וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הארכה: הפועל ירושלים ניצחה 86:93 את הפועל חולון

בפעם השלישית תוך חודש וחצי, הקבוצה של יונתן אלון ניצחה את זו של עמית שרף בדרך ליתרון 0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. רנדולף להט עם 30 נק' ו-6 ריב', ג'סטין סמית' לא הצליח לסייע בהארכה עם 18 נק' ו-6 ריב'. קרית אתא גנבה את הביתיות ממכבי רמת גן עם 94:95 דרמטי

פרק חדש של "דריבל", 28.5/עריכה: זיו שטיינר

מחזיקת גביע המדינה מחזיקה במאזן ביתי נהדר נגד הפועל חולון, וגם הערב (שלישי) היא עשתה את העבודה בפתיחת סדרת רבע גמר הפלייאוף. רק לפני שישה ימים הפועל ירושלים אירחה בארנה את הקבוצה של עמית שרף וניצחה אותה, בקושי רב ובהארכה, אך עם 86:93 חשוב ויתרון 0:1 בסדרה במשחק יוצא מן הכלל של ליוואי רנדולף.

ג'סטין סמית' להט מהפתיחה (18 נק' ו-6 ריב') והוביל את חולון ליתרון 4:12 מהיר. נועם דוברת (10 נק') הראה ניצוצות של לפני הפציעה בדקות נהדרות, אבל שלשה של שחר עמיר (14 נק', 4/5 מהשלוש) קבעה 15:17 בתום הרבע הראשון. רנדולף (30 נק' ו-6 ריב') היה האיש של יונתן אלון ברבע השני עם 11 נקודות רצופות שהעבירו את המומנטום לצד האדום עם 33:39 בהפסקה.

רנדולף המשיך לבלוט בצד האדום ויתרון השיא של ירושלים כבר עמד על 11, אבל בצד השני נתנאל ארצי (12 נק') וטאג'יר מקול (13 נק' ו-7 אס') הצליחו לשמור על חולוניה בתמונה עם פיגור 65:59 לקראת הרבע האחרון. הרבע הרביעי הלך צמוד מאוד ושלשה גדולה של שחר עמיר הובילה לשוויון שהמשיך ל-81:81 והארכה. האדומים נשלחו לקו בעיקר רוב ההארכה והצליחו לסגור את הסיפור עם ניצחון שלישי ברציפות על הסגולים.

קלעו להפועל ירושלים: ליוואי רנדולף (6 ריב') 30, ספידי סמית' (10 אס') 17, נועם דוברת וג'אקורי וויליאמס (6 ריב') 10 כ"א, יובל זוסמן (5 ריב') 9, נמרוד לוי 6, כריס ג'ונסון (5 ריב') 5, קאדין קרינגטון (5 ריב') 4, אלכס טיוס 2. אור קורנליוס שותף ולא קלע.

קלעו להפועל חולון: ג'סטין סמית' (6 ריב') 18, שחר עמיר (4/5 מהשלוש) וטאג'יק מ'קול (7 אס') 14 כ"א, נתנאל ארצי וניב משגב (6 ריב') 12 כ"א, שון דאוסון ודרו קרופורד (7 ריב') 7 כ"א, יותם חנוכי 2. דיאנדרה ברנס שותף ולא קלע.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. לירון מולדובן
ניצחון דרמטי. שחקני ירושלים חוגגים/לירון מולדובן
ג'סטין סמית' הפועל חולון. לירון מולדובן
פתח חד. סמית'/לירון מולדובן

מהלך המשחק

רבע 1

שני הסמית'ים קלעו בפתיחה, אך זה של חולון הוביל אותה ל-2:8 מהיר, ושלשה של משגב קבעה 4:12 ופסק זמן של יונתן אלון. אסיסט יפה של סמית' סידר לג'ונסון, אקס חולוניה, נקודות קלות כשההפרש נחתך בחצי. נקודות של דוברת מהקו ומהשלוש ולייאפ של טיוס העבירו את היתרון לצד האדום עם פסק זמן של שרף. עמיר חזר חד עם שלשה שהעבירה את היתרון לחולון עם 15:17.

ליוואי רנדולף הפועל ירושלים. לירון מולדובן
ערב שיא לרנדולף ויתרון בסדרה/לירון מולדובן

רבע 2

קרינגטון עם נקודות ראשונות השווה את התוצאה, כשמנגד דאוסון צלף מחוץ לקשת והחזיר את היתרון לחולון. רנדולף קלע שלשה שנייה עבור ירושלים, משגב הגיב בהתאם עם אחת משלו עד שרנדולף עם סל ועבירה הוביל את קלעי המארחת בדרך ליתרון אדום עם 11 נקודות רצופות שלו. פסק הזמן של חולוניה לא סייע לה יותר מדי עם שלשה מהירה של נמרוד לוי ויתרון 23:31 אדום. משגב קבר שלשה, קרינגטון ניסה להגדיל את היתרון ודאוסון טייל עד הטבעת ושמר על הפרש של 5. משגב עם שלשה רביעית הפך לקלע המוביל בחולון, אך ירושלים ירדה להפסקה ביתרון 33:39.

ליוואי רנדולף הפועל ירושלים. לירון מולדובן
האיש של ירושלים ברבע השני. רנדולף/לירון מולדובן

רבע 3

שלשה של רנדולף הגדילה את היתרון הירושלמי ל-7 והביאה אותו ל-18 נקודות בפתיחת הרבע השלישי. המצטיין של המארחת קלע שלשה נוספת, ארצי ענה עם אחת משלו וזוסמן מהקו קבע יתרון דו ספרתי עם 39:49. ירושלים כבר עלתה ליתרון שיא של 11, אך אסיסט נפלא של משגב לסמית' הסתיים בנקודות קלות וארצי עם סל מחוץ לקשת חתך את ההפרש. מי אם לא, ליוואי רנדולף, עם עוד שלשה הגדיל מחדש את היתרון האדום ל-8. קרופורד השתיק את הקהל הביתי עם שלשה חשובה, וירושלים ירדה לרבע האחרון ביתרון 59:65.

ניב משגב הפועל חולון. לירון מולדובן
יצליחו לחזור ברבע האחרון? משגב/לירון מולדובן

רבע 4

עמיר צלף מחוץ לקשת בפתיחת הרבע הרביעי, סמית' ענה עם שלשה ושמר על הפרש 6. הרכז של ירושלים הוסיף גם סל ועבירה ונקודות של וויליאמס בצבע הגדילו את היתרון ל-9. ג'ונסון קבע יתרון דו ספרתי שקרופורד לא הצליח לצמצם מספיק, אבל סמית' מתחת לטבעת הוריד את ההפרש לשש בלבד ויונתן אלון קרא לפסק זמן. סמית' חזר חד מפסק הזמן בירושלים וקלע מהצבע, אך שלשה של עמיר, שלישית שלו במשחק, ונקודות של קרופורד צימקו ל-78:75 בלבד. שלשה ענקית של עמיר השוותה ל-80:80 וקראה לפסק זמן ירושלמי נוסף. סמית' קלע פעם אחת מהקו, גם מקול וזריקה אחרונה של סמית' לא נכנסה והקבוצות המשיכו להארכה.

שחר עמיר הפועל חולון. לירון מולדובן
שלשה קריטית שהובילה להארכה. עמיר/לירון מולדובן

הארכה

זוסמן ועמיר שמרו על השוויון בפתיחת ההארכה, רנדולף בסל ענק הגיע ל-28 נקודות והעלה את ירושלים ליתרון. מקול העביר את היתרון לצד הצהוב-סגול, סמית' סחט עבירה בצד השני והיתרון שוב נע מצד לצד כשזוסמן בלייאפ גרם לשרף לקחת פסק זמן. הרכז המשיך להיות האיש במאני טיים עבור אלון עם עוד קליעות מהעונשין כשההפרש צמח ל-5. רנדולף המצטיין גם הוא נשלח לקו וירושלים ניצחה 86:93 ועלתה בקושי רב ליתרון בסדרה.

נוני אומאט מכבי עירוני רמת גן. אילי ארז באדיבות מכבי עירוני רמת גן, אתר רשמי
הופתעו בבית. אומאט/אתר רשמי, אילי ארז באדיבות מכבי עירוני רמת גן

מכבי רמת גן - עירוני קרית אתא 95:94

עירוני קרית אתא מעולם לא הגיעה לפלייאוף העליון עד העונה, אבל במשחק הפלייאוף הראשון היא כבר גנבה את הביתיות עם ניצחון דרמטי בזיסמן. בעוד יומיים (חמישי, 19:00) הן ייפגשו פעם נוספת ושרון אברהמי ושחקניו ינסו לשמור על יתרון הביתיות ולעשות צעד ענק אל עבר העפלה לחצי הגמר.

המשחק היה צמוד לכל אורכו ומי שעשו את ההבדל בדקות ההכרעה לזכות האורחת היו בן שרף ונוני אומאט שהובילו ריצת 0:8. ג'ורדן כהן עם חמש נקודות רצופות משלו עצר את הסחף וג'יי. פי טוקוטו איזן ל-90:90, אבל אקיה פרואיט במהלך של סל ועבירה הגדיל את היתרון ל-92:95 כשנותרו 17.1 שניות לסיום. כהן צימק מהעונשין ואברהמי לקחת פסק זמן כדי לתכנן מהלך אחרון לקראת 7.6 שניות קריטיות וכארם משעור הצליח לחטוף והותיר לרמת גן סיכוי לנצח, אלא שיובל שניידרמן לא הצליח לקלוע שלשה עם הבאזר.

קלעו לרמת גן: נוני אומאט וג'יי פי טוקוטו (6 אסיסטים) 17 כל אחד, ג'ורדן כהן 14, אדם אריאל 10, מנגוק מתיאנג 9 (9 ריבאונדים), יובל שניידרמן 8, בניה סרור ויהל מלמד 4 כ"א, מייקל דבו 3. כן שותף: כארם משעור

קלעו לקרית אתא: אמין סטיבנס 26 (11 מ-17 מהשדה, 8 אסיסטים), ג'יימס בייטמן 22 (7 אס'), אקיה פרואיט 19 (8 ריב'), בן שרף 14, תומר פורת 7, גיא פלטין 3, אייזיה מיוסיוס וג'יי ג'יי קפלן 2 כ"א. כן שותף: יריב עמירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully