וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ' וקיירי פירקו את מינסוטה, ועלו לגמר ה-NBA

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 6:28

דאלאס הביסה 103:124 את הוולבס והשלימה 1:4 מוחץ בגמר המערב, לוקה ואירווינג קלעו 36 נקודות כל אחד עם מחצית ראשונה מדהימה בדרך למפגש מול בוסטון בגמר

דאלאס חוגגת את הניצחון במשחק מספר 2 מול מינסוטה/מתוך טוויטר

אם למישהו היה ספקות, לוקה דונצ'יץ' וקיירי אירוויג ביטלו אותם לחלוטין, ומהר מאוד: דאלאס העפילה הבוקר (שישי) לגמר ה-NBA אחרי ניצחון מוחץ 103:124 על מינסוטה במשחק 5, השלימה ניצחון 1:4 בסדרת גמר המערב, ושני הכוכבים הגדולים של המאבריקס נתנו הצגה מפעימה כדי להוכיח מי הקבוצה הטובה ביותר במערב, ואולי בליגה כולה.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. David Berding, GettyImages
קטלני. לוקה/GettyImages, David Berding
קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס. David Berding, GettyImages
בכיוון הנכון. אירווינג/GettyImages, David Berding

גם דונצ'יץ' וגם אירווינג קלעו 36 נקודות כל אחד, במשחק שלמעשה הוכרע כבר במחצית הראשונה, שבה שני כוכבי דאלאס פירקו את ההגנה שמולם, בעוד שחקני המארחת נראים חסרי אונים. דונצ'יץ' קלע 20 נקודות כבר ברבע המדהים הראשון שלו (מול 19 בלבד של כל מינסוטה), שנגמר ביתרון 19:35 לאורחים. ברבע השני קיירי הוסיף 15 נקודות משלו, ועד ההפסקה הוא ולוקה קלעו ביחד 44 נקודות, מול ה-40 של מינסוטה כולה, שירדה למחצית בפיגור 69:40.

מנגד אנתוני אדוארדס סיים עם 28 נקודות במדי מינסוטה (10 מ-18 מהשדה, 4 מ-6 מהשלוש) והוסיף 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אבל לא הצליח למנוע את המפולת של קבוצתו במחצית הראשונה. קרל אנתוני טאונס קלע 28 משלו (12 ריבאונדים), אבל אף שחקן אחר במדי הוולבס לא הצליח להגיע למספר דו ספרתי של נקודות, ושחקני המשנה (נאז ריד, מייק קונלי, ג'יידן מקדניאלס, רודי גובר) פשוט קופאים מול הריצה המטורפת של דאלאס.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, אחרי הזכייה באליפות המערב. David Berding, GettyImages
לא יסתפקו באליפות המערב. דאלאס חוגגת/GettyImages, David Berding
קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס, מול אנתוני אדוארדס שחקן מינסוטה טימברוולבס. David Berding, GettyImages
קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס, מול אנתוני אדוארדס שחקן מינסוטה טימברוולבס/GettyImages, David Berding

כזכור, אחרי שלושה משחקים די צמודים, שבהם מינסוטה פישלה בדקות האחרונות, המאבס הוליכו 0:3 בסדרה, אבל מינסוטה ניצחה במשחק הרביעי בחוץ וחזרה הביתה למשחק 5, אולי כדי לנסות להלחיץ מעט את דאלאס לקראת משחק 6. אבל מי שנראתה לחוצה הייתה מינסוטה, שממצב של שוויון 18:18 אחרי 6 דקות ברבע הראשון אפשרה לאורחת לרשום ריצת 1:22. מאותו רגע דאלאס קלעה 51 נקודות עד להפסקה, מול 22 בלבד של המארחת.

דונצ'יץ' צלף 4 שלשות במחצית ראשונה אדירה שלו, שבה דאלאס קלעה ב-61 אחוז מהשדה. הוא פתח עם 4 מ-4 מהשדה, כשהוא משחיל זריקות קשתיות ארוכות ממרחק, ורומז מה מצפה לוולבס הלילה. המאבס כבר הוליכו ב-36 הפרש במחצית השנייה, שבה דונצ'יץ' כבר הרשה לעצמו להקניט את הקהל המקומי, כולל עקיצה לעבר סנופ דוג ביציעים ("מי מתבכיין עכשיו מאדר פ..."). הסלובני סיים עם 14 מ-22 מהשדה, ולא הצליח להסתיר את התרגשותו.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, מול אנתוני אדוארדס שחקן מינסוטה טימברוולבס. David Berding, GettyImages
לא הצליח לעצור את הסחף. אדוארדס מול לוקה/GettyImages, David Berding
קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס, מול אנתוני אדוארדס שחקן מינסוטה טימברוולבס. David Berding, GettyImages
מתוסכל מאוד. אדוארדס/GettyImages, David Berding

כעת לדאלאס יהיה שבוע מנוחה לפני המשחק הראשון בגמר ה-NBA מול בוסטון ב-6 ביוני, בהופעה הראשונה של המועדון בגמר מאז 2011 מאז שדירק נוביצקי הוביל את המאבס לאליפות היחידה שלה. כשדונצ'יץ' נראה בשיאו, וקיירי (שכבר לקח אליפות בעבר עם קליבלנד ב-2016) לצדו משלים צמד קטלני, דאלאס נראית בכיוון הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully