וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חוק הגיוס החדש: הקבוצה שעלתה ליגה ובחרה לפרוש

קבוצת דרוז'ה מיריבקה פרשה מהליגה האוקראינית אחרי עונה היסטורית בשל החשש מגיוס מאסיבי: "מהחודש הבא יעצרו שחקנים ברחובות"

תקציר ה-0:4 של אוקראינה על מולדובה בהכנה ליורו 2024/ספורט1

החלת דין הרציפות על חוק הגיוס עוררה סערה בישראל לפני חג השבועות, אבל גם במדינה אחרת שמצויה במלחמה ישנה דרמה סביב חוק גיוס, קצת אחר. אחרי הורדת גיל הגיוס באוקראינה והרחבת החוק לצורכי המלחמה, גם לשחקני הכדורגל כבר אין הקלות, והדבר הכניס ללחץ את קבוצת דרוז'בה מיריבקה שפשוט ויתרה על עלייתה לליגת המשנה אחרי שחוללה סנסציה כמייצגת של כפר קטן ובו כ-1,300 תושבים בלבד.

"מחודש יולי יעצרו אנשים ברחובות וכן הלאה, הסביר מנהל הקבוצה איגור דגטיארנקו. "אנחנו לא יכולים להבטיח את שלומם של אנשינו, אין לנו יכולת למנוע את גיוסם ופשוט לא נוכל להילחם בזה. בשלב מסוים האוטובוס שלנו ייעצר בדרך לאימון או משחק, וכל הקבוצה תקבל זימון. מה נוכל לעשות? אין לנו יכולת לספק לאנשים עבודה רגילה ולכן בכל רגע אפשר לגייס את השחקנים המרכזיים לצבא. אין לאן ללכת, זו מלחמה".

המנהל הדגיש כי הקבוצה לא תפורק, אלא תצא ל"שנת שבתון" והמקום שלה בליגה השנייה (שהיא למעשה השלישית) יישמר. "החל מיולי זה יהיה המצב גם במועדונים אחרים", המשיך. "הצענו לשחקנים שלנו לעבור לקבוצות אחרות כשחלון ההעברות ייפתח, אולי הם ימצאו את מקומם. הפכנו את הקבוצה מחובבנית למקצוענית וקידמנו אותה, אבל זה המצב במדינה. אין לנו ברירה".

הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

קבוצת דרוז'בה מיריבקה האוקראינית. דרוז'בה מיריבקה, אתר רשמי
חגגו עלייה, אבל לא באמת עלו. שחקני דרוז'בה מיריבקה/אתר רשמי, דרוז'בה מיריבקה

בחודש שעבר נעצר ניקולאי סיראש, שחקנה של חוסט מליגת המשנה. הוא נלקח למשרד הרישום כדי לעבור גיוס צבאי, עוד טרם חוק הגיוס החדש נכנס לתוקף. דוברות הצבא האוקראיני הגיבה אז לפרשה והבהירה: "אנחנו תומכים בכדורגל האוקראיני, אבל שמים את הגנת המדינה במקום הראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully