וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 מאמנים ב-12 שנים: תחנת רכבת ושמה מכבי תל אביב

עם עזיבת קין, התחלופה על הקווים בעידן הזרים של גולדהאר שוב נראית חריגה. הפעם מנספורד יצטרך לעבוד קשה במיוחד כדי למצוא מועמד ראוי

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי בני ריינה 0:2/ספורט1

סיום דרכו של רובי קין במכבי תל אביב אחרי עונה אחת מוצלחת, הוא המשך ישיר למגמה שמאפיינת את הצהובים בשנים האחרונות. עידן הזרים של מיטש גולדהאר, מאז שנת 2012, הביא איתו שורה ארוכה של הצלחות - אבל לצד התארים, האליפויות וההישגים באירופה - נראה שהתחלופה על הקווים מעט מוגזמת.

אחרי עזיבתו של קין, מכבי תל אביב מסתמנת כתחנת מעבר למאמנים בקנה מידה חריג - לטוב ולרע. המאמן הבא שיגיע לקרית שלום, יהיה המאמן ה-19 (!) של הצהובים ב-12 השנים האחרונות, ובמצב כזה המשכיות כבר נראית כמו מילה גסה.

זה החל עם אוסקר גרסיה, שהצעיד את מכבי תל אביב לאליפות ראשונה בעידן גולדהאר, ועזב בתום עונה אחת; פאולו סוזה שיחזר את אותו תסריט בדיוק; פאקו אייסטרן זכה בטרבל, אבל הועזב אחרי שנה אחת גם כן; אחר כך הגיעו חצאי עונות של סלבישה יוקאנוביץ', פטר בוס ושוטה ארבלדזה; אפיזודה קצרה ומשונה עם ליטו וידיגאל; ירידה של ג'ורדי קרויף לקווים;

למעשה, ולאדן איביץ' שאימן בהצלחה משנת 2018 עד 2020, היה היחיד ששרד במכבי תל אביב יותר מעונה אחת בעידן גולדהאר. אחריו הגיע קדנציה של חצי עונה של גאורגיוס דוניס ופטריק ואן לוון, עזיבה של מלאדן קרסטאיץ', וקאמבק של איביץ', סלע של יציבות כביכול, שבסופו של דבר סיים גם כן את הקדנציה השנייה שלו במועדון אחרי חצי עונה בלבד.

הבעלים של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, עם רובי קין וצלחת האליפות לעונת 2023/24. אריאל שלום
אולי הגיע הזמן לשנות מסלול? גולדהאר עם קין/אריאל שלום

אייטור קראנקה קיבל את המושכות אחרי עזיבת הפתע של איביץ' ושרד חצי עונה, וכעת גם הבא אחריו מסיים את תפקידו מהר מדי ומוקדם מדי, למרות שהיה חתום על חוזה לעונה נוספת.

בשורה התחתונה, על אף ההצלחות הרבות לאורך השנים, מכבי תל אביב לא מצליחה לשמר מאמנים טובים גם כשהיא רוצה אותם לטווח ארוך. על רקע המלחמה, המשימה שתוטל כעת על כתפיו של בן מנספורד - למצוא מועמד ראוי שיסכים להגיע לישראל - תהיה קשה שבעתיים.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב לשעבר. קובי אליהו
מאז ועד היום, המשכיות היא מילה גסה. אוסקר גרסיה/קובי אליהו

כמה ימים הם שרדו בתפקיד

רובי קין - 342
אייטור קראנקה - 172
ולאדן איביץ' (2022/23) - 205
מלאדן קרסטאיץ' - 168
ברק יצחקי - 44
פטריק ואן לוון - 117
גאורגיוס דוניס - 131
ולאדן איביץ' (2018) - 767
ג'ורדי קרויף - 364
ליטו וידיגאל - 139
שוטה ארבלדזה - 202
פטר בוס - 142
סלבישה יוקאנוביץ' - 183
פאקו אייסטרן - 308
אוסקר גרסיה (2014) - 56
פאולו סוזה - 383
אוסקר גרסיה (2012) - 364

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully