וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף על גלגלים: אליפות ישראל באופני הרים XCO 2024 יוצאת לדרך

ביום שישי הקרוב תתקיים אליפות ישראל באופני הרים XCO לשנת 2024 במועצה האזורית משמר העמק. התחרות, המתקיימת מדי שנה, מהווה את פסגת הרכיבה הספורטיבית בישראל באופני הרים

אליפות ישראל באופני הרים. יואב לביא,
אליפות ישראל באופני הרים/יואב לביא

רכיבת אופני הרים היא ענף תחרותי-אולימפי עם כשלושה עשר סוגי תחרויות, וביניהם: מרוץ במורד (DOWNHILL) קרוס קאנטרי , XC קרוס קאנטרי על מסלול קצר XCC, רכיבה חופשית (Freeride) ואינדורו (Enduro). בכל סוגי המקצים מתקיימות תחרויות לאורך השנה וכן אליפויות ישראל.

רכיבת הרים (Cross-Country Olympic) XCO היא אחת מתחרויות האופניים הקשות והמאתגרות ביותר. כמשתמע משמו, זהו ענף אולימפי, בו דבוקה גדולה של רוכבות ורוכבים מוזנקת יחד אל מסלול שאורכו בין 3-5 ק"מ. המסלול מורכב מהקפות חוזרות על שטח טכני ומגוון, חלקו טיבעי וחלקו בנוי. זוהי תחרות הדורשת מהרוכבים מיומנות טכנית גבוהה, כוח פיזי יוצא דופן ויכולת אסטרטגית. תחרות ה XCO היא מירוץ הקפות קצר ואינטנסיבי ומתאפיינת במעברים חדים, עליות תלולות וירידות מהירות.

תוואי שטח מאתגר, קצב אינטנסיבי ואקשן בעצימות גבוהה

מירוץ XCO הוא מירוץ קצר יחסית (מקצה העילית מסתיים לאחר שעה וחצי עד שעה וארבעים וחמש דקות) בעצימות גבוהה. המסלול ביער משמר העמק מציע אתגר בלתי נשכח לרוכבים לרוכבות. תוואי השטח משולב שבילי עפר, שבילי 4X4 וסינגלים (שבילים צרים בהם יכול לרכוב רק רוכב אחד). המסלולים בטבע הפתוח אינם חלקים וסטריליים, בשונה מתחרויות וולודרום וכביש למשל, ואפשר למצוא סלעים, שורשים, מדרגות טבעיות ומעברים טכניים שהופכים את תחרות ה-XCO למירוץ תזזיתי, כייפי וקשה מאוד אך מרתק ומלא אדרנלין למתחרים ולצופים.

אליפות ישראל באופני הרים. רועי שיפרון,
אליפות ישראל באופני הרים/רועי שיפרון

עוד בבחירת המסלול מכוונים למסלול המאתגר עם דרגת הקושי הגבוהה ביותר שמספק השטח טבעי בעצמו. עליו בונים אלמנטים בנויים כאלה המוסיפים עניין אך גם אתגר בעצימות גבוהה.

מתכנני המסלול הכינו כמה אלמנטים הבנויים, להגברת החווייה, הן של הצופים והן של המתחרים:

  • הראשון והמרשים ביותר הוא "גשר התקווה", הכולל רמפת עלייה באורך כארבעה וחצי מטרים, גשר בנוי בגובה שני מטר ואז שיפוע ירידה באורך כארבעה מטרים. אלמנט הגשר, המוכר לרוכבות והרוכבים המתחרים בחו"ל, בנוסף להיותו אתגר טכני משמש כמעין מחלף בתוך המסלול. מיד אחרי שעוברים מתחת לגשר, נפגשים עם "עליית ראש בקיר". זוהי עלייה עם שיפוע תלול מאוד ועל המתחרים לעבור אותה בכל הקפה (מקצה העילית למשל יעבור אותה כשמונה פעמים).
  • "ג'ו רוק גארדן" הוא גינת סלעים אשר נבנתה במיוחד לתחרות והמורכבת מסלעים בגדלים שונים, דרכה יצטרכו לעבור הרוכבות והרוכבים החל מההקפה השנייה.
  • "הטויוטא דרופ" - מדרגה היוצרת הפרש גבהים משמעותי בין מקטע למקטע. הטיוטא דרופ בנוי מעץ ונישא לגובה של מטר. לאורך המסלול ישנם גם דרופים טבעיים בגובה של כשישים ס"מ.
אליפות ישראל באופני הרים. יואב לביא,
אליפות ישראל באופני הרים/יואב לביא

באליפות יתקיימו מספר קטגוריות בגילאים השונים, בין המקצים העיקריים יהיו: מקצה עילית נשים וגברים בו הרוכבות והרוכבים הטובים ביותר בישראל יתחרו על תואר אלוף ואלופת ישראל. מקצה מאסטרס המיועד לרוכבים ותיקים המתחרים בקבוצות גיל שונות ומביאים ניסיון רב ותצוגת יכולות. ויחד איתם: מקצה ג'וניורס נערים ונערות בגילאי 17-18, קדטים וקדטיות 15-16 קטקטים/יות 9-10, אפרוחים/יות 11-12, ילדים/ות 13-14

בין המתחרים והמתחרות תמצאו את נעמה נוימן, אלופת ישראל בקרוס קאנטרי אולימפי בשבע השנים האחרונות. יהיה מעניין לראות האם גם השנה היא תלבש את חולצת האליפות או שמא תהיה רוכבת שתפתיע ותשבור את הרצף. גיל לי גונן, אחד מהרוכבים הבולטים בענף שרק בחודש שעבר זכה בתואר אלוף ישראל בקרוס קאנטרי XCC. תומר זלצמן שבשבוע שעבר קיבל את הכרטיס לפריז 2024 ויהיה הנציג שלנו באופני הרים במשחקים האולימפיים. תוכלו לראות גם את רוכבת הנוער והכוכבת העולה מונירה יאסין שזכתה באליפות בנערות בשנה שעברה ותרצה לשמור על התואר.

התחרות בה הכול יכול לקרות

בשונה מתחרויות אחרות בענף האופניים בהן יש ניקוד מצטבר, באליפות ישראל באופני הרים XCO מוכרעים אלוף ואלופת ישראל בסיום התחרות. זאת אומרת שהכל פתוח על מסלול האקסטרים ולכל רוכב ורוכבת יש את הסיכוי לזכות בתואר הנכסף.

אליפות ישראל באופני הרים XCO היא שילוב מרתק של טבע וספורט, נופים יפים ואווירה מחשמלת, ומומלץ להגיע ולחוות את האקשן והאדרנלין מקרוב, ביחד עם קהילת האופניים בישראל.

אליפות ישראל הרים XCO 2024

  • 7.6.2024 יום שישי. זינוקים החל מ 7:00 ועד שעות הצהריים.
  • התחרות מתקיימת ביער משמר העמק, בוויז: "אנדרטת הקיבוצים"
  • פרטים באתר איגוד האופניים בישראל
  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully