וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזואה, הדור הבא? נהואל הוא פצצת כישרון ואנרגיה

המועמד המוביל של הירוקים מראה ניצוצות של גאונות, אך גם סובל מבעיות התנהגות. הכירו את הקשר שהושווה למסי, נעצר בגלל פציעה וכעת חולם להגיע בעיקר למועדון אחד (וזה לא מכבי חיפה)

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 2:0/ספורט1

המשימה להנחית זרים איכותיים בישראל תהפוך הקיץ לקשה כפליים לאור התעצמות המלחמה - אבל אם לשפוט על פי בורסת השמות של הימים האחרונים, מכבי חיפה ממשיכה לכוון גבוה.

מתיאס נהואל לייבה, או בקיצור נהואל כפי שהוא מכונה על פי רוב, סומן על ידי הירוקים ונחשב למועמד מוביל לעונה הבאה, ומדובר בשחקן מהסוג שהיה יכול לעמוד תחת הטייטל של "רכש נוצץ" בכל יום נתון.

לנהואל, שחקן שלאסק ורוצלאב, סגנית האלופה בפולין, יש רזומה עשיר ומסקרן. כמי שנולד ברוסאריו ושיחק בעמדת הקשר ההתקפי, מגיל צעיר מאוד הוצמדו לו השוואות מחייבות ליליד אחר של העיר, ליאו מסי. כבר בגיל 11 סומן על ידי ויאריאל, שכעבור שנה רכשה אותו והביאה אותו לספרד. הכישרון של נהואל בלט עד כדי כך, שבגיל 14 ארגנטינה וספרד נלחמו על שירותיו. בסופו של דבר ההצעה הספרדית קסמה לו יותר, והוא בחר לייצג אותה, מה שאכן קרה בשנים הבאות במדי הנבחרות הצעירות.

צפו בביצועיו של נהואל

נהואל נדד להשאלות בריאל בטיס ולאחר מכן בברצלונה ב' (שם הציג יכולת טובה לצד מארק קוקורייה וריקי פוץ'), נרכש על ידי אולימפיאקוס (שם שיחק לצד ביברס נאתכו), ואחרי שלא הטביע חותם (גם כשהושאל לדפורטיבו לה קורוניה), חתם על חוזה ארוך בטנריפה. מסלול הקריירה הפתלתל הוביל אותו להשאלה נוספת, הפעם לאוביידו, וזו נראתה כמו תחילתה של הנסיקה.

נהואל כיכב בקבוצתו החדשה, הפך ליקיר האוהדים וקיווה להירכש על ידה בסוף העונה. לרוע מזלו, אוביידו וטנריפה לא הגיעו לעמק השווה, לאחר שהאחרונה קיבלה הצעות גבוהות יותר, כולל מקבוצות "לה ליגה", ותכננה למכור אותו לכל המרבה במחיר. נהואל מצידו שמר חסד לאוביידו, ובכל ריאיון מאז ועד היום הקפיד לבטא את רצונו לחזור למועדון ביום מן הימים.

כך או אחרת, נהואל נראה בדרך לפריצה לה חיכה שנים, אבל בעיתוי הכי גרוע שיש נפצע באימון טנריפה. האבחנה הייתה קשה: קרע ברצועות הברך, קרע במיניסקוס וניתוח שישבית אותו לתקופה ארוכה. כשחזר כעבור שנה וחצי בלבד, גילה שאף אחד לא חיכה לו. ב-2022 הגיע עד לפולין, כשנמכר לשלאסק ורוצלאב.

העונה הראשונה לא הייתה טובה במיוחד, ונהואל הקדיש אותה בעיקר לחזרה לכושר. העונה השנייה, לעומת זאת, נראתה אחרת לחלוטין. אחרי ששיחק במשך רוב שנות חייו כשחקן כנף, נהואל עבר בהצלחה הסבת תפקיד לעמדת הקשר ההתקפי מתחת לחלוץ, ונראה פשוט פנטסטי.

הוא כבש תשעה שערים - כל אחד יותר יפה מהשני - כשהוא מציג לראווה רגל ימין קטלנית, ומרבה לסכן את השער בבעיטות מרחוק. הוא הוסיף גם שני בישולים, ובינואר האחרון חתם על הארכת חוזה בורוצלאב עד 2027, כשהמנהל הספורטיבי דויד באלדה מתגאה ואומר: "לנהואל יש אנרגיות סוחפות. הוא תמיד חיובי וכל הזמן נשאר עם חיוך על הפנים. למרות שהאנגלית והפולנית שלו גרועות מאוד, הוא יודע להתחבר ולהתחבב על כל אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צפו בנהואל כובש שער פנטסטי העונה (מ-1:49)

אבל לצד ניצוצות של גאונות, לנהואל יש גם גיליון עשיר של עבירות משמעת, ולעיתים קרובות הדם החם פוגע בו. במובן הזה, אפשר למצוא דמיון מסוים בינו לבין שחקן אחר שכיכב בפולין בעונה החולפת ומוכר היטב לחובבי הכדורגל הישראלי - ז'וזואה.

"נהואל כדורגלן מוכשר, אבל הוא חייב ללמוד להירגע. יותר מדי פעמים הוא מפגין חוסר כבוד לחבריו לקבוצה ועושה טעויות מחוץ למגרש", אמר מאמן טנריפה לשעבר אריץ לופס גראי, אחרי תקרית במהלכה נהואל סירב ללחוץ את ידו כשהוחלף, ולאחר מכן תועד משליך בקבוק מים שהתפוצץ על שחקנים שישבו בספסל.

נהואל התבגר מאז, אבל הפיוז הקצר עדיין שם. תעיד על כך תקרית נוספת בה היה מעורב בעונה החולפת, כאשר נגח בשחקן יריב וספג השעיה מארבעה משחקים. "עשו לו פרובוקציות, והוא הגיב בצורה הכי גרועה שיש. מצד שני, כבר אחרי כמה שניות הוא ניגש אליי והתנצל. אני לא יכול לכעוס עליו", אמר מאמן ורוצלאב.

נהואל מאבד את העשתונות, העונה

לאחרונה סיפר נהואל שהשאיפה הנעלה ביותר מבחינתו היא לזכות באליפות. הוא כמעט עשה זאת העונה, אבל ורוצלאב פספסה את התואר במחזור הסיום של הליגה הפולנית. במכבי חיפה, אם יגיע, יהיה לו סיכוי לא רע להגשים את החלום, אבל בכל מקרה נראה שהוא ממוקד כעת בחלום אחר: לחזור לאוביידו.

"אף פעם לא הסתרתי את הפנטזיה לחזור למועדון. הכי נהניתי שם בקריירה. הצלחתי, האוהדים אהבו אותי, אני אותם. אני עדיין רוצה לחזור לשם, זה החלום", סיפר לתקשורת הספרדית לפני מספר שבועות, אחרי שחגג ניצחון של ורוצלאב עם צעיף של...אוביידו.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully