וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן NBA לשעבר קורא להשעות את ישראל מהאולימפיאדה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 10:51

"חייבות להיות השלכות", אמר טאריק עבדול-וואהד, "רוסיה עברה על החוק והושעתה. ישראל מבצעת רצח עם, צריך להפסיק עם הצביעות"

ההכנות לקראת אולימפיאדת פריז 2024/אתר התחרות

קצת יותר מחודש וחצי נותר עד פתיחת אולימפיאדת 2024 בפריז, ולפי שחקן ה-NBA לשעבר טאריק עבדול-וואהד, ישראל לא צריכה להיות חלק ממנה.

"הגענו לנקודה בה מדינות שפועלות כך חייבות להיענש בצורה מסוימת, חייבות להיות השלכות", אמר כדורסלן העבר המוסלמי, ששיחק בליגה הטובה בעולם מ-1997 עד 2003. "אם אין השלכות בבית הדין העליון לצדק, לפחות שזה יקרה בספורט".

עבדול-וואהד טען שעל ישראל יש להטיל סנקציות דומות לאלה שהוטלו על רוסיה ובלארוס, אחרי המלחמה עם אוקראינה. "אם אתה רוצה להתחרות בתחרויות בינלאומיות, עליך לכבד את החוק הבינלאומי", הוסיף. "רוסיה לא כיבדה את החוק, ולכן הספורטאים שלה הושעו. בואו לא נהיה צבועים. בואו נתייחס לכולם באותה צורה".

שחקן העבר אף דרש מהספורטאים בעולם להאיר זרקור על מה שקורה בעזה: "צריך להראות שמדובר ברצח עם, באנשים שנטבחים ונרצחים. לספורטאים יש במה. חלק ההתאחדויות לא רוצות לעודד את הספורטאים לדעת מה קורה, וזה מצער מאוד".

שחקן ה-NBA לשעבר טאריק עבדול וואהד לצד טוני פארקר. Jed Jacobsohn, GettyImages
"פשוט בושה". עבדול וואהד לצד טוני פארקר/GettyImages, Jed Jacobsohn

שחקן העבר הצרפתי, שנבחר במקום ה-11 של דראפט 1997 על ידי סקרמנטו ושיחק גם באורלנדו ודאלאס, טען כי רוב האשמה כרגע היא על הוועד האולימפי העולמי: "זו בושה, פשוט בושה, ומראה כמה צבועים המארגנים. אני מקווה שההחלטה תשתנה, כי אם אין חוקים בעולם, מה בעצם יש לנו? כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה ואין השלכות".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully