וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהגרים החוצה". הגזירה שאופ"א הטילה על אוסטריה

"המנון האוהדים" שהיה אמור ללוות את האוסטרים ביורו 2024, הפך למזוהה עם ארגוני ימין קיצוני. עכשיו הפלייליסט יצטרך להשתנות

תקציר: אוסטריה - גרמניה 0:2/ספורט1

אופ"א החליטה לאסור על נבחרת אוסטריה להשמיע את השיר 'L'amour toujours' (בתרגום חופשי: "אעוף איתך") במהלך המשחקים שלה ביורו 2024. כל התאחדות שהנבחרת שלה משתתפת באליפות אירופה, הגישה לאופ"א פלייליסט של שירים להשמעה לפני ואחרי משחקים והאוסטרים נקבו בלהיט של די ג'יי ג'יג'י ד'אגוסטינו משנת 2000 - שכיכב בראש מצעדים ברחבי העולם במשך שבועות ארוכים לפני יותר מ-20 שנה.

אז מה הסיפור בעצם?

בשנה האחרונה "L'amour toujours" הפך למעין המנון לא רשמי של ארגוני ימין קיצוני וארגונים נאו-נאצים בגרמניה. ברשתות, בעיקר טיק טוק, צפו סרטונים בהם פעילים בארגונים מחליפים את המילים המעטות בשיר בסיסמאות נגד מהגרים: "Auslander raus, Auslander raus, Deutschland den Deutschen, Auslander raus" ("מהגרים החוצה, מהגרים החוצה, גרמניה לגרמנים, מהגרים החוצה").

לפי פחות מחודש נערכה מסיבה באי זילט שבצפון גרמניה ובמהלך השמעת השיר, אחד החוגגים הצדיע במועל יד. הוידאו הפך לוויראלי והרשויות התחילו להתייחס לתופעה ברצינות רבה. ד'אגוסטינו עצמו הבהיר שהשיר הוא א-פוליטי, אבל גם נהנה מהפופולריות המתחדשת שלו: בגרמניה הוא זינק עד המקום השמיני בהשמעות בספוטיפיי.

ההתאחדות האוסטרית הכניסה את "L'amour toujours" לשימוש לפני ואחרי משחקים של הנבחרת לפני כשנתיים - עוד לפני שהפך למזוהה עם הימין הקיצוני בגרמניה השכנה. כעת בהתאחדות האוסטרית יצטרכו להגיש לאופ"א שיר חדש שיתנגן כמעין "המנון אוהדים" ביורו 2024.

אוהדי נבחרת אוסטריה. Christian Hofer, GettyImages
יצטרכו להתרגל לשיר חדש. אוהדי נבחרת אוסטריה/GettyImages, Christian Hofer

המשחקים של נבחרת אוסטריה בבית ד':

אוסטריה - צרפת (17.6)
פולין - אוסטריה (21.6)
הולנד - אוסטריה (25.6)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully