וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצאי הגמר יקבעו אחרי שלושה משחקים לראשונה בהיסטוריה?

1.6.2024 / 16:44

ראשון ברבע גמר הפלייאוף: מכבי תל אביב תוכל להעפיל לחצי הגמר על חשבון נס ציונה, קולסון חזר לסגל. ירושלים תחכה לה שם אם תנצח את חולון. הפועל תל אביב תנסה לגמור עניין נגד חיפה, קרית אתא תשלים סוויפ על רמת גן?

תקציר מחצי גמר הפלייאוף הספרדי בכדורסל: ריאל מדריד - ברצלונה 98:104/ספורט1

משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל יימשכו מחר (ראשון), כשארבע קבוצות ביתרון 0:2 ינסו להבטיח את מקומן בחצי הגמר. מכבי תל אביב תוכל לסיים את הסדרה נגד עירוני נס ציונה בבית, ולאחר מכן תתפנה לראות האם גם יריבתה בחצי הגמר תיקבע כשהפועל ירושלים תנסה לגמור עניינים נגד הפועל חולון הפצועה. הפועל תל אביב התקשתה במשחק השני ברוממה, אבל יכולה לעלות לחצי הגמר כבר בראשון על חשבון הפועל חיפה, כשעירוני קרית אתא תחפש להשלים סוויפ מפתיע נגד מכבי רמת גן בזיסמן.

אם אכן כל הסדרות יסתיימו מחר זאת תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של ליגת העל שברבע הגמר בשיטת הטוב מחמישה משחקים יסתיימו כל הסדרות בסוויפים. בעונה שעברה לראשונה נגמרו שלוש מתוך ארבע סדרות של הטוב מחמישה משחקים בסוויפ, כאשר מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל חולון עשו זאת.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
רוצה להמשיך במומנטום לקראת חצי הגמר. עודד קטש/דני מרון

מכבי תל אביב - עירוני נס ציונה (19:00)

שני משחקים נוחים מאוד עברו על מכבי תל אביב בדרך ליתרון 0:2 בסדרה על נס ציונה, והחבורה של עודד קטש מגיעה למשחק השלישי במטרה להמשיך במומנטום לקראת סדרת חצי גמר שאמורה להיות קשה בהרבה. במכבי ידעו לחלק את הדקות בשני המשחקים כך שבתוך לוח המשחקים הצפוף של הקבוצה, אף שחקן לא שיחק יותר מדי דקות ולא יסבול מעומס לקראת המשחק. מי שחוזר לסגל במשחק השלישי הוא בונזי קולסון ששב ארצה והיה באולם בניצחון על נס ציונה ביום שישי. הוא תפס את מקומו של ג'ו תומאסון. הקבוצה תקדיש את המשחק השלישי ל-113 אוהדי ואוהדות הקבוצות שנפלו או נרצחו במלחמה מאז השביעי באוקטובר ותקיים טקס מרגש לפני ובמהלך המשחק.

עירוני נס ציונה הגיעה כאנדרדוג מובהק לסדרה נגד מכבי תל אביב, אבל גם בסיטואציה הזאת ציפו הכתומים ליכולת קצת יותר טובה שתשאיר טעם טוב בסוף רבע הגמר, יכולת שלא הגיעה בשני המשחקים הראשונים. החבורה של מאיר טפירו לא פגעה בכלל במשחק השני בסדרה מחוץ לקשת ובמשך דקות ארוכות נתקעה התקפית. בנס ציונה סיפרו לקראת המשחק השלישי, בו הם צפויים לסיים את העונה, כי הם מקווים שהעובדה שהשחקנים יגיעו משוחררים יותר תגרום להם להציג כדורסל איכותי וטוב יותר ואולי לכפות משחק צמוד על הצהובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ליוואי רנדולף שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
משחקים צמודים, אבל 0:2 ירושלמי. ליוואי רנדולף מול דרו קרופורד/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - הפועל חולון (20:45)

הפועל ירושלים ידעה שלמרות הסיטואציה הלא פשוטה שהפועל חולון מתמודדת איתה, היא צפויה לפגוש יריבה קשוחה ברבע הגמר, וכך גם היה. בשני המשחקים הראשונים בסדרה ירושלים לא הצליחה לגמור את המשחקים מול חולון, שהקשתה עליה מאוד, אבל מצאה בסופו של דבר את הדרך לנצח את המשחקים. אחרי משחק ראשון טוב יותר התקפית, ירושלים נתקעה במשחק השני, אבל קיבלה תרומה טובה מנועם דוברת שנמצא במגמת עלייה, כשבמקביל ספידי סמית' לא פוגע מחוץ לקשת עם 2 שלשות מוצלחות מ-13 נסיונות בסדרה. בירושלים הבהירו לשחקנים כי אם יש קבוצה שלא תישבר אחרי שני הפסדים בסדרה זאת חולון, והם יצטרכו להמשיך להיות בפוקוס לקראת המשחק השלישי.

מכה אחרי מכה אחרי מכה. הפועל חולון פשוט נופלת מהרגליים לפני ובתוך פלייאוף 2024. לפני הסדרה איבדה חולון את סי ג'יי האריס לפציעה, כשגם הנס ואנווין וקווין הארווי לא מסוגלים לשחק עד כה. במשחק הראשון היא איבדה את טאג' מקול, וייתכן מאוד שבסוף המשחק השני גם את ניב משגב. ובכל זאת, חולון הייתה קרובה לנצח את שני המשחקים, קרובה אבל לא מספיק. הסגולים יודעים שהפסד בארנה יסיים את אחת העונות המורכבות בתולדות המועדון, וינסו לעשות הכל כדי להמשיך את העונה למשחק אחד נוסף. במועדון עשו מאמצים להכשיר את הארווי והוא יתלבש למשחק.

שחקני הפועל חיפה כדורסל. מאור אלקסלסי
גילו הרבה אופי, אבל להארכה זה כבר לא הספיק. שחקני הפועל חיפה/מאור אלקסלסי

הפועל תל אביב - הפועל חיפה (21:05)

הסדרה הקשה שלה ציפתה הפועל תל אביב, הגיעה במחצית השנייה ברוממה, אחרי שהקבוצה של סטפנוס דדאס שמטה יתרון בן 21 נקודות מול ריצה מרשימה של הפועל חיפה, אבל החלטות טובות של סגנית האלופה, לצד סגל עמוק יותר, הספיקו כדי לצאת עם ניצחון גם במשחק השני בסדרה ולהתקרב להופעה נוספת בחצי גמר הפלייאוף. בהפועל התלבטו בימים האחרונים האם להחזיר לקראת המשחק השלישי את קייל אלכנסדר לסגל על מנת להחזירו לעניינים לקראת חצי גמר הפלייאוף, והוא בפנים בסופו של דבר.

הרבה מאוד אופי גילתה הפועל חיפה בקאמבק שלה ביום חמישי נגד הפועל תל אביב, אבל הריצה המרשימה נגמרה רק בהארכה בה כבר נפלו השחקנים מהכרמל מהרגליים. חיפה משחקת עם רוטציה של שמונה שחקנים, כשהשמיני, עמית שמחון, משחק פחות מ-10 דקות, ומקבלת תפוקה רק משישה שחקנים, כשמלבד שמחון גם עמית גרשון לא פוגע ולא נראה טוב בסדרה הזאת. במועדון יודעים שללא הפתעה ענקית והתעלות של כמעט כל השחקנים, הסדרה הזאת צפויה להסתיים מחר ביחד עם העונה כולה, ותביא לסיום עונה לא פשוטה בכלל כלכלית.

אדם אריאל מכבי רמת גן. שקד אבן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן,
העולה החדשה תודח בסוויפ מפתיע בבית? אדם אריאל/שקד אבן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן

מכבי רמת גן - עירוני קרית אתא (18:00)

עד תחילת הבית העליון עמדה מכבי רמת גן על שבעה הפסדים בכל המסגרות - שישה הפסדים בליגה הסדירה מ-22 משחקים, מאזן מרשים לכל הדעות, והפסד אחד ברבע גמר גביע המדינה. מאז תחילת הבית העליון הפסידה רמת גן שבעה משחקים רצופים, את כל משחקיה בבית העליון וכעת שני הפסדים בתחילת סדרת רבע הגמר נגד עירוני קרית אתא, סדרה בה היא הייתה אמורה להיות פייבוריטית על הנייר. למרות המצב הלא פשוט, ברמת גן עדיין מאמינים כי הם יכולים להפוך את הסדרה, ומנסים להתרכז רק במשחק הקרוב כדי להתחיל בקאמבק.

בניגוד לסיטואציה של רמת גן, בקרית אתא עצם הכניסה לבית העליון נראתה כמו סוג של שיא שלקבוצה יהיה לא פשוט להמשיך אותו. הקבוצה מהצפון סבלה ממכת פציעות משמעמותית, ולצידה של מכת הפציעות נוספה התחושה שהקבוצה עשתה את שלה. אלא שבסדרת הפלייאוף קיבל שרון אברהמי כמעט את כל השחקנים מהרגע הראשון, ולמרות שפעמיים ראתה כיצד היא כמעט מפסידה הזדמנויות לניצחון, הצליחה החבורה הצנועה לנצח במאני טיים ומגיעה לזיסמן במטרה לא למשוך את הסדרה מעבר למחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully