וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהלך חולני" ו-MVP מפתיע: בוסטון הוכיחה כמה היא מיוחדת

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 8:09

טייטום לא הפסיק להחטיא אך "הוא גורם לגדולה להיראות קלה", ווייט סיפק את מהלך המשחק והולידיי הוא "החתיכה החסרה" - ולא לראשונה. פלא שבארה"ב טוענים שהמצטיין עד כה הוא בכלל אדריכל הקבוצה בראד סטיבנס?

ג'רו הולידיי אחרי ניצחון בוסטון במשחק מספר 2 של גמר ה-NBA/מתוך טוויטר

למשך חלקים ארוכים של משחק מספר 2 הלילה (בין ראשון לשני), דברים לא הסתדרו לבוסטון. קבוצת השלשות הטובה ב-NBA בעונה הסדירה ובפלייאוף לא מצאה את הטבעת, כוכבה הגדול ג'ייסון טייטום לא הפסיק להחטיא (6 מ-22 מהשדה), אך כל זה לא שינה. ג'רו הולידיי התעלה התקפית (26 נקודות ב-11 מ-14 מהשדה) וכמובן שגם הגנתית, שם הצטרפו אליו דרק ווייט וג'יילן בראון, וביחד רשמה אלופת המזרח 98:105 על דאלאס, כדי לעלות ל-0:2 בסדרת הגמר. מדובר כמובן בחדשות מצוינות עבור בוסטון, שמחזיקה במאזן מוחץ של 1:43 כשהיא מוליכה 0:2 בסדרת הטוב משבעה משחקים (הפסדה בודד היה בגמר המזרח של 2018).

אפליקציית וואלה ספורט החדשה - הורידו עכשיו

כעת הסדרה עוברת לטקסס, והיא בידיים של הפייבוריטית. ארבעה שחקנים קלעו 18 נקודות או יותר, ובעוד טייטום סבל מערב התקפי רע, הוא חיפה על כך עם 9 ריבאונדים ו-12 אסיסטים (אחד פחות משיא הקריירה שלו בפלייאוף). בראון הוסיף 7 אסיסטים משלו, ומול ערב התקפי לא פחות גרוע של המפסידה (6 מ-26 ל-3, 16 מ-24 מהעונשין), זה הספיק.

בסיום, שיבח ג'ו מאזולה את הכוכב הגדול שלו וטען שדווקא משחקים מהסוג הזה מלמדים על השיפור שלו העונה. "כל משחק הוא כמו פאזל, וג'ייסון עושה עבודה נהדרת בללמוד איך לפתור את הפאזלים הללו. קבלת ההחלטות שלו מביאה לפליימייקינג של ג'רו. כל שחקן בקבוצה הזו משפיע על המשחק בצורה אחרת. הוא גורם לגדולה להיראות קלה".

"אנחנו כל כך קרובים למטרה שלנו, למה שאתן לאגו שלי או לצורך שלי לקלוע נקודות לעמוד בדרך שלנו?" תהה טייטום. "בכל פעם שלקחתי שני כדרורים ראיתי מולי שלושה שחקנים. לא הייתי צריך לעשות שום דבר יוצא דופן - פשוט למצוא את השחקן הפנוי".

כל זה התרחש 24 שעות לאחר שג'ייסון קיד ניסה לפתוח בלוחמה פסיכולוגית עם בוסטון וטען כי ג'יילן בראון הוא השחקן הטוב ביותר של הסלטיקס. "אני מעולם לא הייתי נוהג כך", אמר הולידיי. "מבחינתי אני לא מעדיף אף אחד מהם על השני. שניהם סופרסטארים ושניהם מוכיחים זאת. הצורה בה הם משחקים ביחד זה משהו קדוש שאי אפשר לשבור".

הולידיי עומד כעת על 38 נקודות, 19 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-0 איבודים בגמר ה-NBA. השחקן האחרון שרשם לפחות 38 נקודות עם 0 איבודים בשני המשחקים הראשונים של סדרת גמר? אחד העונה לשם מייקל ג'ורדן, ב-1998. כשנשאל מדוע הוא לא נחשב סופרסטאר בעצמו כמו טייטום ובראון, הצטנע הולידיי ואמר: "אני שחקן משלים, אני עושה את מה שהביאו אותי כדי לעשות. אלה הכוכבים ואני מסייע להם".

"איפה היינו בלעדיו? לשמחתי לא נצטרך לגלות את התשובה לשאלה הזו", אמר טייטום על הרכז שהועבר בתחילת הקיץ שעבר ממילווקי לפורטלנד בטרייד על דמיאן לילארד. אלא שהמהלך המכריע של המשחק הגיע דרך הגיבור הנוסף בקו האחורי, דרק ווייט - שהיה אחראי על שלל מהלכים גדולים בפלייאוף הזה. עמוק ברבע האחרון, בעיצומו של קאמבק מאוחר מצד המאבס, דהר פי ג'יי וושינגטון למה שנראה כמו דאנק קל שהיה מצמק את היתרון של בוסטון ל-103:100 בלבד - אך ווייט הגיע משום מקום וחסם אותו - בעבירה, לטענת דאלאס, אך השופטים חשבו אחרת. "זה היה חולני", אמר מאזולה. "אנחנו עדיין רחוקים מהמטרה", התעקש ווייט. "אסור לנו להירגע, אסור לנו להיות מסופקים".

עוד בוואלה!

בוסטון שוב הכניעה את דאלאס ועלתה ל-0:2 בגמר ה-NBA

לכתבה המלאה

על כן, אין זה מפתיע שבשידור לאחר המשחק, תהה הג'נרל מנג'ר של גולדן סטייט לשעבר בוב מאיירס מי ה-MVP של הסדרה עד כה. מאליקה אנדרוז ושחקן ניו יורק ג'וש הארט שישבו בפאנל טענו כי מדובר בג'יילן בראון, הפאנליסט הנוסף מייקל ווילבון הלך עם הולידיי, אך מאיירס הבהיר: מדובר דווקא בבראד סטיבנס, שבנה את הקבוצה הזו והנחית בקיץ החולף את הולידיי וקריסטאפס פורזינגיס.

"ג'רו הולידיי היה החתיכה החסרה עבור מילווקי, וכעת הוא עושה את אותו הדבר עבור בוסטון", צייץ שחקן העבר קנדריק פרקינס. "הוא היה השחקן הטוב על הפרקט בשני צידי המגרש. בגלל זה בוסטון שילמה לו כסף גדול".

לקראת הסיום נדמה היה שקריסטאפס פורזינגיס שוב נפצע בשוק, אך מאזולה טען שיש לו "אפס" דאגה ממצבו של שחקן הפנים הלטבי - שישחק כרגיל במשחק מספר 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully