וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוקת בית: 30 שנה להצגה של רג'י מילר בגארדן ולתנועה האייקונית

היריבות העזה בין הפייסרס לניקס, הטראש טוק עם ספייק לי והמופע המדהים שכלל 25 נקודות ברבע הרביעי. כך זה קרה ב-1 ביוני 1994

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.5/ספורט1

רג'י מילר נחשב בשנות ה-90' למחסל של הניקס, האויב המושבע של יושבי מדיסון סקוור גארדן ובמיוחד אחד, ספייק לי. בין אינדיאנה לניו יורק התפתחה באותה תקופה יריבות עזה בעקבות כמה מפגשי פלייאוף חוזרים, כאשר אחד המפורסמים שבהם התרחש בדיוק היום, לפני 30 שנה.

ב-1 ביוני 1994 הגיעו הפייסרס לתפוח הגדול לאחר שני ניצחונות ביתיים שהשוו את סדרת גמר המזרח ל-2:2. הניקס, שהדיחו בחצי הגמר (3:4) את שיקגו בולס נטולת מייקל ג'ורדן, נראו בדרך לניצחון ביתי נוסף שיחזיר להם את היתרון בסדרה כשסיימו את הרבע השלישי ב-58:70.

במצב הזה, פיגור של 12 נקודות בפתיחת הרבע האחרון של משחק מספר 5, החל "זמן מילר". הקלע האדיר של אינדיאנה, שבחצי הגמר הוביל אותה לניצחון על אטלנטה שהייתה המדורגת הבכירה במזרח, סיפק את אחת מהופעות הפלייאוף הגדולות בקריירה שלו. הוא כרסם בהדרגה ביתרון של הניקס ולהט עם חמש שלשות ו-25 נקודות, כשתוך כדי גם מצא זמן להשתיק את הקהל ובעיקר את הבמאי המפורסם ספייק לי, אוהד מושבע שנהג להקניט את יריבי ניו יורק ממקום מושבו על הפרקט ולפרקים עשה זאת גם באופן אישי ובוטה. הטראש טוק מול מילר כלל תזכורת של האחות הגדולה שריל, אז הכדורסלנית הטובה בכל הזמנים, וכוכב הפייסרס הגיב עם אחיזת הגרון בשתי ידיים - אחרי שאמר לו "תיחנק מהביצים שלי" וגם כעקיצה לכך שהמארחת נחנקה במאני טיים. "הפכתי אותו לחלק מהמשחק", סיפר בימים על היריבות עם איש הקולנוע.

מילר קלע כאמור 25 נקודות מתוך ה-35 של אינדיאנה ברבע הרביעי (לעומת 16 של הניקס) והוביל את קבוצתו לניצחון 86:93. מהפך לא רק במשחק, אלא בסדרה כולה. "תודה רבה, ספייק", קראה למחרת הכותרת של "ניו יורק דיילי ניוז" והאשימה את הבמאי בכך שעורר את המפלצת. למרות זאת, ספייק לי הוא זה שצחק אחרון, שכן יומיים לאחר מכן ניצחה ניו יורק באינדיאנופליס ובמשחק השביעי פטריק יואינג סיפק הופעה מפלצתית (24 נקודות, דאנק מכריע חצי דקה לסיום, 22 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) והעניק לניקס 90:94 ואת הכרטיס לגמר ה-NBA, בו חוותה מהפך זהה על חשבונה והפסידה ליוסטון.

השנה התחדשה היריבות המיתולוגית עם מפגש בחצי גמר המזרח. מילר בן ה-58 חזר לגארדן כחלק מצוות השידור שמלווה את אינדיאנה, והודה לפני כן: "האמת שאפגע מעט אם לא אשמע קללות או קריאות 'רג'י מחורבן', אני די רוצה את זה". ספייק לי חיכה לו ("הכול טוב בינינו") וגם קיבל חתימה על כותרות העיתונים שהאשימו אותו בהפסד לפני 30 שנה, וגם הקהל העניק למילר את מבוקשו עם בוז ושירים בגנותו.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"הייתי השליט היחיד של האולם הזה במשך שנים, ניצחתי פה פעם אחר פעם", הגיב מילר במהלך השידור. "ממה אני אמור לפחד?". השירה התגברה לקראת סיום המשחק השני בסדרה, כשאוהדי הניקס החלו לחגוג את הניצחון וקראו לעברו "פאק יו רג'י מילר". ג'וש הארט, שחקן הניקס, נהנה לחגוג על חשבון כוכב העבר, ותועד כשהוא מתקרב לעברו, ומנסה לזרות מלח על הפצעים. "אם אני לא טועה, נראה לי שהם שרים לך 'פאק יו'", אמר הארט למילר, והוסיף דלק ליריבות מפעם.

בסדרה מודל 2024, הניקס הם אלה שהובילו 2:3 והפייסרס הפכו את הסדרה, רק כדי לחטוף סוויפ בגמר המזרח מול בוסטון. כמו בעידן מילר, ששנה אחרי אותה הצגה קלע שמונה נקודות ב-8.9 שניות והפך פיגור שש לניצחון דרמטי בגארדן (המשחק הראשון בסדרת חצי גמר המזרח), כך גם אחריו - אינדיאנה עדיין ללא אליפות NBA. אבל לפחות יש לה זיכרונות חדשים מהגארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully