וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמן של אבדיה מנמיך ציפיות: גם השנה "בונים קבוצה"

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 9:13

גם אחרי עונת השפל, בריאן קיף מבהיר לאוהדי וושינגטון: אל תצפו לפלייאוף, המאזן הוא משני כרגע, מתמקדים בפיתוח שחקנים וזה "זה עשוי להשתלם בעוד שנתיים"

נחיתת דני אבדיה בישראל אחרי עונת שיא בוושינגטון וויזארדס/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: שירן גולן

אחרי העונה עם המאזן הגרוע בתולדות המועדון, בוושינגטון דואגים לתאם ציפיות עם האוהדים, ומבהירים שגם השנה הקבוצה הולכת על "בנייה", מה שבמונחי NBA אפשר לפרש כעוד עונה שבה אין באמת ציפיות להגיע לפלייאוף, אלא ממשיכים ב"תהליך" של "בניית קבוצה" לעתיד.

הוויזארדס הציגו רשמית את בריאן קיף כמאמן החדש שלהם, ומהציטוטים שלו ושל הג'נרל מנג'ר, אפשר להבין להבין הקבוצה מכוונת. קיף החליף את ווס אנסלד ג'וניור בינואר והוגדר כמאמן זמני. וושינגטון הודיעה בשבוע שעבר כי קיף יישאר כמאמן. המאזן של הוויזארדס השתפר מעט עם קיף כמאמן, אבל וושינגטון עדיין סיימה את העונה עם שיא שלילי למועדון עם 67 הפסדים. "עם זאת, עבור 'צוות הבנייה מחדש' הזה, המאזן הוא משני כרגע", מבהירים ב-ESPN, "פיתוח שחקנים הוא מה שהוויזארדס מתמקדים בו, וזה היה הנושא העיקרי במסע"ת".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Mark Blinch, GettyImages
פלייאוף? אל בנה על מאזן חיובי. אבדיה/GettyImages, Mark Blinch

"לבריאן יש יכולת ייחודית לראות אנשים ודברים לפי מה שהם יכולים להיות, ולא רק את מה שהם עכשיו", אמר הג'נרל מנג'ר וויל דוקינס. "כשחושבים על הקבוצה שלנו ועל השלב שבו שחקני הסגל שלנו נמצאים, זו הסיבה שזה ממש ממש חשוב. אתה חייב להיות בעל אמונה כזו כדי להחדיר אותה באנשים ולראות לאן זה יכול להגיע. אנחנו בשלב התחתון של בניית הבסיס הזה, אני חושב אני חושב שאנחנו נרכיב כמה מהלבנים האלה השנה. לוקח קצת זמן לבנות דברים מהבסיס, והוא יודע את זה".

דוקינס ונשיא הקבוצה מייקל ווינגר השתלטו על הנהלת וושינגטון בעונה שעברה והעבירו בטרייד את בראדלי ביל וקריסטפס פורזינגיס. אומנם לוויזארדס יש שני שחקנים "בכירים" בדמותם של קייל קוזמה וג'ורדן פול, אבל ברור שהיא הולכת על בנייה וחושבת על העתיד. בשנה שעברה צירפה וושינגטון את הגארד הצרפתי בילאל קוליבאלי, שעוד לא בן 20, ולוויזארדס יש גם את הבחירה מספר 2 בדראפט הקרוב.

קיף התחיל את דרכו כרכז וידאו של סן אנטוניו ספרס ב-2005. הוא היה עוזר מאמן של אוקלהומה סיטי ת'אנדר כשהגיעו לגמר ה-NBA ב-2012, וגם ווינגר ודוקינס עבדו באותו זמן בת'אנדר. קיף הצטרף לוויזארדס כעוזר בעונה שעברה.

"יעבור זמן עד שוושינגטון תהיה מוכנה להפוך שוב לקבוצת פלייאוף, אבל זה לא אומר שאין לוויזארדס מטרות לעונה הקרובה",, נכתב ב-ESPN, "התפתחות אינדיבידואלית של כל הסגל היא חשובה, והיכולת של קיף לגשת לשחקנים מוערכת מאוד".


"אני חושב שהרבה פעמים שחקנים, אם הם לא מבינים לאן הם הולכים, מה המטרה של מה שאנחנו עושים, הם מרגישים חסרי מטרה, וזה כמו הדבר הגרוע ביותר", אמר הגארד ג'ארד באטלר במסיבת העיתונאים. "היכולת שלו לתקשר את מה שאנחנו מנסים לעשות ואת הלך הרוח שאנחנו צריכים, הוא מושלם לזה אני חושב".

עוד בוואלה!

"קבוצות רבות התעניינו באבדיה", זו התשובה שהן קיבלו

לכתבה המלאה

הוויזארדס "שיפרו" את מאזנן ל-31:8 תחת קיף בעונה שעברה, אבל "המועדון מרגיש שזה לא משקף את החשיבות של העבודה העבודה שהוא עשה",, נטען ב-ESPN, "וגם אם בעונת 2024-25 היא שוב תתקשה, זה עדיין אפשרי מבחינת המועדון לבנות את היסודות לימים טובים יותר בעתיד".

"אנחנו תמיד נחפש את מה שהכי טוב עבור הקבוצה שלנו עכשיו, אבל גם את מה שהכי טוב עבור הקבוצה שלנו לעתיד", אמר קיף. "אחד הדברים שאני חושב הוא, איך נוכל להשתמש בצורה הטובה ביותר בשחקנים שלנו? ואולי זה לא יהיה כרגע. זה עשוי להשתלם בעוד שנתיים מהיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully