בפגרה/מתוך אינסטגרם

לוקה דונצ'יץ' ודאלאס מאבריקס בדרך הבטוחה להפסד לבוסטון בסדרת גמר ה-NBA, והשאלה מי אשם בכך תלויה בשואל. אחרי ההפסד 106:99 הלילה (בין רביעי לחמישי), הכוכב הסלובני משוכנע שלשופטים יש חלק בכך. דונצ'יץ', כהרגלו יש לציין, הירבה להתלונן לשופטים במהלך המשחק אחרי שלטענתו לא שרקו עבירות לזכותו בחדירות לסל, ומנגד הדביקו לו עבירות בהגנה שהכניסו אותו לבעיית פאולים.

בסופו של דבר דונצ'יץ' יצא בשש עבירות, לראשונה בקריירה בפלייאוף ובפעם השלישית בקריירה בכל משחק שהוא, והפקיר את חבריו לקבוצה כשנותרו ארבע דקות לסיום, וכשהם במינוס שלוש אחרי קאמבק מזהיר ברבע האחרון. לאחר העבירה השישית, אותה ביצע על ג'יילן בראון, דונצ'יץ' העצבני נראה מסמן סימן של כסף לעבר השופטים, כשהוא רומז לשחיתות.

גם בסיום הוא לא נרגע. "אני לא רוצה לומר שום דבר שלא כדאי לי לומר, אבל לשרוק לי שש עבירות בגמר ה-NBA? ועוד בצורה כזאת? לעזאזל, אתם צריכים להיות טובים יותר, אתם לא רציניים", אמר דונצ'יץ'.

בשורה התחתונה, הסיכויים של לוקה ודאלאס לחזור כעת נראים אפסיים. אף קבוצה מעולם לא הפכה פיגור 3:0 בסדרת פלייאוף לניצחון, וב-155 מקרים בהם קבוצה מסוימת עלתה ליתרון 0:3 בסדרה, היא גם ניצחה בה - כולל מאזן 0:14 בסדרות גמר. דונצ'יץ', על כל פנים, אמנם סיים משחק לא רע עם 27 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אבל רוב המשחק היה נראה מרוכז בעצמו ובשופטים, ולא שיתף את חבריו לקבוצה כפי שהוא רגיל בדרך כלל.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. Stacy Revere, GettyImages
מי אשם? תלוי את מי שואלים. דונצ'יץ'/GettyImages, Stacy Revere

הפרשנים מאמינים שדווקא ללוקה יש חלק לא קטן בהפסד. דוריס ברק, שפירשנה את המשחק, ביקרה את המאמץ של דונצ'יץ' בהגנה, ואחרי אחד המהלכים בהם לא ירד חזרה להגנה ובוסטון השיגה סל קל, אמרה: "הוא לא יכול להתנהל בצורה כזאת בגמר ה-NBA. הוא חייב להיות טוב יותר".

גם קנדריק פרקינס ביקר, וצייץ בסיום: "לוקה עלה לקבוצה שלו בהפסד, בכל צורה. יתכן שזה היה משחקו הגרוע ביותר בפלייאוף לאורך הקריירה".

בריאן ווינדהורסט, כתב ESPN שעמד בסמוך לספסל של דאלאס, טען שמיד אחרי השריקה של השופט לעבירה שישית של דונצ'יץ', לוקה פנה לספסל בזעם וציווה: "תעשו על זה פאקינג צ'אלנג'".

"הוא אמר את זה כאילו יש בספסל מישהו אחר שקיבל את ההחלטה האיומה לעשות עבירה שישית במצב כזה. אם לוקה רוצה להיות ווינר אי פעם, הוא צריך ללמוד ממה שקורה לו בסדרה הזאת. ההגנה שלו שערורייתית, הוא חור, והסלטיקס מנצלים זאת שוב ושוב. לוקה מתבכיין שוב ושוב לשופטים, והקבוצה שלו משלמת מחיר עצום על כך. הוא שחקן ענק, הוא הביא את דאלאס לכאן, אבל ההתנהלות שלו בגמר מוכיחה שעדיין יש לו דרך לעבור. עצם העובדה שאחרי המשחק הוא ממשיך להתלונן על השופטים, מוכיחה שהוא עדיין לא קרוב להבין את הנזק שהוא גורם. אולי בקיץ מישהו יעמיד אותו במקום, כי בלי שלוקה ילמד וישתפר בתחום הזה, דאלאס לא תהיה אלופה".

גם מאמן דאלאס ג'ייסון קיד קרא את דונצ'יץ' לסדר, ושלח לו מסר. "אין ספק שהסלטיקס סימנו אותו. הם הולכים עליו שוב ושוב בהתקפה, והוא חייב לדעת לשמור, ולהבין שאנחנו כאן כדי להגן עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully