וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש החוקי: קרלוס אלקראס זכה ברולאן גארוס

הספרדי קיבל חותמת לכינוי המחייב "היורש של רפאל נדאל" עם זכייה ראשונה על החימר באליפות צרפת הפתוחה, בתואר הגרנד סלאם השלישי שלו בקריירה. המדורג 3 בעולם גבר 3:6, 6:2, 7:5, 1:6, 2:6 על סשה זברב בתום גמר מלא תהפוכות

תקציר טורניר גמר הסבב: קרלוס אלקראס נגד אלכסנדר זברב/ספורט1

בפעם השלישית בקריירה בטורנירי הגרנד סלאם ולראשונה על משטח החימר באליפות צרפת הפתוחה, קרלוס אלקראס זכה הערב (ראשון) ברולאן גארוס אחרי שניצח 3:6, 6:2, 7:5, 1:6, 2:6 את סשה זברב בגמר יוצא מן הכלל שארך כמעט ארבע שעות וחצי.

השניים הופיעו לראשונה במעמד הגמר בפריז, כשהגרמני עמד על יתרון 4:5 במפגשים בין שני הטניסאים עד היום, אך הפעם הספרדי השווה את המאזן ביניהם והשלים זכייה במייג'ור השלישי שלו אחרי זכיות בווימבלדון ואליפות ארצות הברית הפתוחה. אלקראס הצליח להשיג את ניצחונו ה-11 מתוך 12 הפעמים האחרונות שהוא הגיע למערכה חמישית עם טניס מרהיב של השניים.

במערכה הראשונה זה הלך קל עבור האלוף החדש בצרפת עם שלוש שבירות מהירות, אך לאחר מכן זברב חזר וניצח את שתי המערכות הבאות ברגעים פחות טובים עבור אלקראס. הספרדי התאושש עם מערכה רביעית דומיננטית ובחמישית והמכרעת התעלה והשיג את התואר שכולם ציפו ממנו להשיג בתור "היורש של רפאל נדאל" - גרנד סלאם ראשון על חימר.

אפליקציית וואלה ספורט החדשה - הורידו עכשיו

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי. GettyImages
מלך החימר החדש. אלקראס/GettyImages
קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי. Dan Istitene, GettyImages
שלוש שבירות וניצחון במערכה הראשונה. אלקראס/GettyImages, Dan Istitene

מהלך המשחק

מערכה 1

כבר במשחקון ההגשה הראשון בגמר, אלקראס שבר את זברב ועלה ליתרון 0:1 מוקדם, אך הגרמני הגיב מצוין ועם שבירה בחזרה השווה ל-1:1. זברב הפעם הצליח לשמור על ההגשות שלו ועלה ל-1:2, כשגם אלקראס לא התקשה מדי והשווה ל-2:2. הספרדי המשיך לדהור והשיג שבירה נוספת על מנת לעלות ליתרון 2:3, ועם שמירה על ההגשות ל-2:4 שהעניק לו מקדמה חשובה. זברב כבר כמעט ראה את אלקראס מצליח לשבור פעם נוספת, אך השווה במשחקון ההגשה שלו וצימק ל-4:3. הספרדי לא נבהל, עלה ל-3:5 ואז שבר בפעם השלישית במערכה בדרך ל-3:6 ויתרון 0:1 במשחק.

מערכה 2

במשחקון שארך 11 דקות עם מספר אפשרויות שבירה עבור זברב, אלקראס הצליח בסופו של דבר לשמור על ההגשות שלו ועלה ל-0:1 בפתיחת המערכה השנייה. הגרמני התקשה בעצמו, אך הצליח להשוות ל-1:1. המדורג 3 בעולם עלה ל-1:2, הרביעי השווה בחזרה, ודווקא אז אלקראס נשבר עם הגשות רעות וראה את זברב עולה ל-2:3. הגרמני המשיך להראות מצוין במערכה השנייה עם 2:4 ושבר פעם נוספת בדרך ל-2:5 שקירב אותו להשוות את המערכות. זברב סיים את זה חלק ועם 2:6 השווה את הגמר ל-1:1 מרתק.

סשה זברב טניסאי גרמני. GettyImages
חזר בענק. זברב/GettyImages

מערכה 3

אלקראס עלה ל-0:1 בפתיחת המערכה השלישית, זברב המשיך להראות יכולת נהדרת והשווה ל-1:1. השניים שמרו על ההגשות עם 2:2 והספרדי כמעט נשבר, אך הצליח להתאושש ועלה ל-2:3. המדורג 3 דהר קדימה, השיג שבירה ראשונה במערכה ועלה ל-2:4. אלקראס כבר התקרב לניצחון במערכה עם 2:5, כשזברב הצליח לצמק את זה ל-5:3 במחשבה שהקץ נדחה, אך לגרמני היו תוכניות אחרות כששבר את הספרדי והשווה בחזרה ל-5:5. זברב ניצל דקות חסרות ביטחון של אלקראס והצליח לשבור פעם נוספת בדרך ל-5:6 כשהוא יגיש כדי לנצח את המערכה. למרות שכבר היה מרחק נקודה משבירה, אלקראס שוב קרס וראה את זברב מנצח 5:7 ועולה ליתרון 1:2 בגמר.

מערכה 4

המערכה הרביעית נפתחה עם עצירת המומנטום הגרמני, כשאלקראס שבר את זברב ועלתה ל-0:2 לקול תשואות הקהל המקומי. גם במשחקון ההגשה הבא הספרדי לא התקשה, והגדיל את היתרון ל-0:3 קליל. זברב נראה חסר אונים אחרי שנשבר פעם נוספת וראה את אלקראס מגדיל ל-0:4. הגרמני צימק ל-4:1 עם שבירה משלו, כשאלקראס לקח זמן לטיפול בירך שלו. הספרדי חזר לוהט ושבר בפעם השלישית במערכה, ועם 1:6 השווה את הגמר ל-2:2 וכפה מערכה חמישית ומכרעת.

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי. GettyImages
קיבל טיפול, שבר שלוש פעמים פעם נוספת וכפה מערכה חמישית ומכרעת/GettyImages

מערכה 5

השניים שמרו על ההגשת בפתיחת המערכה המכרעת, אבל אז שגיאה כפולה סידרה לאלקראס שבירה והוא עלה ל-1:2 חשוב. זברב סחט את המיץ מהספרדי במשחקון ההגשה הבא, אך המדורג 3 בעולם התעשת ועלה ל-1:3. זברב שמר על ההגשות שלו וכך גם אלקראס שעלה ל-2:4, מרחק שתי מערכות מזכייה. הספרדי בטניס פשוט ענק שבר פעם נוספת ועלה ל-2:5, רגע מתואר ראשון על החימר בצרפת. זה הסתיים עם 2:6 דומיננטי וזכייה ראשונה אי פעם באליפות צרפת בפתוחה עבור אלקראס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully