וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגג עם בירות, עקץ והקניט: הלילה המדהים של דונצ'יץ'

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 8:34

כוכב דאלאס נתן הצגה מול מינסוטה בדרך לגמר וקילל את הקהל, קיירי מחכה לאקסית: "בוסטון עומדת בינינו לבין המטרה". אדוארדס: "לא התחברנו לרגע בסדרה הזאת"

דאלאס חוגגת את הניצחון במשחק מספר 2 מול מינסוטה/מתוך טוויטר

כבר מהרגע הראשון זה היה ברור: לוקה דונצ'יץ' בא לתת עבודה. כוכב דאלאס התפוצץ ברבע הראשון וקלע 20 נקודות בדרך ל-36 נקודות ושיא פלייאוף עונתי, ודאלאס ניצחה את מינסוטה 103:124 והשלימה ניצחון 1:4 בגמר המערב אחרי חמישה משחקים. "הוא נתן לחבריו לקבוצה להבין שהגיע הזמן ושהם צריכים להרים את הרמה", אמר המאמן ג'ייסון קיד על הפתיחה של הכוכב. "הוא שלח את ההזמנות, וכולם הגיעו".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. David Berding, GettyImages
סתם פיות, שוב ושוב. לוקה/GettyImages, David Berding
קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס. David Berding, GettyImages
נהנה מכל רגע. אירווינג/GettyImages, David Berding

קיירי אירווינג קלע גם הוא 36 נקודות למאבריקס, שבנו יתרון של 29 נקודות במחצית הראשונה בזכות 61 אחוזי קליעה מהשדה, ולמעשה גמרו את המשחק עוד לפני ההפסקה. כעת למאבס, שסיימו במקום החמישי במערב, יש שבוע שלם לנוח לפני שגמר ה-NBA יתחיל בבוסטון ב-6 ביוני.

אנתוני אדוארדס קלע 28 נקודות וקרל-אנתוני טאונס קלע 28 נקודות והוסיף 12 ריבאונדים עבור הוולבס המאוכזבים. לאחר שהביסו בסוויפ את פיניקס בסיבוב הראשון וניצחו את האלופה דנבר בסדרה בת שבעה משחקים, הקבוצה הצעירה קרסה. "בשום רגע לא התחברנו כקבוצה בסדרה הזו, אפילו לא משחק אחד", אמר אדוארדס. "בשתי הסדרות האחרונות, כולנו לחצנו בבת אחת, קלענו ועשינו דברים. זה לא התחבר כאן פעם אחת".

דונצ'יץ' פתח עם 4 מ-4, צולף שלשות גבוהות וקשתיות, מחייך בהפגנתיות ומדבר טראש עם הקהל ומוסיף פרצוף ערמומי. אחרי שצלף שלשה מ-10 מטרים בסיום הרבע הראשון המאבס סגרו ריצת 1:17 ו-5:28 בתשע דקות מוחצות. "חשבתי שסידרתי חסימה מספיק טובה, הסתובבתי - ופתאום הוא יורה מחצי מגרש", אמר הסנטר דניאל גאפורד על דונצ'יץ', שנבחר ל-MVP של הסדרה וסיים רבע ראשון מופלא של 20 נקודות.

פתאום לקחו לו את הבירה

דונצ'יץ' קלע 14 מ-22 והוסיף 10 ריבאונדים, ולמרות שכמו תמיד הוא נופף בידיים אחרי כל שריקה שלא קיבל מהשופטים - הסלובני שיחק בביטחון בלתי מעורער. כשהקהל המקומי התגרה בו וקרא לו "פלופר!" כשקלע זריקות עונשין ברבע השלישי, דונצ'יץ' חייך והשמיע בלעג את המילים יחד איתם. לאחר מכן קלע סל, ופנה לקהל, במיוחד לראפר סנופ דוג שישב בשורה הראשונה: "מי בוכה עכשיו, מאדר פאקרס?".

מלבד לקיירי ולוקה, דאלאס קיבלה בחזרה גם את דרק לייבלי שנפצע במשחק הקודם, שיחד עם גאפורד שלטו מתחת לסלים. "רק אני וקיירי מזדקנים, אבל יש לנו קבוצה צעירה", אמר לוקה בסיום, "יש פה הרבה שחקנים שלא היו בפלייאוף, ואנחנו אוהבים לשחק ביחד". דונצ'יץ' הוסיף בחיוך: "כן, זאת קבוצה צעירה, חוץ מקיירי, אתם יודעים, הוא מזדקן". אירווינג יפגוש בגמר את קבוצתו לשעבר. "אני מצפה לזה בקוצר רוח, אין ספק", אמר אירווינג, בוסטון עומדת כרגע בינונ לבין המטרה שלנו".

מנגד, אדוארדס, למרות שעבר את רף 25 הנקודות בפעם ה-15 ב-27 משחקי פלייאוף בקריירה, התקשה למצוא את הקצב שלו בין כל הדאבל-טים שעשו עליו. הזאבים, למרות כל ההתקדמות שלהם העונה, גילו הם עדיין מוגבלים התקפית ומתקשים לתפקד בקלאץ', אחרי שהפסידו את שלושת המשחקים הראשונים הצמודים בסדרה. "פספסנו הרבה מהלכים קלים, הלכנו 1 על 1 מוקדם מדי, פשוט יצאנו קצת מכל המבנה ההתקפי שלנו", אמר המאמן המפסיד כריס פינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully