וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרחק נגיעה מאליפות: בוסטון עלתה ל-0:3 בסדרת הגמר

הסלטיקס ניצחו 99:106 בדאלאס אחרי משחק הפכפך, ועלו ליתרון ממנו אף קבוצה לא חזרה מעולם בסדרת גמר. המאבס כמעט מחקו פיגור 21 ברבע האחרון, אבל טייטום (31 נק') ובראון (30) עמדו בסחף. דונצ'יץ' המתוסכל יצא בשש עבירות, 35 של אירווינג לא הספיקו

ג'רו הולידיי אחרי ניצחון בוסטון במשחק מספר 2 של גמר ה-NBA/מתוך טוויטר

ארבע דקות לסיום, בעיצומו של קאמבק מזהיר, הגיעה השריקה שאולי הכריעה סופית את גורל האליפות. לוקה דונצ'יץ' ספג עבירה שישית, ובלעדיו החזרה המרשימה של דאלאס מפיגור 21 נקודות ברבע האחרון נעצרה. בסופו של דבר, בוסטון ניצחה הלילה (בין רביעי לחמישי) 99:106 בטקסס, ועלתה ליתרון 0:3 בסדרת גמר ה-NBA.

מדובר בניצחון קריטי, שאולי סוגר סופית את הסיפור. אף קבוצה בהיסטוריית ה-NBA לא חזרה מפיגור 3:0 בסדרה, ואחרי שלושה משחקים בשליטה של הסלטיקס, קשה להאמין שדווקא לוקה דונצ'יץ', קיירי אירווינג וחבריהם הם אלה שמסוגלים לעשות זאת מול המכונה המשומנת של הסלטיקס.

בוסטון חסרה את קריסטאפס פורזינגיס הפצוע, שעלול להיעדר מהמשך הסדרה בעקבות הפציעה שספג בסיומו של משחק 2, אבל הוכיחה בגרות ואופי עם התעלות של כוכביה. ג'ייסון טייטום, שהיה רגוע בשני המשחקים הראשונים בסדרה, לקח את המושכות לידיים וסיים ערב נפלא עם 31 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. ג'יילן בראון רשם מחצית שנייה נהדרת וסיים עם 30, 8 ו-8 ודרק ווייט סייע להם עם 16, 5, 4 וגם שתי חסימות.

מנגד, קיירי אירווינג הופיע סוף סוף לסדרה וסיים עם 35 נקודות, אבל גם זה לא הספיק. לוקה דונצ'יץ' פתח מצוין, נחלש בהמשך, הסתבך בבעיית עבירות ובסופו של דבר יצא כאמור בשש עבירות לראשונה במשחק פלייאוף, כשהוא יורד מתוסכל ומסמן סימן של שטרות לשופטים - "מחווה" שעליה הוא צפוי לספוג קנס כבד. דונצ'יץ' סיים את המשחק עם 27 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אבל לא הוא ולא אירווינג הצליחו להשלים את המהפך בדקות של מומנטום אדיר של המאבס.

האפליקציה החדשה של וואלה ספורט - הורידו עכשיו

שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום, ג'רו הולידיי. רויטרס
ראויים. טייטום והולידיי חוגגים/רויטרס

המשחק נפתח בסערה מבחינת דאלאס. דונצ'יץ' ובעיקר אירווינג עלו חמים ומהר מאוד העלו את המאבס ליתרון דו ספרתי, שבשיאו עמד על 13. אבל הסלטיקס לא התרשמו וקיזזו את ההפרש מהר עוד יותר, כשטייטום נראה חד מאוד, ומוליך את ההתקפה. המחצית הראשונה הסתיימה בצורה שקולה, עם דו קרב בין כוכבי שתי הקבוצות שסיפק את הסחורה.

ואז הגיעה המחצית השנייה המשוגעת. בוסטון פתחה אותה מצוין עם התעלות של ג'יילן בראון, ועלתה ליתרון דו ספרתי משלה. היתרון צמח ל-21 בשיאו, כשנותרו עוד 11 דקות בלבד לסיום - והכל נראה מוכן להתפרקות של המאבס. אלא שדווקא אז הצוות המסייע של דאלאס התעורר, כשפי ג'יי וושינגטון ודרק לייבלי מובילים ריצה גדולה שמחזירה את המאבס למשחק. ארבע דקות לסיום היתרון של בוסטון עמד על 3 בלבד, אבל אירווינג ודונצ'יץ' החטיאו, ואז הגיעה העבירה השישית של לוקה - ששינתה סופית את המומנטום. בשורה התחתונה, הסלטיקס במרחק נגיעה מאליפות 18 בתולדותיהם - הכי הרבה ב-NBA - וראשונה מאז 2008.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מהלך המשחק

רבע 1:

דאלאס פתחה בחמישייה הרגילה עם לוקה דונצ'יץ', קיירי אירווינג, דריק ג'ונס, פי ג'יי וושינגטון ודניאל גאפורד. בוסטון פתחה עם דרק ווייט, ג'רו הולידיי, ג'ייסון טייטום, ג'יילן בראון ואל הורפורד. המאבס פתחו את המשחק בסערה: דונצ'יץ' קלע 5 נקודות מהירות, גם קיירי עלה במהירות ללוח וג'ו מאזולה נאלץ לקחת פסק זמן כעבור שתי דקות, כשדאלאס ביתרון 2:9. טייטום ניסה להגיב עם 5 נקודות משלו, אבל דונצ'יץ' המשיך לשלוט בעניינים ואחרי אסיסט שלו לסל ועבירה של לייבלי, היתרון הגיע ל-13, 9:22. לוקה ירד למנוחה קצרה, ובוסטון מיד הגיבה עם ריצת 0:7, כששלשה נוספת של טייטום קובעת 19:25 בלבד למאבס. דונצ'יץ' חזר וקלע 4 נוספות, אבל הרבע נחתם עם שתי שלשות של סם האוזר ודאנק של טייטום שקבעו 30:31 בלבד לדאלאס בתום הרבע, כשהסלטיקס מסיימים אותו עם ריצת 6:18.

דרק לייבלי, דאלאס מאבריקס, חוגג מול ג'רו הולידיי, בוסטון סלטיקס. Stacy Revere, GettyImages
התחיל טוב מבחינת המאבס, ונרגע. לייבלי/GettyImages, Stacy Revere

רבע 2:

הרבע נפתח עם דקות מעט מפוזרות של דונצ'יץ', שכפה את עצמו והחטיא מספר זריקות ברצף. בצד השני ג'יילן בראון בליי-אפ ודרק ווייט עם שלשה נתנו לבוסטון יתרון 33:35, כשנותרו שמונה דקות להפסקה. קיירי אירווינג לקח את המושכות אחרי רצף ההחטאות של דונצ'יץ', ועם שורה של מהלכים קסומים, כולל שתי שלשות, החזיר את היתרון לצד של המאבס. מנגד טייטום המשיך ללהוט וסם האוזר קבר שלשה שלישית במשחק, ושתי דקות וחצי להפסקה דאלאס הובילה רק בנקודה, 45:46. דאלאס חזרה מפסק זמן עם תרגיל יפה שהוביל לעוד שתיים של דונצ'יץ', הורפורד הגיב עם שלשה בצד השני ובירידה להפסקה היתרון של המאבס עמד על 50:51. קיירי אירווינג סיים את המחצית עם 20 נקודות - בדיוק כמו ג'ייסון טייטום בצד השני. לוקה דונצ'יץ' עמד על 17.

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס. Stacy Revere, GettyImages
מחצית ראשונה נהדרת. טייטום/GettyImages, Stacy Revere

רבע 3:

ג'רו הולידיי יצא חד מחדר ההלבשה עם 5 נקודות מהירות, והסלטיקס נראו טוב יותר בפתיחתו של הרבע השלישי, כשהם מגיעים לליי-אפים קלים התקפה אחרי התקפה. דונצ'יץ' ואירווינג קלעו מנגד, אבל שלשה של טייטום קבעה 59:64 לבוסטון עם 8:44 דקות לתום הרבע, וג'ייסון קיד נאלץ להזעיק פסק זמן. לצערו, גם זה לא עצר את הסחף והסלטיקס המשיכו להגדיל את ההפרש, כשסל נוסף של טייטום קובע יתרון שיא - 61:71. בדקות הבאות ג'יילן בראון לקח על עצמו את המשחק. שני סלים רצופים שלו ואסיסט לשלשה של אל הורפורד הקפיצו את היתרון של בוסטון ל-13, כשהסלטיקס שוב מנצלים עד תום את מעט המנוחה של דונצ'יץ' על הספסל כדי להגדיל את ההפרש. קיירי צלף שלשה נוספת וגם פי ג'יי וושינגטון דייק מחוץ לקשת, אבל 6 נקודות רצופות של דרק ווייט וסל נוסף של ג'יילן בראון הלוהט קבעו 70:85 לבוסטון בתום הרבע, שהיה כולו בסימן הסלטיקס.

ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס, מול דנטה אקסום, דאלאס מאבריקס. Tim Heitman, GettyImages
הרבע שלו. ג'יילן בראון/GettyImages, Tim Heitman

רבע 4:

הרבע נפתח עם איבוד נוסף של לוקה דונצ'יץ', כשבצד השני ג'יילן בראון ודרק ווייט צולפים שלשות ומגדילים את ההפרש ל-21. כשנותרו 11 דקות לסיום, המאבס נראו על סף שבירה, אבל דווקא אז הצוות המסייע התעורר. שלשות של וושינגטון וגרין יחד עם סל של לייבלי קבעו ריצת 0:10 למאבס, וההפרש קוזז ל-11, 80:91, עם שמונה דקות על השעון. וושינגטון צלף פעם נוספת מחוץ לקשת, ובוסטון ההמומה איבדה את המשמעת בהתקפה ולא הצליחה לייצר סלים. מנגד, שלוש קליעות עונשין של אירווינג השלימו ריצת 3:20, וקבעו 90:93 בלבד לבוסטון. הסלטיקס המשיכו להחטיא, אבל דונצ'יץ' ואירווינג לא הצליחו להוציא את המהפך לפועל עם רצף של החטאות, והתוצאה עמדה בעינה. ארבע דקות לסיום, לוקה ביצע עבירה שישית ואחרונה - וירד מתוסכל לספסל כשהוא מתלונן לשופטים ומסמן לעברם תנועה של שטרות. החל מאותו רגע הקאמבק של המאבס נבלם. ג'יילן בראון קלע סל גדול וטייטום נעץ את המסמר האחרון, בדרך ל-99:106 לבוסטון בסיום.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, מול ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס. Stacy Revere, GettyImages
שוב מפסיד, שוב כועס על השופטים. דונצ'יץ'/GettyImages, Stacy Revere

סטטיסטיקה

קלעו לבוסטון: ג'ייסון טייטום 31 (11 מ-26 מהשדה, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ג'יילן בראון 30 (8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים), דרק ווייט 16 (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים ושתי חסימות), סם האוזר וג'רו הולידיי (5 אסיסטים) 9 כל אחד, אל הורפורד 8, אקסבייר טילמן 3.

קלעו לדאלאס: קיירי אירווינג 35 (13 מ-28 מהשדה), לוקה דונצ'יץ' 27 (6 ריבאונדים, 6 אסיסטים), פי ג'יי וושינגטון 13 (8 ריבאונדים), דרק לייבלי 11 (13 ריבאונדים), דניאל גאפורד 6, ג'וש גרין 3, דנטה אקסום ודרק ג'ונס ג'וניור 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully