וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצילה נקודת משחק ויצאה מבור: שביונטק הדיחה את אוסקה

אלופת השנתיים האחרונות ברולאן גארוס הייתה על סף ההדחה המוקדמת בקריירה, אבל מחקה פיגור 5:2 במערכה השלישית וניצחה לבסוף 6:7 (1), 6:1, 5:7. גם אלקראס וציציפאס התקשו בדרך לסיבוב השלישי, סינר גבר על גאסקה. הגשם גרם לדחיית משחקים רבים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.5/ספורט1

הסיבוב השני באליפות צרפת הפתוחה יצא היום (רביעי) לדרך בפריז, כשהטניסאים הבכירים ממשיכים במסעם על החימר בטורניר הרולאן גארוס, כשבבירת צרפת הגשם ממשיך לשבש את לוח המשחקים.

קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי. GettyImages
אלקראס הזיע במשך למעלה משלוש שעות/GettyImages
יספר דה יונג, טניסאי הולנדי. GettyImages
דה יונג בהחלט הצליח להמם אותו לפרקים/GettyImages

גברים

בגיל 21 קרלוס אלקראס הספרדי (3) מרגיש כמו שחקן ותיק, אחרי שכבר זכה בשני גרנד סלאמים ומופיע בטורניר המייג'ור ה-13 שלו בקריירה. אחרי שבשנה שעברה הגיע לחצי הגמר בצרפת, בסיבוב השני הוא חווה רגעים לא פשוטים מול יספר דה יונג ההולנדי (176 בעולם). במערכה הראשונה ההולנדי שבר מיד ועלה ל-0:2, אבל אלקראס הגיב בשלוש שבירות משלו בדרך ל-4:6. בסט השני שבר אלקראס במשחקון העשירי וקבע 4:6 ואז נרשמה תפנית, כאשר ההולנדי שבר פעמיים וניצח 2:6 משכנע. במערכה הרביעית נרשמו לא פחות מארבע שבירות רצופות, דבר נדיר ברמות האלו, אך השבירה החמישית הייתה של המדורג 3 ששמר על ההגשות עד הסיום, הוסיף שבירה נוספת וניצח בסיום 3:6, 4:6, 6:2, 2:6 תוך שלוש שעות ו-9 דקות.

בגיל 37, הקהל הצרפתי לא בונה על רשאר גאסקה שיהיה הצרפתי הראשון שזוכה בטורניר בפריז מאז יאניק נואה ב-1983, אבל בהופעתו ה-21 בטורניר גנד סלאם, גאסקה זכה לאהבה גדולה והרשים עם ניצחון על בורנה צ'וריץ' בסיבוב הראשון. לצערו, מולו התייצב הערב יאניק סינר האיטלקי, אלוף אוסטרליה שחוזר לעצמו אחרי שהתאושש מפציעה שבגללה פרש מטורניר מדריד והחמיץ את טורניר רומא. סינר המדורג 2 בתחרות עדיין לא בשיאו, אבל זה הספיק ל-4:6, 2:6, 4:6 בשעתיים ורבע על אהוב הקהל המקומי.

סטפנוס ציציפאס (יוון, 9) עדיין מחפש תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה, אחרי שהפסיד פעמיים בגמר, כשאחת מהן הייתה בפריז ב-2021. בסיבוב השני היום הוא התקשה דניאל אלטמאייר (גרמניה, 83), ואחרי שניצח את שתי המערכות הראשונות, הפסיד את השלישית 7:6 (7:2 בשובר השוויון) ונקלע לפיגור של שבירה במערכה הרביעית. אבל היווני הצליח להתעשת, ועם תמיכת הקהל, ושתי שבירות רצופות, הצליח להשלים ניצחון 2:6, 3:6, 7:6 (2), 4:6 תוך שעתיים ו-43 דקות. כעת הוא יכול להיות מעודד גם מהיכולת שלו, וגם מהקאמבק שלו לזוגתו פאולה באדוסה, עמה הוא משתף פעולה בטורניר הזוגות מעורבים.

הטניסאי היווני סטפנוס ציציפאס. Clive Mason, GettyImages
אופטימי. ציציפאס/GettyImages, Clive Mason

משחקים נוספים:

אנדריי רובלב (רוסיה, 6) - פדרו מרטינס (ספרד, 48) 3:6, 4:6, 3:6
הרברט הורקאץ' (פולין, 8) - ברנדון נקאשימה (ארה"ב, 48) יושלם מחר
בן שלטון (ארה"ב, 15) - קאי נישיקורי (יפן, 350) יושלם מחר
פרנסס טיאפו (ארה"ב, 26) - דניס שאפובלוב (קנדה, 118) נדחה למחר

איגה שביונטק טניסאית פולנייה. Franco Arland, GettyImages
כמה שזה היה קשה. איגה שביונטק/GettyImages, Franco Arland

נשים

איגה שביונטק, המדורגת 1 בעולם והפייבוריטית הברורה לזכייה שלישית ברציפות ברולאן גארוס, ניצלה הערב מההדחה המוקדמת בקריירה שלה בפריז, אחרי מותחן בו ניצחה 6:7 (1), 6:1, 5:7 את נאומי אוסקה. היפנית המתקאמבקת, בעברה מספר 1 בעולם וזוכת ארבעה תארי גרנד סלאם, מעולם לא הייתה מומחית חימר גדולה, אבל סיפקה טניס נהדר וכבר הריחה את השוואת הישג השיא שלה ברולאן גארוס. ואז שביונטק התעלתה בדרך לניצחון 16 ברציפות בטורניר האהוב עליה.

אוסקה בת ה-26, שחזרה לסבב אחרי הפוגה של יותר משנה בעקבות לידת בתה הראשונה ונמצאת במקום ה-134 בעולם, הלחיצה את הפייבוריטית במערכה הראשונה, אבל שביונטק העבירה הילוך בשובר השוויון ונדמה היה כי מצאה את הדרך להכריע. הפולנייה הגיעה עם רצף של 13 ניצחונות בעונת החימר בשבועות האחרונים, אך במערכה השנייה הכול החל להשתבש לה. היא נשברה פעמיים ברציפות, הרבתה לטעות ולא מצאה את הקצב. אוסקה לקחה את המערכה השנייה על ההגשות של שביונטק, הצילה שלוש אפשרויות שבירה בפתיחת המערכה השלישית, שברה בעצמה ואז הצילה עוד ארבע אפשרויות עם טניס נהדר. היפנית עלתה ל-2:5 וכבר השיגה נקודת משחק, אך שגתה ליד הרשת ואז גם נתנה לשביונטק אפשרות לשבור ולצאת מהקבר. שינוי המומנטום נמשך עם שוויון ואז שבירה של הפולנייה ל-5:6, לפני שסגרה עניין ונשמה לרווחה אחרי כשלוש שעות מותחות.

קוקו גוף (3) חולמת על גמר בפריז כמו ב-2022 והיא עברה את תמרה זידאנשק הסלובנית (131) ללא תקלות מיוחדות, עם 3:6, 4:6 תוך כשעה וחצי. האמריקאית זכתה באליפות ארה"ב, העפילה לחצי הגמר באוסטרליה בתחילת השנה ורוצה להמשיך ברצף ההצלחות, כשהפעם היא התגברה על לא מעט טעויות בלתי מחויבות והענישה עם 23 ווינרים.

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. Clive Brunskill, GettyImages
כבר נגעה בסנסציה. נאומי אוסקה/GettyImages, Clive Brunskill

משחקים נוספים:

אונס ג'אבור (תוניסיה, 8) - קמילה אוסוריו (קולומביה, 77) 3:6, 6:1, 3:6
קרולין גרסיה (צרפת, 21) - סופיה קנין (ארה"ב) 6:3, 6:3
מרקטה וונדרושובה (צ'כיה, 6) - קייטי וולינטס (ארה"ב, 108) יושלם מחר
ילנה אוסטפנקו, (לטביה, 11) - קלרה טאוסון (דנמרק, 72) נדחה למחר
דניאל קולינס (ארה"ב, 10) - אולגה דנילוביץ' (סרביה, 125) נדחה למחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully