וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון ש"ח על מדליית זהב: הוגדלו המענקים לספורטאי ישראל

4.6.2024 / 17:43

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הציג את המענקים לקראת פריז 2024: "יהיו פטורים ממס". כמה שוות מדליות הכסף והארד? הציפיות על פי יעל ארד: "4-5 מדליות ו-15-18 גמרים"

דריבל 04.06.2024/אולפן וואלה

פחות מחודשיים נותרו לפתיחת אולימפיאדת פריז 2024 והיום (שלישי) הכריז שר התרבות והספורט על הגדלת המענקים למדליסטים. במהלך תדרוך עיתונאים בוועד האולימפי, הודיע השר מיקי זוהר כי זכייה במדליית זהב תהיה שווה מיליון שקלים, מדליית כסף תוביל למענק של 700 אלף שקלים ומדליית ארד חצי מיליון שקלים.

"המענקים יהיו פטורים ממס", הבהיר השר זוהר. "אנחנו מייחלים לגאווה במשחקים האלה. זה חשוב מאוד למדינה ישראל בעת הזו. למען הסר ספק, המענקים הם גם לספורטאים הפראלימפיים. שיהיו הרבה מדליות, נגייס את הכסף לכולם. רק שייצרו לי את הבעיות. המאמנים יקבלו 50 אחוז ואצלם זה עם מס". עוד הדגיש כי המשרד תקצב את ההכנות של הוועד בשנתיים האחרונות בסכום של 83 מיליון שקלים.

זוהר הוסיף: "הייתה לי התלבטות אם לנסוע למשחקים האולימפיים. לאור המורכבות באבטחה אני צריך להיות שם קרוב לגורמי האבטחה ולאנשי המשרד. אני ארצה לראות שהוועד מקבל את כל מה שצריך כדי להרגיש בטוח. לא הגעתי לגמרים השנה להעניק גביעים, אבל לאור המקרה אני אחרוג ואגיע כדי לוודא שהכל נעשה כמו שצריך. לא ניגרר אחרי פרובוקציות. נשמור על כבוד המדינה. אנחנו מדינה עם ערכים. אני מקווה שנניף את הדגל בגאווה, בענווה ובהרבה ערכיות. הדרך להתעלם מכל הפרובוקציות היא לנצח. אני משתדל לא לערב פוליטיקה וספורט ואני מצפה מכל חבריי השרים להצטרף לזה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר עם יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד. יניב טוכמן
יגיע לפריז. מיקי זוהר עם יעל ארד/יניב טוכמן

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, חשפה את הציפיות של הוועד האולימפי: 4-5 מדליות ו-15-18 גמרים. "המועמדים שלנו למדליות הם דולגופיאט, אטמנוב, הנבחרת האמנותית, שרון קנטור, רז הרשקו, ענבר לניר, אחד המרתוניסטים כמו מארו טפרי וכמובן לונה צ'מטאי, אבישג סמברג שכבר הפתיעה אותנו בעבר ויובל פרויליך", פירטה ארד. "נשמח כמובן לעוד".

עוד אמרה: "המשחקים האולימפיים יהיו אירוע האבטחה הגדול מאז ומעולם. כל בקשה וכל צורך שלנו מקבלים מענה מהוועד האולימפי העולמי. הספורטאים יוכלו להתמקד רק בתחרויות שלהם. השתתפנו מאז 7 באוקטובר במאות תחרויות. כמות הפרובוקציות בהן נתקלנו היתה מועטה. יש דברים לא טובים, אבל הם היו בשוליים. אני מקווה שכך זה ישאר. יש לנו צוות פסיכולוגיים שעובדים עם הספורטאים בסדנאות שמשפט המפתח זה מיקוד וריכוז בעניינים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האזינו: יניב טוכמן על המענקים החדשים

לגבי טקס הפתיחה הבהירה ארד: "המחויבות שלנו להיות חלק מהמשפחה האולימפית. להניף את דגל ישראל בטקס הפתיחה זו מחויבות שלנו. נהיה בטקס הפתיחה ונניף את דגל ישראל. ישראל תשוט על הנהר. ממשלת צרפת הודיעה שתאסור הפגנות במהלך המשחקים".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, הוסיף: "אנחנו מצפים מבלסינג אפריפה לחצי גמר בריצת 200 מטר. הנבחרת הקבוצתית בהתעמלות אמנותית הכי יציבה בתחרויות להשגת מדליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully