וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי למונדיאל היסטורי הפך קלוש: עוד הפסד לגרנט וזמביה

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 23:55

אכזבה גדולה למאמן הישראלי בעקבות הפסד ביתי 1:0 לטנזניה, נבחרתו ירדה למקום הרביעי בבית ה' של מוקדמות הגביע העולמי באפריקה. 1:1 לשואו, מילסון ואנגולה נגד קמרון

תקציר: זמביה - טנזניה 1:0/ספורט1

הסיכויים של אברהם גרנט ונבחרת זמביה להעפיל למונדיאל 2026 הפכו קלושים הערב (שלישי) לאחר הפסד ביתי 1:0 לטנזניה באצטדיון בנדולה. ארבעה ימים אחרי ההפסד במרוקו, הזמבים שמעולם לא העפילו לגביה העולמי קיוו להתבסס במקום השני בבית ה' במוקדמות של אפריקה, אבל הפסידו בפעם השלישית ברציפות ונסוגו למקום הרביעי. גרנט ושחקניו עם שלוש נקודות בלבד אחרי ארבעה משחקים, בעוד מרוקו מוליכה את הבית עם שש נקודות משני משחקים ואחריה טנזניה עם שש נקודות משלושה משחקים.

הראשונה בכל בית עולה אוטומטית למונדיאל שייערך בעוד שנתיים בארה"ב, קנדה ומקסיקו, ויחד עם ראשי הבתים יעפילו גם ארבע הסגניות הכי טובות. המשחק הבא של זמביה יהיה רק במרץ 2025, מול קונגו שנמצאת במקום האחרון בבית (אך קיימה רק משחק אחד עד כה). גם ניז'ר של עלי מוחמד מדורגת כרגע מעל זמביה.

אברהם גרנט מאמן נבחרת זמביה עם שחקניו. SIA KAMBOU/AFP, GettyImages
זמביה מאכזבת במוקדמות/GettyImages, SIA KAMBOU/AFP

המאמן הישראלי הכניס להרכב את אוונס קאנגווה, אקס הפועל רעננה, והמשיך עם גיפט אמפנדה מהפועל ראשון לציון בעמדת המגן הימני, אבל כבר בדקה החמישית הפתיעה טנזניה עם שער של וואזירי ג'וניור. זמביה שלטה בהמשך, אך שער במספרת נפסל בגלל עבירה מוקדמת בתוספת הזמן והיא לא הצליחה להשוות כפי שעשתה בסוף ינואר, אז פאטסון דאקה קבע 1:1 בדקה ה-88 מול אותה יריבה בשלב הבתים של אליפות אפריקה.

* במשחק נוסף שנערך במוקדמות מונדיאל 2026 באפריקה, אנגולה נפרדה בביתה ב-1:1 נגד קמרון. בריאן אמבאומו העלה את האורחת מקמרון ליתרון בדקה ה-11, אבל אנגולה השוותה משער עצמי של מייקל נגאדאו בדקה ה-54. שואו ממכבי חיפה השלים 90 דקות ואילו מילסון ממכבי תל אביב עלה מהספסל באנגולה ל-17 הדקות האחרונות. בעקבות התיקו נותרה אנגולה במקום הרביעי בבית, אבל רק נקטודה מהמקום השני ו-2 הפרש ממוליכת הבית קמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully