וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבוריט נפרד אחרי שש שנים: "מההתחלה אהבנו את המדינה הזאת"

כיצד התגלגל למכבי תל אביב, האנשים שעזרו לו, מדוע לא קיבל אזרחות, ה-7.10 מנקודת מבטו, הניצחון בחיפה וגם על זהבי, גולסה ויונתן כהן: בריאיון לתוכנית "רביבו ושכנר", הבלם נפרד אחרי שש שנים

הריאיונות עם רובי קין, ערן זהבי ואנריק סבוריט אחרי משחק סיום העונה של מכבי תל אביב/ספורט1

אנריק סבוריט זכה בתשעה תארים בשש שנים במכבי תל אביב והפך לאחד השחקנים האהובים על אוהדי הקבוצה, לא רק מבין הזרים שנחתו בארץ לאורך השנים. רגע לפני שהוא עוזב את המדינה ונפרד סופית, הוא הגיע לריאיון אצל לירן שכנר וחיים רביבו בתוכנית "רביבו ושכנר" וסיפר על הרגעים הטובים והקשים שהוא לא ישכח מאז שהגיע לכאן בקיץ 2018 מבלי לדעת דבר על המדינה ועל מכבי תל אביב.

אנריק סבוריט מודיע על עזיבת מכבי תל אביב. יותם רונן
נקשר מאוד למכבי ת"א ולישראל. סבוריט ביום ההודעה על עזיבתו/יותם רונן

מי עזר לו בתחילת הדרך כשהיה כאן לבד: "דניאל טננבאום. הוא מברזיל והוא יודע ספרדית, הוא היה כמו אבא שלי והסביר לי הכל. גם חיים רביבו ואבי ריקן הזמינו אותי אליהם הביתה, הם יודעים איך זה להרגיש זר במדינה אחרת בלי שפה הם מאוד ועזרו לי. גם משפחות גלזר וחוזז עזרו המון לי ולאשתי. זו אחת הסיבות שאהבנו את המדינה הזו מההתחלה, כולם פתחו לנו את הדלת".

על הבחירה להגיע לישראל מספרד: "הייתי בן 27 והייתי צריך להחליט אם אני רוצה להמשיך בליגה השנייה בספרד בפחות כסף או לעבור למדינה אחרת. לא ידעתי כלום על ישראל, ממש כלום. אמא שלי בדקה על המדינה ואמרה לי שיש שם מלחמה. מארק ואליינטה שיחק אז במכבי חיפה, התקשרתי אליו והוא הסביר לי שהחיים בתל אביב נהדרים. אמא שלי התקשרה אליי שוב ואמרה לי שתל אביב מקום נחמד - אפילו עבור הכלבים שלנו. אני לא ידעתי כלום על ישראל ואמא שלי אמרה לי שזה מקום מושלם עבורנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הריאיון המלא של סבוריט אצל "רביבו ושכנר"

על העונה האחרונה: "כבר איבדנו יתרון של 10 נקודות תוך חודש כי שיחקנו כל שלושה ימים. זה היה כמו 'בום'. כולנו בחדר ההלבשה נשארנו מפוקסים וידענו שעלינו לחזור משבועיים לא טובים. כולם הראו אופי ודחפו מחדש, גם הצוות המקצועי גרם לכך שהאווירה תהיה טובה ודאגו שלא נקשיב למה שאומרים עלינו".

איך הוא מסביר את הירידה הגדולה של יונתן כהן ביכולת: "אני חושב שזה עניין של ביטחון. הוא התחיל את העונה טוב מאוד והבקיע שערים, אבל בשלב מסוים המאמן בחר לעלות עם מישהו אחר בהרכב. הוא מתאמן מצוין וזה הכדורגל, אין מה לעשות. יונתן משחק קרוב לרחבה ותמיד יש לו מספרים - יש שחקנים כמו דן ביטון שיכולים לעשות דברים שיעזרו לנו, יוני הוא יותר כמו חלוץ. הוא מתאמן מצוין והוא צריך לקבל ביטחון. גם הפסדנו רק שלושה משחקים העונה בליגה, קשה למאמן לעשות שינויים בהרכב במצב כזה".

על מערכת היחסים שלו עם ערן זהבי: "היה פעם פנדל שהוא היה צריך לבעוט מחדש ושאלתי אותו אם הוא רוצה שאבעט במקומו, הוא ענה לי 'אתה תחמיץ'. יש לנו מערכת יחסים טובה ותמיד אחרי שהוא מחמיץ אני אומר לו שיחייך כי הוא עוד יבקיע, והוא מבקיע. ערן תמיד רוצה לנצח ולעזור ולא משנה איך".

על התחרות במכבי תל אביב: "אני זוכר סיפור מצחיק עם ערן זהבי ודור פרץ. שיחקנו נגד מכבי נתניה ושניהם לא פתחו, התחילו את המשחק על הספסל. ניצחנו 1:4 אני חושב, אבל כולם דיברו על זה שהם לא פתחו. אתה לא באמת יודע עד יום המשחק מי יפתח בהרכב - רובי מנסה הרבה דברים באימונים ואתה מרגיש שאתה יודע מי ישחק ומי לא, אבל אתה לא יודע. ביום המשחק הייתי עם ערן זהבי בחדר הכושר והוא שאל אותי אם אני יודע מי ישחק, אמרתי לו 'אתה לא משחק' כי כבר ידעתי. ערן תמיד רוצה לשחק ולנצח, אבל בינינו אנחנו צוחקים על דברים כאלה כל הזמן".

אנריק סבוריט מחבק את ערן זהבי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"שאלתי את ערן אם הוא רוצה שאבעט. הוא אמר לי שאני מחמיץ"/ברני ארדוב

מדוע הוא לא קיבל אזרחות: "בשנתיים האחרונות המועדון דיבר איתי על זה ואני רציתי מאוד כדי לעזור למכבי, ידעתי שהיא תוכל לצרף שחקן זר נוסף. מהנבחרת אף אחד לא דיבר איתי. חתמתי על המסמכים שדרשו ממני ומאז לא ידעתי כלום. לפעמים אמרו לי שעובדים על זה, אבל אני לא יודע דבר. בספרד יש לנו בנבחרת שני שחקנים שקיבלו אזרחות. אולי לא רצו לתת לי כדי שישראלים ישחקו, אני לא יודע".

על ה-7.10 מנקודת המבט שלו: "זה היה רע. הייתי בבית והתחילו אזעקות. יואב זיו התקשר ואמר לנו שאנחנו צריכים לצאת מפה כי יש אירוע רציני יותר. אשתי התחילה לקרוא על מה שקרה ואמרה לי שאנחנו צריכים לעזוב, אבל זה היה בעיקר בשביל הבן שלנו לוקאס. היה המון לחץ, בטח עבורנו כזרים. המועדון עזר לנו המון. אני זוכר שהגעתי לשדה התעופה ובדיוק ירו עליו, היה שם המון לחץ ושמענו פיצוצים. השדה היה מלא באנשים. לחזור לישראל לא הייתה בעיה עבורנו, הדבר היחיד שהקשה עלינו זה שלוקאס הלך לגן בספרד ולא רצינו שיעבור ממקום למקום. היה לנו סיכום שאני מגיע בכל חודש לשלושה ימים או שהם באים לפה. היו לא מעט רגעים קשים שלי לבד בלי המשפחה, אבל זו העבודה שלי, אני אוהב לשחק כדורגל והיה לי מזל שהיו סביבי אנשים בישראל שעזרו לי".

על הניצחון בחיפה ש"הבטיח" את האליפות: "זה המשחק הכי חשוב העונה. אני בדרך כלל לא לחוץ במשחקים וגם ידענו שאם נפסיד שם שאנחנו עדיין מובילים עליהם ושהכל תלוי בנו. האמנתי שאפשר לנצח. היו לנו רגעים טובים מולם לאורך כל העונה, גם כשהפסדנו להם בבלומפילד ובגמר גביע הטוטו. יש את הסרטון שרואים שאני אומר לכולם לחייך, כי הייתה אווירה מדהימה ומה כבר יכול לקרות? זה כדורגל. רציתי שכולם יירגעו וישחקו כמו שהם יודעים, שיהנו".

שחקני מכבי תל אביב, אנריק סבוריט, אייל גולסה. דני מרון
סבוריט וגולסה. "שחקן מדהים"/דני מרון

התוכניות שלו להמשך: "מישראל אמשיך לבילבאו ואז נראה. שום דבר לא נסגר, אין לי הצעות כרגע. בישראל לא אמשיך, לא אשחק בקבוצה שהיא לא מכבי תל אביב. מכבי חיפה קבוצה טובה עם אוהדים מצוינים וגם הפועל תל אביב, אבל זה לא באופי שלי לשחק בקבוצה אחרת".

השחקן הכי טוב ששיחק איתו בישראל: "גולסה בשיאו שחקן מדהים. הוא עבר פציעות, אבל יש לו הכל. גם דור מיכה. לפני שהגעתי לישראל סיפרו לי על מליקסון בהפועל באר שבע. הכי קשה היה לי נגד גרסיה שהיה בבית"ר ירושלים".

הרגע הכי טוב שלו בישראל: "אני חושב שהניצחון בחיפה, כי ידעתי כבר שאני עוזב ועכשיו אני יכול לעזוב מאושר, עם אליפות. גם האליפות הראשונה שזכינו בה במרץ הייתה מדהימה. הבעיה הייתה שנשארו לנו שלושה חודשים להמשיך להתאמן עם איביץ' אחרי שכבר זכינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully