וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם גפינוביץ ואיתמר איינהורן ייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים

30.5.2024 / 16:12

שני הרוכבים קיבלו את הכרטיסים למשלחת המתחרה באופני הכביש בפריז 2024.: "המטרה היא לעמוד באתגר ולסיים בתוצאה שנוכל להתגאות בה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.5/ספורט1

איגוד האופניים בישראל הודיע היום (חמישי) על שני הרוכבים האחרונים שקיבלו את הכרטיס למשלחת האולימפית לפריז 2024 - רותם גפינוביץ ואיתמר איינהורן הם הרוכבים שנבחרו בדיסציפלינת אופני הכביש. שני הרוכבים הישראלים אינם זרים למעמדים גדולים. איינהורן בן ה-26 רוכב מאז שנת 2012, אז נכנס לענף האופניים בעקבות אחיו, בן איינהורן, רוכב מקצועי בעצמו. איינהורן החל דרכו בקבוצת הרכיבה 500WATT במודיעין ובשש השנים האחרונות הוא רוכב במסגרת הקבוצה המקצועית של ישראל פריימר טק. הוא הישראלי הראשון שניצח שלב בתחרות בסבב המקצועני, כאשר בשנת 2021 ניצח בטור של סלובקיה. בשנה האחרונה חווה איינהורן את העונה הטובה ביותר שלו, כאשר עד היום ניצח ארבע תחרויות - שני קטעים בטור רואנדה ושניים בטור טייוואן.

איינהורן יהיה הרוכב הישראלי הראשון שיייצג את ישראל באופני כביש גברים מאז המשחקים האולימפיים ברומא, 1960, שם השתתפו הנרי אוחיון ויצחק בן דוד, שהיו הישראלים הראשונים אי פעם בענף זה במשחקים האולימפיים.

"שמח להבחר לייצג את המדינה באירוע גדול כמו המשחקים האולימפיים, בעיקר בענף קשוח כמו אופני כביש. אני מרגיש את המשקל הלאומי על כתפי והאחריות שלי לייצוג המדינה", סיפר הרוכב הישראלי." המטרה היא לעמוד באתגר הזה בכבוד ולסיים בתוצאה שנוכל להתגאות בה. בתור ספורטאי זו התרומה המשמעותית ביותר שלי למדינה בתקופה הנוכחית".

גפינוביץ בת ה-31 החלה גם היא את קריירת הרכיבה שלה בקבוצת הרכיבה Team Matzman במודיעין, בגיל 13. עוד כשהייתה רוכבת נוער אותרה לקבוצה האירופאית Dura Vernire והעתיקה את מגוריה לאירופה. היום רוכבת גפינוביץ במסגרת קבוצת Hess cycling team מאנגליה. בשנה שעברה עלתה רותם על פודיומים בתחרויות בסלובקיה, כאשר היא זוכה במדליות הכסף והארד, השתתפה בטור דה פרנס ובג'ירו דה איטליה בשנת 2022. כמו כן היא הוכתרה כאלופת ישראל ברכיבה נגד השעון ארבע פעמים ופעם אחת באופני כביש.

איתמר איינהורן רוכב אופניים ישראלי. טור רואנדה, אתר רשמי
ממשיך את העונה המוצלחת גם למשחקים בפריז. איינהורן/אתר רשמי, טור רואנדה

זו הפעם השלישית ברציפות שבה ישראל שולחת נציגה למשחקים האולימפיים באופני כביש, כאשר במשחקי טוקיו 2020 הייתה זו עומר שפירא ובריו דה ז'נרו, 2016, שני בלוך דוידוב.

"ההתרגשות גדולה כרגע, בעיקר לאור הימים הנוכחיים במדינה ובבית", אמרה גפינוביץ. "אני חושבת שהקמפיין שהתנהל בשנתיים האחרונות הוכיח לי שיש לכל אחת ואחד מאיתנו יכולת להגשים חלומות. המשחקים האולימפיים היו חלום שלי מגיל 17 והכרטיס הזה הוא ההוכחה מבחינתי, שגם אם זה לוקח זמן צריך להמשיך ולא לוותר. זה נכון בספורט, וזה נכון שבעתיים גם במאבק הנוכחי להשבת החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully