וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשים: שלושת הנציגים ה"ישראלים" ביורו 2024

ציגנקוב וציטאישווילי נולדו בישראל כשהאבות שלהם שיחקו כאן, אבל האפילו על הוריהם. וגם: הקשר של הכוכב העולה של קרואטיה

הגרלת יורו 2024/ספורט1

ויקטור ציגנקוב

הנציג ה"ישראלי" הבכיר והמוצלח ביותר. האבא ויטלי היה שוער ששיחק כ-15 שנה בישראל, בעיקר בקבוצות מהצפון (מלבד עונה בעירוני אשדוד) בליגה הארצית ובהמשך בליגות הנמוכות. ויקטור נולד בישראל, גדל בנהריה והוא בעיצומה של קריירה פנטסטית.

הקשר ההתקפי בן ה-26 התחיל את הקריירה בדינמו קייב ובה שיחק ובזמנו נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל האוקראיני. את הופעת הבכורה בנבחרת הבוגרת העניק לו אנדריי שבצ'נקו עוד לפני שמלאו לו 19 ונכון לכתיבת שורות אלו הוא צבר כבר 51 משחקים במדים הלאומיים.

בינואר 2023 ג'ירונה קנתה את ויקטור מדינמו קייב תמורת כ-5 מיליון יורו והרומן מלבלב. בעונה החולפת הוא היה אחד השחקנים הבולטים של הפתעת העונה בליגה הספרדית, עם 8 שערים, 7 בישולים ומקום שלישי באחת הליגות הטובות באירופה. בעונה הבאה ישחק בליגת האלופות ועוד לפני כן יופיע עם אוקראינה ביורו שני בקריירה. הרבה יותר טוב ממכבי עכו, מכבי כפר כנא, עירוני קרית אתא והפועל ג'דיידה-מכר בהן שיחק אבא.

שחקן נבחרת אוקראינה, ויקטור ציגנקוב. PressFocus/MB Media, GettyImages
מגיע ליורו אחרי עונה נפלאה עם ג'ירונה. ציגנקוב/GettyImages, PressFocus/MB Media

גיורגי ציטאישווילי

שחקן הכנף בן ה-23 נולד בישראל, כשאבא קלימנטי שיחק בעיר היין (בהמשך עבר גם בבני יהודה וצפרירים חולון). ציטאישווילי ג'וניור גדל במחלקת הנוער של דינמו קייב ושיחק בנבחרות הצעירות של אוקראינה, עד שלפני כשלוש שנים החליף באישור פיפ"א ועבר לייצג את מולדתו של אביו.

גיורגי עדיין שייך לדינמו קייב, אבל בילה את מרבית השנים האחרונות בהשאלות לקבוצות אחרות באוקראינה ופולין. בשנה האחרונה שיחק בהשאלה בדינמו באטומי - התחנה הראשונה שלו בגאורגיה - אבל הוא מקווה להגיע הרבה יותר רחוק.

ביולי 2023 הגיע עם הנבחרת הצעירה של גאורגיה עד רבע גמר אליפות אירופה, שם הוא וחבריו הפסידו לישראל בפנדלים. רבע גמר גם הפעם? זה שלב שהוא וגאורגיה חותמים עליו בעיניים עצומות בטורניר הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן נבחרת קרואטיה, מרטין בטורינה. Pixsell/MB Media, GettyImages
העילוי הגדול של המשפחה. מרטין בטורינה/GettyImages, Pixsell/MB Media

מרטין בטורינה

בניגוד לשניים הקודמים, בטורינה בילה בישראל - אבל לא נולד בה. בגיל 21, הפליימייקר של דינמו זאגרב נחשב לאחד הכדורגלנים הכי טובים שעדיין משחקים בליגה הקרואטית ונראה שהוא בדרך לקריירה הרבה יותר גדולה מזו של אבא מאטה, אקס מוצלח מאוד של בני יהודה. הופעות בנבחרת כבר יש לו יותר: שתיים מול אחת.

מאטה באטורינה התבלט בשכונת התקווה מ-2003 עד 2007, אחרי שלפני כן שיחק בין היתר בגראסהופרס והיידוק ספליט. הוא גידל את רוקו, חלוץ בן 23 שהגיע בין היתר לפרנצווארוש וראסינג סנטאנדר ואת מרטין - שנחשב לעילוי הגדול במשפחה.

בגיל 21 כבר יש לו שתי אליפויות ו-29 משחקים במפעלים האירופים. בקרוב הוא יוכל לסמן וי גם על הופעה ראשונה בטורניר נבחרות גדול ואף אחד לא יתפלא אם בעוד כמה שבועות יימכר במיליונים לקבוצה בליגה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully