וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'מצ'י, דרך מוריס ועד דז'יקיץ': מספרי חצי הגמר

5.6.2024 / 11:45

שיא הפלייאוף שמחזיק המפגש בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, השחקן שאבא שלו כבר ניצח בהיכל, השיא שאיש לא יזכור ואיך הסרבי שינה את מאזן הכוחות? הנתונים לקראת המפגש החם

שחקני הפועל ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה/סאשה ורגס

29 - משחקי פלייאוף ופיינל פור נערכו עד היום בין הקבוצות, המאזן? 26 ניצחונות למכבי תל אביב, כולל 9 ניצחונות רצופים, 3 בלבד להפועל ירושלים.

14 - משחקים שיחק עודד קטש בפלייאוף במדי מכבי תל אביב נגד הפועל ירושלים בין 1996 ל-1999, והמאזן שלו עומד על 2:12, כששני ההפסדים הגיעו במשחק מספר 3. גיא פניני שיחק ב-4 משחקים במפגש הזה, גמר הפיינל פור ב-2008, ו-3 משחקי פלייאוף ב-2013, בכולם מכבי תל אביב ניצחה, כשפניני היה פעם אחת בצד המפסיד. אביו של אור קורנליוס, גרג, קלע 2 נקודות בניצחון הראשון של ירושלים בפלייאוף על מכבי, 65:78, ב-1990. רפי מנקו היה בסגל של ירושלים באותה סדרה ב-2013, אבל לא דרך על הפרקט.

110 - נקודות בלבד קלעו שתי הקבוצות ביחד במשחק מספר 4 שהביא את האליפות למכבי תל אביב ב-1999, 51:59 לצהובים, הכי מעט בתולדות הפלייאוף הישראלי. קטש היה הקלע המוביל של המשחק עם 21 נקודות, ואילו פפי תורג'מן, שקלע את סל הניצחון של ירושלים במה שהיה הניצחון האחרון שלהם בפלייאוף על מכבי כמה ימים לפני כן, הוסיף 17. חוץ מהשניים רק שני שחקנים קלעו בספרות כפולות, דרק המילטון באדום עם 15 וגיא גודס בצהוב עם 12. ירושלים קלעה ב-38 אחוזים ל-2, ו-23 אחוזים ל-3, מכבי ב-45 אחוזים ל-2 ו-26 אחוזים ל-3.

שחקן הפועל ירושלים ג'יימי ארנולד (שמאל) חוסם את פורוורד מכבי תל אביב טרנס מוריס. שרון בוקוב
ארנולד (משמאל) ומוריס, עונה לאחר מכן כשכל אחד עבר צד/שרון בוקוב

128 - נקודות המטירה מכבי תל אביב על הראש של ירושלים ב-1991, בדרך לניצחון כואב במיוחד 128:88. רק שלוש פעמים קלעה מכבי יותר נקודות במשחק פלייאוף, ומאז לא הגיעה אליו. ההפרש באותו משחק, 40, היה הגבוה ביותר ביניהן בפלייאוף. 8! שחקנים קלעו במכבי תל אביב בספרות כפולות - אד הורטון, דונלד רויאל, לבאן מרסר, דורון ג'מצ'י, נדב הנפלד, מוטי דניאל, חן ליפין וציון קובה. בירושלים רק חמישה קלעו בספרות כפולות כשדיוויד בלאט קולע רק 9.

35 נקודות - קלע דורון ג'מצ'י במשחק מספר 2 בסדרת הפלייאוף בין הקבוצות ב-1990, הכי הרבה ששחקן קלע במשחק אחד במשחקי הפלייאוף והפיינל פור בין הקבוצות. 35 הנקודות היו מתוך 79 בלבד. ג'מצ'י קלע במלחה 8 שלשות מ-15 נסיונות, מספר גבוה, אבל לא מתקרב ל-10 השלשות שלו, שיא כל הזמנים שנקבע כמה שנים לפני כן בפלייאוף. ב-1997 קלע עדי גורדון את השיא עבור הפועל ירושלים, 32 נקודות, שלא הספיקו לאדומים לניצחון במלחה במשחק מספר 2.

17 - ריבאונדים הוריד טרנס מוריס במשחק גמר הפיינל פור של 2007 בין הקבוצות, הכי הרבה לשחקן הפועל ירושלים בפלייאוף, ביחד עם יוברט רוברטס שהוריד מספר דומה בחצי גמר הפלייאוף נגד הפועל תל אביב ב-1994. הבעיה עם המספר של מוריס, שאת הריבאונד הגורלי, תפס דווקא ג'יימי ארנולד בדרך לסל הניצחון.

10 - עונות מלאות משחקת הפועל ירושלים בפיס ארנה שבבירה, ורק ביום שישי הקרוב היא תזכה לארח את מכבי תל אביב במשחק פלייאוף באולם. מאז הכניסה לארנה שיחקו 9 קבוצות שונות בפלייאוף או בפיינל פור נגד ירושלים בארנה, השיאניות הן הפועל תל אביב וגלבוע/גליל עם חמישה משחקים, אחריהן הפועל חולון עם 4, כשעירוני נהריה ומכבי ראשון לציון עם 3. עוד שיחקו פלייאוף בארנה: בני הרצליה, הפועל באר שבע, עירוני נס ציונה והפועל אילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תמיר בלאט, עוז בלייזר, מכבי תל אביב נגד הפועל ירושלים. דני מרון
היחיד שהדיח את מכבי ת"א מבין שחקני ירושלים, וגם זכה איתה. בלייזר/דני מרון

1 - משחק אחד בלבד בפלייאוף או בפיינל פור שיחקה מכבי תל אביב בארנה עד היום, בחצי גמר הפיינל פור של עונת 2015/16, זה נגמר עם הפסד למכבי ראשון לציון שזכתה לאחר מכן באליפות.

9 - משחקים נערכו עד הסדרה הנוכחית בשנתיים האחרונות בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, מהיום שבו נחתו עודד קטש ואלכנסדר דז'יקיץ' במועדונים שלהם. הסרבי אמנם כבר לא אצל האדומים, אבל ההשפעה שלו ניכרת. המאזן? 4:5 לטובת ירושלים, ו-0:3 לטובת האדומים במשחקים על תארים.

9 - נקודות ב-36 דקות תרם עוז בלייזר בניצחון של מכבי חיפה על מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור ב-2017. בלייזר, שמוצא את עצמו בתקופה האחרונה מחוץ לרוטציה של יונתן אלון, הוא השחקן היחיד בסגל של ירושלים שכבר עשה את זה בעבר - הדיח את מכבי תל אביב בשלבי ההכרעה של הליגה. לבלייזר יש אליפות אחת עם הצהובים מ-2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully