וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הגביע אל הקיר: הצרות שמהן תנסה להימנע הפועל ב"ש

30.5.2024 / 12:30

מכבי פתח תקוה כבר קילקלה לברדה וחניכיו את רגע השיא שלהם ועשתה זאת למאמן גם בימיו כשחקן. הערב בגמר גביע המדינה (20:30) ינסו האדומים להתגבר על הנטייה המוגזמת להרחקות ופיגורים, לעצור את רצף ההפסדים ולזכות בתואר שיסייע בקבלת ההחלטות לעונה הבאה

תקציר: בני סכנין - הפועל באר שבע 4:1/ספורט1

1. מפגש הגמר של הפועל באר שבע הערב (חמישי, 20:30) מול מכבי פתח תקווה, מגיע אחרי שני צמתים מאוד משמעותיים בהם נפגשו הקבוצות העונה. האחרון היה לפני קצת יותר משלושה חודשים. הפועל באר שבע היתה אז בשיא שלה, רשמה עשרה ניצחונות ליגה רצופים, ביניהם היה גם ניצחון בגביע המדינה על בית"ר ירושלים. זו היתה תקופה נהדרת של הקבוצה, כל כך שונה מהדרך שבה סיימה הפועל באר שבע את הליגה - עם שלושה הפסדים וטעם מר.

המפגש ההוא מול מכבי פתח תקווה היה חשוב להפועל באר שבע. לא בשביל עוד 3 נקודות ליגה, כמו בשביל לשבור שיא ניצחונות בן 7 שנים, שהושג באליפות השנייה של ברק בכר. הכל היה מוכן לפני שלושה חודשים לניצחון ה-11 שישבור את השיא, אלא שאז באה מכבי פתח תקווה וקילקלה את החגיגה. הפועל באר שבע נראתה לחוצה וכשבן שהר העלה את פתח תקווה ליתרון, היה ברור שהניצחון ה-11 לא יושג. ארתור שושנאצ'ב השווה לקראת הסיום, אבל את שבירת השיא הפועל באר שבע פיספסה באותו משחק. אם מכבי פתח תקווה תשחק הערב כמו במשחק ההוא שהיה האחרון בין שתי הקבוצות, תהיה להפועל באר שבע בעיה גדולה. אגב, גם לפני שבע שנים היתה זו מכבי פתח תקווה שקטעה ניצחון עשירי רצוף בעידן ברק בכר ומנעה את הניצחון ה-11. אליניב ברדה היה אז שחקן על המגרש בטרנר.

שי אליאס שחקן הפועל באר שבע מאוכזב. דני מרון
מכבי פתח תקוה כבר קילקלה בגדול להפועל באר שבה העונה/דני מרון

אבל יש גם זכרונות טובים ממכבי פתח תקווה העונה. כשם שהפועל באר שבע מגיעה למפגש הערב בתקופה רעה אחרי שלושה הפסדים רצופים, כך היא הגיעה בדיוק למשחק הראשון בין שתי הקבוצות בפתח תקווה. אז, בחודש דצמבר היא באה אחרי הפסדים למכבי חיפה, בני סכנין ומכבי נתניה. זה היה אחרי החזרה לפעילות מהשבעה באוקטובר וברדה בא לפגוש את מכבי פתח תקווה עם הגב אל הקיר. כבר בפתיחת המשחק מכבי פתח תקווה עלתה ליתרון והמשבר לא נראה מעולם עמוק יותר, אלא שבמחצית השנייה ידעה הפועל באר שבע לחזור עם רביעייה, לא פחות, תוצאה עליה היא ודאי חולמת גם הערב. ה-1:4 בפתח תקווה פתח תקופה אחרת בהפועל באר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני הפועל באר שבע אלון תורג'מן, הלדר לופס, רותם חטואל. קובי אליהו
באר שבע כבר התפוצצה על פ"ת כשהיא באה עם הגב אל הקיר/קובי אליהו

2. שבע פעמים בעשרת המשחקים בפלייאוף העליון פתחה הפועל באר שבע בפיגור. נתון מטורף עבור קבוצה שסיימה את הליגה במקום השלישי עם כרטיס למוקדמות הקונפרנס ליג. שבע פעמים שאליניב ברדה נאלץ להתמודד כבר בפתיחת המשחק עם פיגור, שגרם לו לחשוב מחדש על תוכנית המשחק שלו ולהתמודד עם תסריט אותו הוא לא צפה. בשלושת ההפסדים בשבוע שעבר לא היתה תשובה לברדה ולשחקניו. אלה רגעים עימם הוא ממש לא רוצה להתמודד הערב. יותר מכל דבר, בתכנית המשחק שלו, הוא לא רוצה שוב להיקלע לפיגור מוקדם שפוגע בביטחון, מכניס את השחקנים לבלבול וממחיש עד כמה סף השבירה בפלייאוף האחרון נמוך.

מיגל ויטור איתן טיבי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
סף השבירה היה נמוך במיוחד בהפועל באר שבע/ברני ארדוב

3. לא פחות מעניין הפיגור המוקדם, ברדה שם דגש בשיחותיו השבוע עם השחקנים על החיסרון המספרי. קחו נתון יוצא דופן. עשר פעמים הורחק להפועל באר שבע שחקן העונה. הורחק גם איאד אבו עביד בגביע הטוטו, אבל בליגה נשארה הפועל באר שבע 10 פעמים בחיסרון מספרי. היא כמובן מובילה בקטגוריה הזו מול כל הקבוצות. רק הפועל תל אביב קרובה אליה עם שמונה הרחקות העונה. מכבי פתח תקווה, למשל, מצאה את עצמה רק ארבע פעמים העונה בחיסרון מספרי. היו לה עוד שתי הרחקות בגביע הטוטו, אולם בליגה זה 4 הרחקות מול 10 של הפועל באר שבע וזה מאוד משמעותי.

אם ברדה יידע להתגבר על הרחקה וספיגה מוקדמת, סימן ההיכר של הפועל באר שבע העונה, יהיה לו הרבה יותר קל בגמר הגביע, שהפך לאחד ממשחקיו החשובים ביותר כמאמן, גם לנוכח העובדה שטרם חתם על חוזה לעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully