וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החג-איגה נמשכת: איגה שביונטק שוב אלופת רולאן גארוס

המדורגת 1 בעולם העמיקה את שליטתה בטניס הנשי וברולאן גארוס בפרט, עם זכייה שלישית ברציפות ורביעית בקריירה. 2:6, 1:6 על פאוליני, אחרי ניצחון ב-10 משחקונים רצופים, הותיר את הפולנייה מושלמת עם 5 מ-5 בגמרי גרנד סלאם. האיטלקייה בת ה-28 תתנחם בהישג השיא בקריירה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.6/ספורט1

איגה שביונטק ממשיכה לשלוט ביד רמה בטניס הנשים העולמי, ובפרט ברולאן גארוס. הפולנייה בת ה-23, המדורגת 1 בעולם, הביסה היום (שבת) 2:6, 1:6 תוך שעה ו-10 דקות את ג'זמין פאוליני וחגגה גרנד סלאם חמישי בקריירה, רביעי בפריז ושלישי ברציפות ברולאן גארוס. מאזנה בגמרים הגדולים: 5 מ-5. האיטלקייה חוותה את רגע השיא שלה בגיל 28 ותתנחם בכניסה לטופ 10 ואולי גם בתואר הזוגות, כאשר מחר היא תשחק בגמר יחד עם שרה אראני הוותיקה, האיטלקייה הקודמת שהשתתפה בגמר הנשים בצרפת (והפסידה ב-2012 למריה שראפובה).

שביונטק הגיעה כמובן כפייבוריטית ברורה לגמר, אבל הפתיחה הייתה שייכת לפאוליני. האיטלקייה ניערה מיד את ההתרגשות וגם עלתה ליתרון שבירה עם 1:2, אבל למעשה רק הדליקה את הטניסאית הטובה בעולם. שביונטק הגיבה עם ניצחון ב-10 משחקונים רצופים, לקחה את המערכה הראשונה ודהרה ל-1:6 מרשים במערכה השנייה. הפולנייה האריכה בכך את רצף הניצחונות שלה ברולאן גארוס ל-21, מאז אותו הפסד ברבע גמר למריה סקארי לפני שלוש שנים, כשרגע המשבר היחיד שלה בטורניר היה מול נאומי אוסקה, אז איבדה מערכה והצילה נקודת משחק בסיבוב השני. את עונת החימר הזו חתמה עם 19 ניצחונות רצופים, כמלכה הבלתי מעורערת של המשטח.

שמונה אלופות שונות היו ברולאן גארוס מאז 2014, כולל הזכייה של שביונטק ב-2020. אך בשלוש השנים האחרונות יש רק אלופה אחת, שהצטרפה למוניקה סלש וז'וסטין הנין כיחידות בעידן הפתוח שהניפו את התואר בפריז שלוש פעמים ברציפות.

הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט החדשה

איגה שביונטק טניסאית פולנייה, אלופת רולאן גארוס 2024. רויטרס
לא מוכנה להיפרד מהגביע הזה. איגה שביונטק/רויטרס

מהלך המשחק

פאוליני סיפקה שתי החזרות טובות להגשות של שביונטק במשחקון הראשון והורידה כך את מפלס ההתרגשות בגמר הביכורים שלה, ובהגשות שלה כבר הוליכה 0:40, אך שביונטק הפכה והשיגה אפשרות שבירה ראשונה אחרי עלייה חכמה לרשת. האיטלקייה לא נבהלה, הצילה ואיזנה ל-1:1 אחרי טעות של יריבתה. פאוליני המשיכה להעז, עלתה ל-15:40 על ההגשות של שביונטק ושברה ל-1:2 אחרי עוד כדור ארוך מדי של המדורגת 1 בעולם. למרות זאת, המומנטום לא נמשך זמן רב. שביונטק הגיבה עם שבירה על האפס ולקחה גם משחקון הגשה קל, כאשר שגיאה כפולה של פאוליני קבעה שבירה נוספת ו-2:4. הפולנייה המשיכה להתנפל על כל כדור ולא נתנה לפאוליני מרווח נשימה, כשחתמה חמישה משחקונים רצופים ו-2:6 במערכה הראשונה.

עוד בוואלה!

מלכת פריז: המספרים ההיסטוריים של איגה שביונטק

לכתבה המלאה
איגה שביונטק אחרי נקודת הזכייה בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
ברגע שנדלקה, המשחק הוכרע. איגה שביונטק המאושרת בסיום/רויטרס
ג'זמין פאוליני טניסאית איטלקייה, גמר רולאן גארוס 2024. רויטרס
הטניסאית הטובה בעולם עדיין גדולה עליה. ג'זמין פאוליני/רויטרס

השליטה המוחלטת של שביונטק נמשכה במערכה השנייה. משחקוני ההגשה שלה כבר לא הועמדו בסכנה, ובתווך היא ניצלה אפשרות שבירה שלישית ועלתה ל-0:3. פאוליני לא מצאה תשובות למרות ניסיונות הקהל לדחוף אותה, ונשברה פעם נוספת ל-4:0 אחרי חבטת החזרה אדירה של הפולנייה. פאוליני נאבקה ולפחות הצליחה להימנע מבייגל, עם ווינר נפלא מהקו האחורי שצימק את הפיגור ל-5:1. שביונטק הגישה לזכייה בטורניר, ולמרות 30:30 של האיטלקייה, ידעה להכריע כבר בנקודת האליפות הראשונה. האלופה (שוב) שמרה על התואר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully