וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים ספורט? הנה כמה מיתוסים שהגיע הזמן להפריך

מעין טולדנו, הדיאטנית מטעם מועדון הכושר קולנוע פאר, מספרת לכם כמה דברים שאולי לא ידעתם

קולנוע פאר. יחצ,
קולנוע פאר/יחצ

מעין טולדנו, הדיאטנית מטעם מועדון הכושר קולנוע פאר, אומרת: "עולם הכושר והתזונה מלא במידע, חלקו נכון וחלקו פחות. מיתוסים רבים עלולים להטעות ולגרום לכם לקבל החלטות לא נכונות לגבי בריאותכם ויעדיכם. הנה כמה מהמיתוסים הנפוצים ביותר, לצד עובדות מדעיות".

מיתוס 1: אימון על בטן ריקה שורף יותר שומן

אמנם אימון על בטן ריקה גורם לגוף לשרוף יותר שומן באחוזים מכלל הקלוריות הנשרפות, אך דבר זה חסר חשיבות לרוב המתאמנים ולכן תעשו מה שנוח לכם, וקחו בחשבון שכנראה פרי/חטיף קטן/ארוחה קלה שנצרכים בסמוך לאימון, ייתנו לכם אנרגיה גבוהה יותר למהלכו וייגרמו לכם לביצועים טובים יותר וכתוצאה מכך שריפת קלורית גבוהה יותר במהלכו.

מיתוס 2: כשמפסיקים להתאמן שריר הופך לשומן

שריר ושומן הם שתי רקמות שונות ונפרדות בגוף. כשמתחילים להתאמן, מסת השריר עולה וכתוצאה מכך היחס בין השריר לשומן בגוף משתנה. במקביל אם רוצים לרדת במסת השומן, הדבר העיקרי שצריך להתייחס אליו הוא תזונה שתואמת למטרה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מיתוס 3: כפיפות בטן יגרמו לכם "לשרוף" את השומן בבטן

אימוני בטן חשובים לחיזוק שרירי הליבה, ומסייעים להגדיל את השרירים (מראה "ריבועים"), אך הם אינם גורמים לירידה נקודתית בשומן באזור הבטן. עבור ירידה במשקל ובשומן נדרשת תזונה שמביאה את המתאמן להיות בגירעון קלורי שניתן להשיג בשילוב של תזונה ופעילות גופנית. כמו כן, חשוב לזכור שאין לנו איך להשפיע מאיזה אזור בגוף ירד השומן כשהוא יורד.

מיתוס 4: אסור לאכול פירות אחרי האוכל, כדי שלא יגרמו לתסיסה במעי

אין שום בעיה לאכול פירות גם אחרי מזון אחר, זה אינו גורם ל"תסיסה במעי" כפי שנטען בעבר. פירות הם מקור מצוין לוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. רק לגוון ולא להפריז, כיוון שבפירות יש גם סוכר. מומלץ לאכול בין 2-3 מנות פרי ליום במקסימום.

מיתוס 5: חלבון חיוני רק לבניית שריר

חלבון חשוב לא רק לבניית שריר, אלא גם לתפקודים רבים בגוף, כמו תיקון רקמות, חיזוק המערכת החיסונית, ייצור אנזימים והובלת חומרים חיוניים. מומלץ לכל אדם לצרוך כמות מספקת של חלבון בתזונה. בין החלבונים המומלצים: עוף, דג, בשר, מוצרי חלב, ביצים, קטניות.

מעין טולדנו. יחצ,
מעין טולדנו/יחצ

מיתוס 6: יש להימנע מגלוטן, לחם ומוצריו כדי לרדת במשקל

הסיבה היחידה לא לצרוך גלוטן (שהוא בעצם חלבון החיטה) היא רק אם יש איזה שהיא רגישות אליו,
אחרת אין סיבה להימנע ממנו. גם בתהליך של חיטוב או ירידה במשקל- אם נדאג בסך היומי להיות בגירעון קלורי, ניתן לשלב את הלחם ומוצריו בכיף ובהנאה במהלך היום.

מיתוס 7: צריך "להזיע המון" כדי לשרוף שומן

כמות הזיעה לא קשורה ישירות לכמות הקלוריות שנשרפות והיא משתנה מאדם לאדם. כדי לשרוף שומן צריך להיות בגרעון קלורי - להוציא יותר אנרגיה מזאת שמכניסים באכילה. ממש כמו בבנק המשוואה היא פשוטה: כמה נכנס וכמה יוצא.

מיתוס 8: שומן הוא האויב

לא כל השומנים הם רעים. ישנם שומנים בריאים, כמו שומנים בלתי רוויים, שחשובים לתפקוד הגוף. מומלץ לצרוך שומנים בריאים כחלק מתזונה מאוזנת לדוגמא: אבוקדו, שמן זית, טחינה, שקדים אגוזים וסלמון.

מיתוס 9: דיאטות קיצוניות הן הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל

דיאטות קיצוניות, הן לרוב כאלו שיחסירו מהגוף רכיבים קריטיים, יפגעו בו בטווח הרחוק, יחטאו למטרתן ובנוסף גם קשות ליישום לאורך זמן. ירידה במשקל צריכה להתבצע בצורה הדרגתית ובריאה, מתוך דאגה ואהבה לגוף תוך שילוב של תזונה נכונה מותאמת אישית ורצוי גם בשילוב פעילות גופנית.

מיתוס 10: אין לי זמן להתאמן

גם אימון קצר עדיף בהכרח על לא לעשות כלום. 1 זה תמיד יותר מ-0. אפשר להתאמן בקלות אימון קצר בבית, מהיוטיוב, בחוגים, יוגה, אקרו- יוגה, פילאטיס, בחדר הכושר, בבריכה, לעשות צעידות או ריצות קצרות או ארוכות. פשוט למצוא משהו שאתם אוהבים ולהכניס ללו"ז. בנוסף ניתן למצוא דרכים לשלב יותר תנועה בשגרת היום יום כמו: לעלות/לרדת במדרגות במקום מעלית, ללכת ברגל או באופניים ממקום למקום כשאפשרי במקום ברכב ואפילו להחנות את הרכב קצת רחוק יותר מהיעד ולהרוויח עוד כמה צעדים.

לסיום, אני ממליצה לכל מי שרוצים לעשות שינוי בחייהם, או להגיע למטרות כלשהן מבחינה פיזית, תזונתית או משקלית, או אפילו להתאזן בחיים מבחינה בריאותית, לגשת לאיש מקצוע שייתן לכם את הכלים והדרך לעשות את זה בצורה הכי בריאה, טובה ואופטימלית עבורכם. יש לכם גוף אחד, תדאגו לו כמו שצריך.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully