וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט החממה: המקום בו בן שרף יוכל לפרוץ באמת

אחרי שכיכב גם במה שעשויה להיות הופעתו האחרונה בכדורסל הישראלי, בן שרף סוגר עונה מרשימה. המטרה הבאה: ללכוד סוף סוף את תשומת הלב של אנשי ה-NBA בחסות "בית הגידול הטוב באירופה"

תקציר: פנרבחצ'ה - אנאדולו/ספורט1

בשולי הניצחון המשכנע אמש (שני) של הפועל תל אביב על עירוני קרית אתא שסידר לאדומים מקום בגמר הפלייאוף, בלטה גם מה שעשויה להיות ההופעה האחרונה של בן שרף בכדורסל הישראלי. הגארד המבטיח שחגג באפריל האחרון 18, חתם עונה אישית מרשימה עם הופעה מצוינת בדרייב אין, כשהוא שוב נקודת האור של שרון אברהמי.

שרף סיים עם 12 נקודות ו-7 אסיסטים, והשלים פלייאוף מצוין בו הוכיח שהוא לא רק כישרון גדול, אלא גם קורץ מהחומרים של כוכבים שיודעים להתעלות ברגעי האמת. שרף סיים את הפלייאוף עם ממוצעים של 9.3 נקודות ו-3.2 אסיסטים למשחק, כשבחצי הגמר הוא משתדרג ל-11.3 נקודות ו-4.3 אסיסטים.

בעונה הסדירה הוא העמיד ממוצעים של 10.7 נקודות, 3.7 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים, ולמרות שהחסרונות במשחקו מובהקים למדי (26% בלבד מהשלוש בעונה הסדירה ו-18% בפלייאוף, יחס אסיסטים-איבודים בעייתי), יכולות החדירה, הזריזות והחוש לצבירת נקודות שהציג גם בליגות ותחרויות נוער, מתורגמות היטב לכדורסל בוגרים.

שרף קיבל את הבמה מהמאמן שרון אברהמי, וברוב המשחקים סיפק את הסחורה עם סגנון משחק אגרסיבי ונטול פחד, שהפך אותו לאחד משחקני הספסל היעילים בליגה. באופן לא מפתיע ודי צפוי, שרף נבחר לתגלית העונה, וההייפ סביבו בישראל הלך וגדל.

בן שרף עירוני קרית אתא מול הפועל תל אביב. ברני ארדוב
נועד לזה. בן שרף אמש/ברני ארדוב

יחד עם זאת, בכל מה שקשור להייפ מעבר לים, יש לשרף עוד דרך לעבור. למרות המספרים המרשימים, שרף עדיין לא מוזכר כמועמד ודאי להיבחר בדראפט, גם לא בסיבוב השני. במוק דראפטס המובילים, בהם סקאוטים ואנשי מקצוע מנבאים את הבחירות בדראפט 2025, הוא לא מופיע, וכמות האזכורים שקיבל גם במהלך העונה החולפת בתקשורת הכדורסל העולמית, הייתה זניחה. אולי זה קשור בעובדה שהחמיץ בגלל פציעה את אליפות אירופה לנוער - אירוע שבאופן מסורתי ממגנט אליו עשרות סקאוטים ואנשי NBA; אולי זה קשור בעובדה ששיחק בקבוצה "קטנה" ולא מוכרת, ללא מוניטין של ממש בפיתוח שחקנים;

כאן נכנס לתמונה יעדו הבא של שרף. אולם הגרמנית, אליה צפוי שרף לעבור בקיץ, היא ההפך הגמור מקרית אתא במובן הזה: בניגוד לקבוצה האלמונית מישראל, אולם נחשבת למומחית עולמית בפיתוח שחקנים, ומעמדה בתור "חממת הכדורסל הטובה באירופה" - כפי שהגדיר אותה נשיא המועדון - מתחזק לאט לאט.

זה מספר שנים שאולם נחשבת ליצואנית של כישרונות מובחרים. זה החל בעיקר עם שחקנים מקומיים כמו דניאל תייס שפרץ לראשונה במדיה ב-2012, ופרץ את גבולות גרמניה בשנים האחרונות. ההתרחבות באה לידי ביטוי עם הצטרפות סדרתית של שחקנים צעירים מבטיחים מכל רחבי אירופה. קיליאן הייז הצרפתי, למשל, כיכב במדי אולם לפני שנבחר בבחירה השביעית בדראפט 2020. חואן נונייס הספרדי היה הבא בשרשרת, והוא צפוי לעבור בקיץ הקרוב או ל-NBA (תלוי אם והיכן ייבחר בדראפט) או לברצלונה, עימה כבר הגיע לסיכום על חוזה עתק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן נבחרת ספרד חואן נונייס. YASUYOSHI CHIBA/AFP, GettyImages
נעליים גדולות. חואן נונייס/GettyImages, YASUYOSHI CHIBA/AFP

היעד של שרף, כך נראה, הוא דראפט 2025. המעבר הצפוי לגרמניה יגדיל משמעותית את החשיפה כלפיו, שהייתה מוגבלת למדי כששיחק בקבוצה קטנה ולא מוכרת כמו קרית אתא, במדינה שנמצאת בעיצומה של מלחמה.

לצידו של שרף אמורים לשחק שני כישרונות בולטים נוספים מצרפת שנמצאים במעקב צמוד של אנשי NBA: נואה אסנגה בן ה-17, ביגמן שמסומן כאחד הכישרונות הבולטים באירופה; והפורוורד פאקום דאדייה, בן 18, שגם הוא כבר החל לקבל דקות בקבוצה הבוגרת.

שרף ייכנס לנעליים הגדולות של חואן נונייס, שהצעיד את הקבוצה לשמינית גמר היורוקאפ ולגמר הגביע הגרמני בעונה החולפת, וינסה לקחת אותה לגבהים דומים. גם אם ההתאקלמות תהיה מעט איטית יותר משל נונייס (שבעצמו שיחק שנתיים בקבוצה), דבר אחד ברור: שרף נראה מוכן לאתגר - הן ברמת הכישרון והן ברמת האופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully