וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד מחמם לב: קבוצת הכדורסל מהעוטף ריגשה את ארה"ב

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 10:26

אחרי שנחטפו, ניצלו וראו את חבריהם נרצחים וביתם נהרס, שחקני הפועל אשכול אוחדו לראשונה מאז ה-7 באוקטובר ומודים: הכדורסל מציל אותנו

פרק חדש של "דריבל", 28.5/עריכה: זיו שטיינר

על רקע האיבה שמופנית כלפי ישראל בימים האחרונים בעקבות המתקפה על רפיח והמבצע בעזה, ישנם גם אירועים מחממי לב בארה"ב. ב"ניו יורק פוסט" מדווחים על המשחק המרגש שנערך בעיר בין קבוצת הכדורסל הפועל אשכול מהעוטף לבין שחקני התיכון היהודי הניו יורקי "רמז" מהאפר איסט סייד במנהטן, שהוא חלק ממסע חשוב.

"קבוצה של שחקני כדורסל ישראלים צעירים - שעיר הולדתם נהרסה במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר - התאחדה לראשונה כדי לשחק נגד קבוצות מקומיות בניו יורק", נכתב בכתבה המרגשת ב"פוסט" הניו יורקי.

"קבוצה של 19 חברים לשעבר מקבוצת הפועל אשכול התאחדו בשבוע שעבר לראשונה, לאחר שנאלצו להיפרד בעקבות מתקפת הטרור הבלתי נתפסת על עיר הולדתם".

שחקני הפועל אשכול במסע לארה"ב. גיא מוזס אורבך, באדיבות המצולמים
מסע ארוך, שרק החל. שחקני הפועל אשכול/באדיבות המצולמים, גיא מוזס אורבך

"כל אחד ואחת מאיתנו פונו למקומות שונים", אמר קפטן קבוצת אשכול, גיא מוזס אורבך, בן 19, לעשרות הצופים לפני תחילת המשחק, "כולנו התפצלנו, לא שיחקנו כל העונה". חלק מהשחקנים איבדו קרובי משפחה במתקפה הרצחנית, אחרים ראו את חבריהם נחטפים, וכמובן שהמקום נהרס ונשרף, וכעת חברי הקבוצה גרים בבתים חלופיים. אחד השחקנים, נועם אור, הוחזק בשבי חמאס 50 יום, וכששוחרר גילה שאמו נרצחה. לאחר מכן גילה שגם אביו נרצח במהלך חטיפתו.

סבו של מוזס אורבך, גדי מוזס, עדיין בשבי, וציין שסבתו נהרגה ואשתו השנייה של סבו נלכדה ושוחררה מאוחר יותר. "כולנו מאותה מועצה אזורית, כולנו מכירים אנשים שנהרגו ונחטפו... כולנו מנסים להישאר חיוביים, אבל זה ממש קשה".

לדבריו, "כדורסל היה דרך החיים שלי. לשם אני הולך כשאני רוצה להיות מנותק מהעולם ולבלות עם חברים. זה ממש כיף פשוט לאחד שוב את כל הקבוצה ולשחק שוב כדורסל".

המסע היה בחסות "פרויקט 24" שהוציא אותם לטיול בן עשרה ימים שהחל בפורט וושינגטון ב-15 במאי והסתיים במנהטן ב-24 במאי. במהלך המסע הם שיחקו שבעה משחקים נגד בתי ספר ציבוריים מקומיים, בתי ספר יהודיים ובמרכזים קהילתיים יהודיים.

קבוצת השחקנים, של מאמנים, זכו לראות משחק פלייאוף של הניקס, משחק היאנקיז, משחק WNBA בין ניו יורק ליברטי לשיקגו סקיי, וראו את "מלך האריות" בברודווי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני הפועל אשכול מתאחדים במסע לארה"ב. אינסט, ramazschool, צילום מסך
שחקני הפועל אשכול מתאחדים במסע לארה"ב/צילום מסך, אינסט, ramazschool

נהר לב-אפטלון בן ה-20 סיפר שבית הוריו נשרף על ידי חמאס כשהם בפנים. הם שרדו בנס. "התעוררתי ב-7:30 רק בגלל שאבי התקשר אליי", נזכר לב-אפטלון על אירועי ה-7 באוקטובר. "לא התעוררתי מהפצצות כי אני ישן ממש עמוק, והוא פשוט אמר לי שיש מחבלים בכל הקיבוץ, לסגור את הממ"ד ולהישאר רגוע". הוא הסתתר שם לבדו עד שצה"ל הגיע בסביבות השעה 21:00 באותו הלילה.

הכדורסל עזר לו להחלים. "בכדורסל אתה צריך באמת להתמקד במשחק", אמר. "אתה לא יכול לחשוב יותר מדי על דברים אחרים בזמן שאתה משחק אז אני מרגיש שזה דבר טוב עבורי".

מייסד פרויקט 24 דניאל גראדוס אמר שהארגון שלו מנסה לעזור לטפח אופטימיות אצל הצעירים. "הם צריכים משהו אחר, הם צריכים ריפוי, הם צריכים חיבוק", אמר גראדוס. "עבור ילדים כאלה, להשתמש בכל האנרגיה והתוקפנות שלהם ולהוציא את זה למגרש עם חברים זה הדבר הטוב ביותר עבורם לעשות", אמר. "כשהם משחקים כדורסל זה מנקה להם את המוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully