וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבור הישראלים, היורו הזה הוא הרבה יותר מכדורגל

גל שורר, טור אורח

3.6.2024 / 17:41

יותר מרבבת ישראלים צפויה לפקוד את יציעי גרמניה ביורו. הסיבה העיקרית: קצת שקט במדינה ידידותית לישראל, ואפשרות לראות כדורגל בלי דאגות

דגל ישראל ביציע טוטנהאם. GLYN KIRK/AFP, GettyImages
דגל ישראל ביציעי טוטנהאם. יהיו כאלה גם בגרמניה?/GettyImages, GLYN KIRK/AFP

רגע אחרי השריקה שחתמה את ליגת האלופות בניצחונה של ריאל מדריד, נשואות עיני עולם הספורט אל חגיגת הכדורגל הגדולה הבאה- טורניר היורו, שצפוי להיפתח בעוד כשבועיים בגרמניה.

אז נכון, היורו צפוי להביא איתו רגעי כדורגל דרמטיים שהופכים אותו לאטרקטיבי במיוחד. המאבק שבין הולנד וצרפת, למשל, שתיהן אלופות לשעבר, שיתמודדו זו מול זו כבר בשלב הבתים הוא רגע אחד כזה. כמוהו גם שחקני הענק, ורונאלדו ביניהם, שעבורם זהו הטורניר הבינלאומי האחרון. אבל עבור הישראלים, שנוכחותם באצטדיונים צפויה לשבור את כל השיאים- היורו הוא הרבה יותר מזה.

למעלה מ-10,000 ישראלים ימלאו את היציעים באצטדיוני גרמניה לאורך היורו. הנוכחות הישראלית תבלוט גם במשחקים עצמם וגם במתחמי ה-FAN ZONE שבהם ייאספו אוהדים מכל העולם כדי ליהנות מחגיגה של כדורגל מעולה.

למה דווקא עכשיו, יותר מתמיד, הופך היורו לאטרקטיבי כל כך עבור הישראלים?

עולם שפוי והגיוני יותר

מעבר לשמחת האוהדים, שתדבק בכל מי שיבקר ברחובות ברלין, מינכן, לייפציג או קלן, מעבר לאלכוהול שיזרום כמים אחרי המונדיאל הסגפני יחסית שצוין בקטאר, עבור הישראלים מהווה היורו הזדמנות להצצה קצרה לעולם שפוי והגיוני יותר, שבו מותר וצריך לחגוג בלב שלם, היריבויות נשארות על הדשא ואין מחלוקת על מהו הניצחון המוחלט.

האוהדים הישראלים שינחתו בגרמניה, יפגשו מדינה שהפכה בחודשים האחרונים לאחת הידידות הבודדות של ישראל בעולם. מקום שבו ייתכן שלא תצטרכו לספר שאתם מכל מקום אחר על הגלובוס, רק לא מישראל. נכון, גרמניה תהיה עמוסה אוהדים מכל מקום באירופה (בכל זאת, 2.7 מליון איש צפויים להגיע אליה לאורך כל הטורניר), אבל לעומת מקומות אחרים כרגע- גרמניה מצטיינת כרגע ביחס שלה לישראלים, ובהתאם, סביר להניח, תקפיד על בטחונם.

גם התנועה ממקום למקום בגרמניה תאפשר לישראלים לשכוח לרגע את הכאוס התחבורתי שעמו אנחנו מתמודדים פה יום יום. גרמניה משופעת בתחבורה ציבורית מהטובות בעולם, שתאפשר לאוהדים הרבים לנוע מעיר לעיר ומאצטדיון לאצטדיון בנוחות מקסימלית ובזמן קצר. עבור הישראלים, שלא יכלו להגיע למשחק גמר הגביע בשבוע שעבר בשל הנפת גשר מעל נתיבי איילון, מדובר בהחלט בשדרוג תנאים משמעותי.

החשוב מכל, בעיניי, הוא העובדה שלזמן קצר יוכלו הישראלים להניח בצד את הפחד הקיומי שבו כולנו נתונים כבר שבעה חודשים. הישראלים הרבים יוכלו, ולו לכמה ימים בודדים, לשכוח מצו השמונה שאולי נמצא שוב בדרך אליהם, לסגור את אפליקציות ההתרעה של פיקוד העורף, להחליט (מבחירה) עד כמה הם רוצים לצרוך את החדשות הקשות שכנראה ימשיכו לזרום פה, גם לאורך היורו.

את הצורך הזה, להיות לרגע חלק מעולם פשוט יותר, הישראלים כנראה מרגישים כעת בכל הכוח.
אני רואה את זה במהירות שבה נחטפות חבילות היורו שאנו מוכרים בימים אלו, זה מורגש

גל שורר. יחצ,
גל שורר/יחצ

כמעט בכל שיחה עם נציגי החברה. הישראלים מבקשים לעצמם כמה ימים של שקט, ואם אפשר להעביר אותם מול דשא ירוק ואצטדיון מלא- עדיף.

הכותב הוא מנהל המחלקה הסיטונאית באיסתא ספורט ומי שאמון על פרויקט היורו בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully