וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מהשיאן? נדאל נכנע לזברב והודח בסיבוב הראשון

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 19:34

השור ממאיורקה חזר לגרנד סלאם האהוב עליו מכל, בו זכה 14 פעמים בעבר, אבל לא הצליח להתמודד על החימר עם המדורג רביעי בעולם שניצח 3:6, 6:7 (5), 3:6 תוך שלוש שעות וארבע דקות

תקציר מהסיבוב השני של טורניר רומא: הוברט הורקאץ' הדיח את רפאל נדאל עם ניצחון 0:2/ספורט1

רפאל נדאל, שיאן הזכיות ברולאן גארוס עם 14 תארים, אמר בעבר שהוא צפוי לפרוש אחרי עונת 2024. לכן, לא מן הנמנע שהיום (שני) הוא שיחק בפעם האחרונה על משטח החימר האהוב עליו מכל בגראנד סלאם בו עשה היסטוריה, כי שבוע לפני יום הולדתו ה-38 נכנע 6:3, 7:6 (5), 6:3 למדורג רביעי בעולם סשה זברב וסיים את דרכו בצרפת כבר בסיבוב הראשון.

נדאל נעדר מרולאן גארוס 2023 בעקבות פציעה וגם לטורניר הנוכחי הגיע אחרי שבקושי שיחק ב-18 החודשים האחרונים עקב פציעות וכשהוא במקום ה-276 בעולם. פערי האיכות כיום הורגשו ואם הוא בעבר הפסיד רק שלוש פעמים ב-115 משחקים ברולאן גארוס, היום הוא נשבר כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו בדרך להפסד הרביעי בקריירה בגרנד סלאם בצרפת והרביעית בקריירה גם לזברב, שהגיע בכושר מצוין אחרי שזכה בטורניר רומא ובכל פעם שנדאל כבר שבר אותו ועלה ליתרון, הוכיח זאת כששבר בחזרה. ב-2022 זברב נפצע בחצי הגמר נגד נדאל ופרש מהרולאן גארוס, בשנה שעברה הוא שוב נכנע בחצי הגמר לקספר רוד. את 2024 הוא החל ברגל ימין ועם ניצחון על הטניסאי הכי טוב שידעה התחרות.

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. רויטרס
שבירות כואבות והדחה בסיבוב הראשון בגרנד סלאם האהוב עליו. נדאל/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1:

אכזבה גדולה למעריצי נדאל נרשמה כבר במשחקון הראשון, כאשר הספרדי חבט לרשת, ביצע שגיאה כפולה ונשבר על האפס. זברב התקשה יותר במשחקון השני שאותו הגיש, אבל שמר על היתרון ועלה ל-0:2. הספרדי שמר על ההגשות שלו בזכות שני משחקונים שבהם נראה הרבה יותר חד, אבל העוצמות של הגרמני בהגשות שלו המשיכו לעשות את ההבדל בין השניים ועם שמונה נקודות רצופות עלה ל-2:4, אחרי שלנדאל כבר היו שתי אפשרויות שבירה במשחקון הרביעי. במשחקון התשיעי והאחרון הסתיימה המערכה, כי בניסיון השבירה השלישי שלו במשחקון, ניצח זברב וקבע 3:6 תוך 52 דקות.

מערכה 2:

זברב הגיש בתחילת המערכה השנייה, הריץ את הספרדי מצד לצד ועלה ל-0:1 מהיר במשחקונים מבלי לאבד נקודה. נדאל במשחקון הבא עלה לרשת מצוין כשצריך, ניצח על האפס והקהל עמד והריע לו אחרי שחזר ל-1:1. במשחקון השלישי שגיאה לא מחויבת של זברב אפשרה לנדאל לצמק ל-30:15, אבל לא מעבר כי הגרמני עלה ל-1:2. הקהל שוב שאג במשחקון הבא, כשנדאל שרד מותחן קטן ובסופו של דבר קפץ באוויר אחרי שאיזו ל-2:2 אחרי שחילץ את עצמו פעמיים מנקודת שבירה. הקהל החל לשאוג 'רפא, רפא' ב-30:30 במשחקון החמישי ואז זברב נעצר ברשת והדרופ-שוט הבא של השור ממאיורקה הפך לווינר והוא שבר את הגרמני. הספרדי לא פספס את ההזדמנות ומיד אחר כך עלה ל-2:4 מבטיח. רגע המפנה הגיע כשנדאל הוליך 4:5, ודווקא אז נשבר ל-5:5. היו לו שתי נקודות שבירה במשחקון ה-11 והוא היה יכול לעלות ל-5:6, אולם פספס בקהנד, זברה הכניס אייס מנגד והפך ל-5:6. במשחקון הבא התעשת נדאל וניצח על האפס בדרך לשובר שוויון. לא פחות מחמש שבירות היו במהלכו, מהן שלוש לזכות זברב שניצח 6:7 (5) ועלה ל-0:2 מזהיר במפגש.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. GettyImages
התקשה לעמוד בקצב של זברב/GettyImages
סשה זברב, טניסאי גרמני. GettyImages
כשנדאל כבר חזר, זברב העביר הילוך ודהר לניצחון/GettyImages

מערכה 3:

הפעם הקודמת שנדאל פיגר 2:0 במערכות ברולאן גארוס הייתה בהפסד לנובאק ג'וקוביץ' ב-2015. זברב מעולם לא הפסיד ברולאן גארוס כשהוביל 0:2 במערכות. הגרמני כבר הוביל 15:40 והיה קרוב לשבירה שהייתה אולי סללת את דרכו לניצחון, אבל נדאל שוב ניצל משתי נקודות שבירה ובסופו של דבר עלה ל-0:1. במשחקון השני עלה נדאל ל-0:40 מהיר ועם פורהנד מצוין הגדיל את יתרונו במשחקונים ל-0:2. כמו שקרה כבר קרה לו במשחק, הוא לא הצליח לעמוד בקצב של זברב ועל אף שכמעט הציל שלוש נקודות שבירה, בסופו של דבר נשבר בחזרה וזברב צימק ל-2:1. נדאל לא היה רחוק משבירה נוספת כאשר ב-40:40 עלה ליתרון, אבל זברב שוב לקח שלוש נקודות רצופות והשווה ל-2:2. ב-30:40 לנדאל במשחקון החמישי הוא לא הצליח להכניס את ההגשה הראשונה וזברב כבר היה ב-A:40, אך נדאל עלה לרשת היטב ומנע שבירה, וגם אחר כך נקלע ל-A:40 שלוש פעמים נוספות עד שיצא מזה ועלה ל-2:3. ב-3:3, נדאל ביצע טעות לא מחייבת שאפשרה לזברב להוביל 0:30, אחר כך ביצע שגיאה כפולה וזברב מבחינתו לא פספס את ההזדמנות לשבור ולשוב ליתרון במשחקונים. זה גם כנראה היה הרגע ששבר את נדאל סופית, כי זברב עלה ל-3:5, לקח גם את שתי הנקודות הראשונות במשחקון התשיעי והאחרון בדרך לניצחון 3:6, 6:7, 3:6 במשחק כולו.

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully