וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם היום אף קבוצה לא הייתה מסוגלת להתמודד איתנו"

מה הופך את מכבי תל אביב הגדולה לעל-זמנית, למה בלאט ולא גרשון היה "המוח מאחורי הכל" ובאיזה טריק עתמאן השתמש מול קטש. ניקולה וויצ'יץ' התראיין ל"באסקטניוז"

תקציר: וירטוס בולוניה - אולימפיה מילאנו 86:75 (סדרת גמר באיטליה)/ספורט1

כמעט שנה חלפה מאז ניקולה וויצ'יץ' עזב את מכבי תל אביב, אבל בתור מי שהיה ונשאר אוהד שרוף של הקבוצה, היו לו כמה השגות על האופן שבו פנאתינייקוס גברה על הצהובים בדרך לפיינל פור.

"אין לי שום דבר לומר פרט לעובדה שעתמאן הצליח להפוך את הסדרה הזאת בצורה מרשימה. ניצחנו אותם באתונה, ומיד פאו החלה להפעיל לחץ על כולם - השופטים, האוהדים, היורוליג. ביורוליג כל כך התבלבלו, שהם שלחו לפאו את אותם שופטים ארבעה משחקים ברצף", אומר וויצ'יץ' ספק בפרגון ספק בעקיצה לעתמאן ולפנאתינייקוס, בריאיון שהעניק ל"באסקטניוז".

וויצ'יץ' הסביר ש"עתמאן צריך לעבוד עוד 100 שנה כדי להשתוות לז'ליקו אוברדוביץ'", והשווה בין המאמן הטורקי לפיני גרשון. ההשוואה בין השניים מתבקשת לאור הדמיון בכל מה שקשור לאוריינטצית המשחק ההתקפית וההתבטאויות השנויות במחלוקת, אבל וויצ'יץ' מאמין שמדובר בשני מאמנים שונים בתכלית.

"למען האמת, מדובר בשני הפכים. גרשון תמיד היה קשוח מאוד מבחינה טקטית, והיה אסור לחרוג מהחוקים שלו. בזמנו דיוויד בלאט היה העוזר שלו, והוא היה המוח האמיתי מאחורי הכל. המוטו של פיני ודיוויד לא היה 'תנו לשחקנים לעשות מה שהם רוצים'. היינו מאוד ממושמעים בכל מה שקשור לתרגילים שלנו, ולתרגול שלהם".

וויצ'יץ' הוסיף בחיוך: "האימונים של פיני היו קלים מאוד, אבל הבעיה הייתה שהוא מעולם לא הוביל אותם, אלא דיוויד בלאט. אלו היו האימונים שלו. כשזה הגיע לטקטיקה ולתכנית משחק, פיני היה מומחה. הוא הבין את הפרטים הקטנים וידע איך לנצח בהם. הוא נתן לנו את הדחיפה שהיינו זקוקים לה כדי לנצח משחקים גדולים".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
ניקולה וויצ'יץ', פיני גרשון, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"בלאט היה המוח". וויצ'יץ' לצד פיני גרשון/ברני ארדוב

לדבריו של וויצ'יץ', "עתמאן משתמש בשיטה אחרת, אבל גם היא עובדת מצוין. הוא מצליח לרתום את השחקנים שלנו אליו ולגרום להם להאמין. מתחילת העונה בפאו הוא אומר שיזכה ביורוליג. כולם הופתעו מהאמירה הזאת, אבל הוא עמד בהבטחה. אפשר רק להחמיא על האופן שבו הוא מתקשר לא רק עם השחקנים, אלא גם האוהדים. הוא גורם לכולם להאמין, הוא מצליח להביא את כולם לאנרגיות נכונות, וזה מאוד מרשים".

וויצ'יץ' נזכר בערגה במכבי תל אביב המיתולוגית, זו שזכתה בשתי אליפויות אירופה רצופות, ומשוכנע שמדובר בקבוצה על-זמנית. "כמות הכישרון שלנו הייתה בלתי נדלית. אנתוני פארקר הוא כנראה האמריקאי הכי גדול ששיחק ביורוליג בעידן המודרני. היה לנו את שאראס, את מייסיאו באסטון, אותי - אבל היו גם צעירים מדהימים כמו טל בורשטיין, יותם הלפרין וגור שלף. הכל ביחד התחבר לכדי קבוצה גדולה אחת.

באחת העונות עמדנו על ממוצעים של 92 נקודות ו-25 אסיסטים למשחק. גם בימינו זה נתון אדיר. לפעמים אני צופה במשחקים שלנו מהעבר, ולמען האמת - גם היום אני לא רואה אף קבוצה שהייתה מסוגלת להתמודד איתנו. כל כך הרבה אסיסטים, כל כך הרבה התקפות מתפרצות. שיחקנו בקצב מהיר יותר ממה שהכדורסל באירופה משוחק כיום".

מאמן פנאתינייקוס, ארגין עתמאן. Roberto Finizio, GettyImages
"לא יהיה אוברדוביץ' גם עוד 100 שנה". עתמאן/GettyImages, Roberto Finizio

וויצ'יץ' מגדיר את מכבי תל אביב ההיא בתור "הביטלס של ישראל".

"זה היה כל כך מטורף, שכל חיי נעו בין הבית שלי, האימונים וחזרה הביתה. לא יכולנו לצאת ולהסתובב ברחובות, לא יכולנו ליהנות. בכל פעם שיצאנו למסעדה, עטו עלינו אנשים. כולם רצו לקבל חתיכה מאיתנו, היינו הביטלס של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully