וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנט אטיין עלתה ליגה בצרפת, ונציה באיטליה, לגאנס בספרד

הירוקים, עם בטובינסיקה ומאסון, חזרו אחרי שנתיים והורידו את מץ בזכות שער בדקה ה-116. ונציה גברה 0:1 על קרמונזה בפלייאוף ושבה לסרייה A אחרי שנתיים, לגאנס הצטרפה לוויאדוליד וחזרה ללה ליגה אחרי ארבע שנים

מחוץ לקווים, 2.6/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: נתי ברנד

חגיגות גדולות בסנט אטיין הערב (ראשון) לאחר העפלתה של הקבוצה בחזרה לליגה הצרפתית הבכירה. הירוקים, שהחזיקו בשיא האליפויות (10) עד שתי הזכיות האחרונות של פריז סן ז'רמן, סיימו שתי עונות מסויטות בליגת המשנה בזכות שער דרמטי בדקה ה-116 של ההארכה שקבע 2:2 מול מץ במשחק הגומלין במבחנים, אחרי 1:2 ביתי במשחק הראשון. הם הצטרפו לאוקזר ואנז'ה שעלו אוטומטית.

מץ נותרה ב-10 שחקנים כבר בדקה החמישית בעקבות הרחקתו של פאפ דיאלו בן ה-19, אבל בכל זאת עלתה ל-0:2 משער של לאמין קמארה ופנדל של ז'ורז' מיקוטאדזה. המגן השמאלי לאו פטרו צימק בדקה ה-35 ויצר שוויון מוחלט בסיכום שני המפגשים, כאשר איבן מאסון, שחזר בינואר אחרי חצי עונת השאלה במכבי תל אביב, הצטרף כמחליף לדילן בטובינסיקה (אקס מכבי חיפה שפתח) ושער שלו נפסל בהתערבות ה-VAR בדקה ה-64. סנט אטיין הלכה על כל הקופה בהארכה והמאמן אוליבייה דל'אוליו קיבל את מבוקשו מהמחליף השישי שלו, איברהימה וואג'י, שהיה פצוע במשך רוב שלבי העונה וכבש את שערו הראשון בזמן הכי חשוב, ארבע דקות לפני הפנדלים. מץ, שסיימה במקום ה-16 בליגה הבכירה, ממשיכה להיות קבוצת יו-יו ושוב יורדת אחרי עונה אחת.

חגיגות השחקנים

האוהדים שהגיעו לשדה התעופה בחצות

עוד קבוצה שהשלימה עלייה אחרי שנתיים היא ונציה באיטליה. ב-2022, עם דור פרץ בסגל, הביקור הראשון של נציגת עיר המים בסרייה A אחרי 20 שנה היה קצר מועד והסתיים תוך עונה אחת בלבד. בעונה שעברה סיימה שמינית בסרייה B והודחה בתחילת הפלייאוף, אבל העונה סיימה שלישית, הדיחה בחצי גמר הפלייאוף את פאלרמו עם ניצחון כפול והערב חגגה עלייה עם 0:1 ביתי על קרמונזה בגמר הפלייאוף, אחרי 0:0 בחוץ במשחק הראשון. הדני הוותיק כריסטיאן גיטקיאר הכריע בדקה ה-24 והשלים את יואל פוינפאלו הפיני, מלך שערי הליגה שקבע שיא מועדון עם 23 כיבושים העונה.

על ההישג חתום המאמן פאולו ואנולי, מגן העבר של לאציו ונבחרת איטליה, שהגיע בנובמבר 2022 כאשר ונציה הייתה מתחת לקו האדום, הצעיד אותה לפלייאוף בעונה שעברה וכאמור לאחד נוסף ועלייה העונה. עם 70 נקודות בליגה, הוא שבר את שיא המועדון של צ'זארה פראנדלי, שהשיג 69 עם המקום הרביעי ב-2001.

כריסטיאן גיטקיאר שחקן ונציה עם משפחתו. GettyImages
כבש את שער הניצחון וחגג עלייה עם המשפחה. כריסטיאן גיטקיאר/GettyImages

ארבע שנים אחרי הירידה שלה, לגאנס שבה לליגה הראשונה בספרד. הקבוצה מפרברי מדריד פספסה את העלייה בשבוע שעבר, אבל במחזור הסיום עשתה את העבודה עם 0:2 ביתי על אלצ'ה וגם סיימה כאלופת ליגת המשנה בעקבות הפסדה של ויאדוליד 2:1 לטנריפה. הסגולים עלו כבר במחזור הקודם וחזרו תוך עונה.

העולה השלישית תיקבע בתום הפלייאוף, שם אייבר תשחק מול אוביידו ואילו אספניול תפגוש את ספורטינג חיחון. מנצחות חצאי הגמר (בית וחוץ) יעלו לגמר הפלייאוף ויתמודדו בשני משחקים נוספים על הכרטיס האחרון ללה ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully