וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסימנים מראים: עזיבת מינצברג היא עניין של זמן

5.6.2024 / 6:15

בעלי הפועל תל אביב יסיים את דרכו בקרוב, השאלה האמיתית היא רק איך ומתי. המחלוקות עם מאיר תושב, ההשגות על הדו"ח והעלות של השיפוץ בחודורוב: כל הפרטים מאחורי הקלעים

תקציר: הפועל חדרה - הפועל תל אביב 1:0/ספורט1

גם לאחר שקרן ההשקעות של דייויד מינצברג דיללה את מניות הבעלים הקודמים והעבירה לחזקתה 100 אחוז מהמניות של הפועל תל אביב, אין שינוי של ממש בנוגע למחלוקות בין קבוצת מינצברג למאיר תושב באשר לחובות הקודמים של המועדון, הדו"חות השונים וההתקדמות האפשרית אל עבר עסקת העברת הבעלות לאדמונד ספרא.

נציגיו של מינצברג שלחו אתמול (שלישי) מכתב לבעלים הקודמים בו הם דורשים שמאיר תושב יעביר 4.5 מיליון שקלים באופן מיידי ועוד כ-4 מיליון שקלים יופקדו בנאמנות, אבל זה לא יקרה כל כך מהר. עורכי הדין של הצדדים נמצאים בשיחות, והובהר לצד השני כי תושב יחזור עם דו"ח משלו תוך מספר ימים (עד שבוע). הדו"ח צפוי לכלול השגות ודרישות לקבל את כל הנתונים מהאדומים ולהתייחס גם לנתונים מהדו"ח של פירמת דלויט.

צריך לומר כבר עכשיו כי עורכי הדין של תושב, ששכר בעבר את שירותיה של הפירמה המתחרה ב"דלויט", חולקים על חלק מהממצאים. זה מתחיל בטענה כי קבוצת מינצברג העבירה 7 מיליון שקלים עבור חובות ו-40% מהמניות, כשלמעשה באותה התקופה לפני שנה הועבר רק קרוב לחצי מיליון שקל כש-6.5 מיליון גולמו על חשבון המניות. בכל מקרה, עורכי הדין בטוחים כי בית המשפט יראה את התמונה בצורה שונה.

דייויד מינצברג בעלים הפועל תל אביב. דני מרון
התנהלות של אדם שמחפש פתח מילוט. מינצברג/דני מרון

אבל זו רק ההתחלה. על השריפה במתחם חודורוב, נציגי הבעלות הקודמת מדברים על הצעת עבודה שעמדה על כ-850 אלף שקלים, כאשר בסופו של דבר נלקחו מהביטוח 2.5 מיליון שקלים והמתחם שופץ ב-3 מיליון שקלים בסך הכל, סכום שאת חלקו הם נדרשים לשלם. טענה נוספת היא כי חלק מהכסף שאמור היה להיכנס לקבוצת הבעלות הקודמת עבור מכירה של שחקנים כמו דורון ליידנר, אושר דוידה ושי אליאס, נרשמו כחוב.

יש גם את כל נושא הגישור והמסמכים של האירוע. ההערכה בגישור הייתה כי לא מגיע לקרן של מינצברג כסף, מה שגרם לו לרדת מהפתרון. הנציגים המשפטיים מציגים אסמכתאות ברורות לכך ומשוכנעים שאם הדברים יגיעו לבית משפט, מינצברג לא ינצח ולכן הוא גם לא יילך לשם.

למעשה, הבעלים הקודמים מטילים ספקות בדו"ח של חברת "דלויט", טוענים כי בסעיפים מסוימים הדברים נבדקו על סמך נתונים שהתקבלו מהפועל תל אביב ומכינים דו"ח משלהם במקביל.

מינצברג מכיר את כל הטענות של הצד השני. הוא שמע חלק גדול מהן בגישור,אך מבקש לפעול בהתאם להסכם בין הצדדים, שקבע כי הדו"ח של דלויט ישמש לצורך קביעת החוב למועד העיסקה, כאשר מינצברג מקווה לסיים את הסיפור על קבלת החזר השקעה של 2-3 מיליון דולר ולסיים את הקדנציה הקצרה שלו בהפועל תל אביב. בסופו של יום, מינצברג לא מתנהל כמו אחד שרוצה להישאר. הוא מבין את רחשי הקהל שלא יקבל אותו חזרה, הוא מבין את המספרים של העונה הבאה בה מישהו יצטרך להביא מהבית לפחות 3 מיליון דולר, ואין לו מי שיעשה את זה - במיוחד בתקופה בה הוא מציג למשקיעיו אפשרויות להשלים את עסקת מכירת המועדון בהפסד חלקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שרון ניסנוב, איציק ניסנוב, מבעלי הפועל תל אביב. קובי אליהו
דו"ח מוטה? הניסנובים/קובי אליהו

האפשרות שמינצברג יעביר את הקבוצה לספרא וימשיך את העימות המשפטי עם תושב קיים, אבל הוא מצריך הסכמה של ספרא לכך. מצד שני, המשחק שמינצברג משחק מוגבל בזמן. הוא יודע שהוא לא באמת יכול להעביר קבוצה בבקרה וגם לא באמת רוצה להגיע לשם, הוא רוצה לסיים עם הפסד כלכלי מינימלי, רק שאף אחד כרגע לא נותן לו את זה.

מינצברג כבר זורק לאוויר שוב את האפשרות שעופר ינאי ואנשי עסקים נוספים ייכנסו לקרן, אך הסיכויים לכך קלושים. איך זה ייגמר? ללא יכולת להחזיק קבוצה בלאומית ובידיעה שבסוף מינצברג ישחרר - גם אם זה ייקח עוד כמה שבועות - זה יקרה אם יסכים לגישור או בוררות כפי שתושב מציע, או לחילופין שיימצא פתרון כלכלי מול אדמונד ספרא. בכל סיטואציה שלא תהיה, במצב שנוצר קרן ההשקעות מינצברג לא יכולה להישאר הבעלים של הפועל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully