וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי אתא, גיבור גדול: מי מאחורי הסנסציה של ליגת העל?

8.6.2024 / 13:00

קפטן זר שנשאר פה אחרי כולם במלחמה, שחקנים צעירים שלא האמינו בהם וירדו ללאומית, פייטר ישראלי שסוף סוף פרץ, הכישרון הכי גדול בישראל ומאמן שמדריך את המועדון מעל עשור במצטבר. הכירו את הסנסציה הגדולה שרחוקה ניצחון מגמר הפלייאוף

תקציר עלייתה של מורסיה לגמר הפלייאוף הספרדי/ספורט1

עירוני קרית אתא תארח הערב (שבת, 21:30) את הפועל תל אביב לאחר שגנבה את הביתיות במשחק הראשון עם 79:82, בידיעה שניצחון נוסף יעניק לה כרטיס היסטורי לגמר הפלייאוף. בינתיים אפשר להתפנות ולסכם על גיבורי העונה של קרית אתא, שגם אם תפסיד את הסדרה, דיין תהיה זו העונה הגדולה בתולדות המועדון.

אמין סטיבנס (33, 2.03), סנטר
העונה: 17.2 נקודות ו-7.5 ריבאונדים בליגה הסדירה, 20 נקודות, 8.3 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים בפלייאוף.

הקפטן של קרית אתא פתח העונה את עונתו השלישית בקבוצה. הוא החל את הקריירה בסלובקיה ואוסטריה, ניסה את מזלו בבונדסליגה, לפני שהמשיך במסע באיסלנד, צרפת ובלגיה. בקיץ 2019 הגיע לקרית מוצקין השכנה, היה מהזרים היעילים בליגה, שרון אברהמי זכר אותו, ואחרי שנה נוספת בצרפת צירף אותו בקיץ 2021. סטיבנס היה הרוח החיה מאחורי העלייה של קרית אתא לליגת העל, כשאת הפלייאוף היא משחקת רק איתו וללא הזר השני שנפצע. ההצלחה שלו הובילה את קרית אתא להאמין בו, וסטיבנס הפך לאחד הגבוהים היעילים בישראל. סיפור האהבה שלו עם הקבוצה רק התעצם במלחמה, כשסטיבנס היה הזר האחרון שנשאר בישראל למשך זמן רב, וכשהוחלט על חידוש הליגה היה בין הראשונים שחזר.

ג'יימס בייטמון (27, 1.85), גארד
העונה:17.3 נקודות, 3.8 אסיסטים ו-2.6 ריבאונדים בליגה הסדירה, 19.3 נקודות, 5.5 אסיסטים ו-3 ריבאונדים בפלייאוף.

ג'יימס בייטמון סיפר לא מזמן שהוא תמיד חלם לשחק בפלייאוף. אחרי ששיחק בקולג'ים קטנים, המסע שלו בכדורסל האירופי לא היה מזהיר במיוחד, כששיחק בליגה הצרפתית השנייה, שם זכה לשחקן המצטיין של העונה ובלטביה. בקיץ 2022 קפץ מדרגה כששיחק ביוון, הצטיין, ועבר לתחתית הליגה הגרמנית. שרון אברהמי התרשם, החליט להמר עליו בתור גארד זר יחיד לצד סוללת הגארדים הישראלים. בייטמון חשש, אבל חזר אחרי המלחמה, והיה לאחד הזרים היציבים בליגה, כולל הצגות נגד הגדולות. הדמעות שלו אחרי הניצחון על מכבי תל אביב לא ישכחו. חזר בפלייאוף אחרי חודש של פציעה בשריר התאומים.

רז אדם (24, 1.93), גארד
העונה: 12 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים בליגה הסדירה, 7.7 נקודות בפלייאוף.

בגילאי נוער סומן הנער שגדל באליצור נתניה שיוכל להיות מוביל בליגת העל, אבל זה לא היה קל. הוא היה צריך לעבור עם נתניה מהארצית ללאומית, ורק אחרי ההצלחה עם נבחרת העתודה והזכייה באליפות אירופה לצד ים מדר ודני אבדיה באמת התחילו לשים לב אליו. הפועל תל אביב הימרה עליו במהלך עונת הקורונה, אבל שנתיים מלאות אצל האדומים היו בעיקר מלאות בזמן על הספסל. בעונה שעברה עבר לנס ציונה, קיבל הזדמנויות, אבל ייזכר בעיקר בשל הציוצים בטוויטר והמריבה עם די ג'יי קופר. הוא הפתיע כשבחר בקרית אתא, אבל שרון אברהמי לא שכח אותו מנבחרת העתודה שם היה עוזר המאמן. בפלייאוף הוא משחק עם סד באצבע, אחרי שנפצע במשחק לפרוטוקול בבית העליון.

שחקן עירוני קרית אתא אמין סטיבנס, מול שחקן הפועל תל אביב, עידן זלמנסון. ברני ארדוב
הפך לאחד הגבוהים היעילים בליגה. סטיבנס/ברני ארדוב

גיא פלטין (23, 1.92), גארד
העונה: 6.5 נקודות, 3 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים ו-2.5 חטיפות בליגה הסדירה, 9.8 נקודות, 4 ריבאונדים ו-2.5 חטיפות בפלייאוף.

כמו רז אדם, גם גיא פלטין סומן בגיל צעיר כאחד שיכול להגיע רחוק, אבל ממש עד העונה, זה לא ממש הסתדר לו. הוא ניסה את מזלו בחולון, שם שיחק בגילאים הצעירים, ועבר להפועל רמת גן/גבעתיים שם במשך שנתיים היה מכוכבי הלאומית. במקביל פיתח פלטין קריירה בנבחרת ישראל ב-3 על 3 ושיחק באליפות אירופה ואליפות העולם. בקיץ 2021 עלה לראשונה לליגת העל בתפקיד משמעותי, במכבי ראשון לציון, אבל העונה נגמרה בצורה לא טובה מבחינתו עם ירידת ליגה וללא הוכחה שהוא עדיין בשל. פלטין ירד עם הקבוצה מעיר היין ללאומית, ואחרי עונה טובה אישית שלא התבטאה בתוצאות קבוצתיות, קיבל את ההזדמנות אצל שרון אברהמי. בקרית אתא הוכיח את עצמו כשהפך לשחקן ההגנה הטוב בליגה, והוביל כמעט את כל אירופה בחטיפות. בניצחון בהיכל קבוצת שלמה, נגד הקבוצה ששיחק במדיה בגילאים הצעירים, הוא רשם כמה מהלכי קלאץ' גדולים גם בהתקפה.

בן שרף (18, 1.97), גארד
העונה: 10.7 נקודות, 3.7 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים בליגה הסדירה, 8.5 נקודות ו-2.3 אסיסטים בפלייאוף.

ילד הפלא של הכדורסל הישראלי. כבר שלוש שנים מסומן בן שרף כשחקן שאמור להיות ברמות הכי גבוהות של הכדורסל האירופי. הוא לא פחד להמר על עצמו בגיל 16 וללכת לשחק בבוגרים באליצור נתניה, ואשתקד היה תגלית העונה בלאומית כשהגיע עם נתניה מרחק ניצחון מליגת העל. הקיץ ויתר על אפשרות לחתום בקבוצת המילואים של חובנטוד בדאלונה והצטרף לשרון אברהמי שהיה אמור לאמן אותו בנבחרת הנוער, אך לא עשה זאת אחרי ששרף נפצע. מההתחלה שרף קיבל את המושכות והוכיח שכל מה שאומרים עליו זה אפילו לא קרוב לגודל הפוטנציאל. לקראת סוף העונה סיכם את התנאים שלו לשנים הבאות באולם הגרמנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'יימס בייטמון, שחקן עירוני קרית אתא. ברני ארדוב
בחר לחזור למרות המלחמה ונותן עונה טובה. ג'יימס בייטמון/ברני ארדוב

ג'יי ג'יי קפלן (27, 1.96), פורוורד
העונה: 2.8 נקודות ו-3.3 ריבאונדים בליגה הסדירה, 8.8 נקודות ו-8.5 ריבאונדים בפלייאוף.

גם חובבי הכדורסל לא הכירו כל כך את ג'יי ג'יי קפלן עד העונה, ולא במפתיע. אחרי קריירה בדיויז'ן 3 במכללות הפורוורד עשה עלייה לקרית אתא בלאומית וגם שם היה שחקן סוף רוטציה. כשהקבוצה עלתה לליגת העל הוא החליט להישאר, ובשנתיים שם לא בדיוק פרץ, עם 90(!) נקודות משותפות בשתי עונות. רגע לפני הפלייאוף משהו השתחרר לקפלן, שהפך לאחד הברגים החשובים בסגל של שרון אברהמי, אולי זה קשור לעובדה שבקיץ האחרון הוא עבד עם קליי תומפסון, כוכב גולדן סטייט ווריורס, בין היתר על הקליעה מבחוץ. על הקליעה מהקו, הוא לא עבד, כשהוא עם 35 אחוזים עונתיים.

אקיה פרואיט (26, 2.03), פורוורד
העונה: 8.9 נקודות ו-5 ריבאונדים בליגה הסדירה, 9.5 נקודות ו-4.3 ריבאונדים בפלייאוף.

אקיה פרואיט חתם בקיץ האחרון בישראל, אבל לא בקרית אתא, אלא בנתניה מהלאומית, שם ייעדו לו תפקיד של שחקן רוטציה. אחרי שנתיים בסלובקיה ואורוגוואי, הפורוורד ששיחק קצת בליגת הקיץ של ה-NBA במדי טורונטו, היה אמור לשחק בליגת המשנה בארץ, אלא שאז הגיעה המלחמה ובליגה השנייה החליטו לא לשחק עם זרים. שני זרים של קרית אתא לא חזרו מהמלחמה, ושרון אברהמי ניצל את המוניטין הטוב שיש לנתניה עם זרים, והימר על פרואיט. לא מדובר באחד הפורוורדים המובילים בישראל, ממש לא, אבל מדובר בשחקן יעיל שמקבל את התפקיד שלו שכולל לא מעט עבודה שחורה.

שחקן עירוני קרית אתא, אקיה פרואיט. ברני ארדוב
אברהמי הימר עליו וקיבל שחקן יעיל. אקיה פרואיט/ברני ארדוב

תומר פורת (25, 2.01), פורוורד
העונה: 6.1 נקודות ו-3.5 ריבאונדים בליגה הסדירה, 3 נקודות בפלייאוף.

בדיוק כמו רז אדם, גם תומר פורת זכה עם נבחרת העתודה ב-2019 במדליית הזהב באליפות אירופה, אלא שבמקרה שלו הפריצה הגיעה לא מעט לאחר מכן. פורת, שגדל בנוער של כפר סבא, עבר בהוד השרון, כפר סבא ורעננה בלאומית, לפני שקיבל הזדמנות חלקית ביותר בליגת העל במדי נהריה, ועזב במהלך העונה בחזרה ללאומית לעפולה. אחרי עונה וחצי בעפולה, קיבל הזדמנות נוספת, והיה טוב אצל ליאור ליובין ז"ל בבאר שבע. בקיץ הפתיע רבים בדרום כשבחר ללכת לפרויקט של קרית אתא. הוא אמנם לא מקבל יותר מדי דקות בפלייאוף, אבל במהלך העונה היה לשחקן רוטציה לכל דבר.

אייזיאה מיוסיוס (25, 2.03), פורוורד
העונה: 8.1 נקודות ו-2.9 ריבאונדים בליגה הסדירה, 1.8 נקודות בפלייאוף.

השחקן היחיד שהצטרף לקרית אתא במהלך העונה. הקבוצה הצפונית רצה עם שלושה זרים לאורך זמן רב, ולקראת סוף הסיבוב הראשון החליטו במועדון לצרף את מיוסיוס, שבמכללות שיחק בוויק פורסט הגדולה, אבל מאז הסתובב ללא הצלחה בניו זילנד ובלוליו השבדית, שזכורה מימי הסופרוליג של מכבי תל אביב. מיוסיוס רשם ערב אחד גדול בקרית אתא, במשחק לפרוטוקול נגד רמת גן, ובינתיים הוא מחכה בעיקר שיתנו לו את ההזדמנות בפלייאוף.

תומר פורת, שחקן עירוני קרית אתא. מאור אלקסלסי
שחקן נוסף של נבחרת העתודה מ-2019 שקיבל הזדמנות באתא. תומר פורת/מאור אלקסלסי

שרון אברהמי (50), מאמן הקבוצה

בתור שחקן שרון אברהמי נהנה מקריירה גדולה, אבל בעיקר באזור הצפון. הוא הגיע עם קרית מוצקין מהלאומית עד חצי גמר גביע המדינה, שיחק עם גבת בליגה הראשונה, וב-1999 הגיע לראשונה לקרית אתא/מוצקין, שיחק במדיה שלוש עונות וזכה לנצח את מכבי תל אביב הגדולה ביד אליהו. אחרי שנים נוספות בעפולה ועמק יזרעאל פרש.

אברהמי החל לאמן, ולקח את קרית אתא לליגת העל, אך לא אימן אותה בליגה הראשונה ועבר לעפולה שגם אותה העלה. בקיץ 2009 הגיע להפועל אוסישקין בליגה הארצית, העלה אותה ללאומית, ואחרי עונה בליגה השנייה שהסתיימה ללא עלייה אך עם הגעה לחצי גמר גביע המדינה, עזב בחזרה לקרית אתא ואימן אותה ארבע עונות, לפני שקיבל הזדמנות נוספת עם הפועל תל אביב, ולראשונה בליגת העל. אברהמי אימן את הפועל במשך שנה לפני שפוטר וכמעט הגיע איתה לפיינל פור בסדרה הבלתי נשכחת עם נייט רובינסון. בקיץ 2017 חזר לקרית אתא, ומאז הוא מאמן אותה, כשהוא מוביל אותה לפני שנתיים לעליית ליגה והשנה לראשונה בתולדות המועדון לחצי גמר גביע המדינה והפלייאוף.

הוא משמש במשך שנים מאמן בנבחרות הצעירות של ישראל, ובמקביל הקים את בית הספר לכדורסל בעמק יזרעאל.

מאמן עירוני קרית אתא, שרון אברהמי. ברני ארדוב
עונת שיא עם קרית אתא. שרון אברהמי/ברני ארדוב

משלימים


יריב עמירם (30, 2.04), סנטר

בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב הצליח בעיקר בליגה הלאומית, אבל החיבור שלו עם קרית אתא הוא חזק. הוא עלה עם הקבוצה מהלאומית כשחקן משמעותי, ואחרי שעזב באמצע העונה שעברה ללאומית, שב אליה.

גל בייטנר (20, 1.85), גארד

הרכז שגדל בעמק יזרעאל, המחלקה אותה הוביל שרון אברהמי, שיחק בלאומית מעט ובארצית בעונה שעברה. העונה הוא שיחק בכרטיס כפול בקרית אתא ובליגה הארצית במדי גלבוע/ברוש. הוא חיכה עונה שלמה להזדמנות, ובמשחק לפרוטוקול נגד רמת גן קלע שלשה שניצחה את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully