וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-27 במאי, יום חג בגן נר: על העלייה של גלבוע/גליל

27.5.2024 / 22:20

הצפוניים יחזרו לליגת העל תוך עונה אחת בלבד וזו הפעם השלישית שהם עושים היסטוריה בתאריך הנ"ל. רק לפני חודשיים הקבוצה עוד הייתה בבית התחתון, כעת אלופת המדינה לשעבר חולמת בגדול. סיפור העלייה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.5/ספורט1

הפועל גלבוע/גליל שבה הערב (שני) לליגת העל אחרי הפסקה של עונה אחת, כשכמו בפעם הקודמת שעשתה זאת, בעונת 2015/16, ניצחה בסדרת העלייה 2:3, הפעם את מכבי רחובות המפתיעה. בגלבוע יסמנו את היום הזה, ה-27 במאי, כיום חג. ב-2010 זכתה הקבוצה באליפות היסטורית ב-27 במאי עם ניצחון 77:90 על מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור בהיכל נוקיה.

על פניו העלייה של גלבוע, כמו זאת של אליצור נתניה, בטוחה. בית הדין העליון של איגוד הכדורסל עוד לא נתן הכרעה בויכוח שבין מנהלת הליגה שדורשת משחקי מבחן בין הפועל אילת, האחרונה בליגת העל, למי שתפסיד בסדרת הגמר של הלאומית, לאיגוד הכדורסל, אך ספק רב אם יפסוק בעד המנהלת. כמו כן, האולם בגן נר עומד בתקנים של ליגת העל ומאחורי הקבוצה עומדת חברת גבעסול, כך שספק גדול אם יהיו בעיות כלכליות בכל הנוגע למימוש העלייה.

אבישי גורדון שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון עם צלחת האליפות. ברני ארדוב
גם ב-27 במאי של אותה שנה הם חגגו. גלבוע/גליל מודל 2010/ברני ארדוב

השיבה של גלבוע לליגת העל נראתה רחוקה מהמציאות לפני חודשיים. גיא קפלן שחתם על חוזה ארוך טווח במועדון לא הצליח להוביל אותו לכיוון הפלייאוף, סיים את דרכו והוחלף בשי סגלוביץ'. תחת המאמן החדש יצאה גלבוע לסדרה של ניצחונות, ועלתה מאזור הבית התחתון עד המקום הרביעי שנתן לה יתרון ביתיות בסדרה נגד מכבי ראשון לציון. שני המתאזרחים, אלייז'ה הירש וג'וש אולדריץ', שלא שיחקו בקבוצה לאורך רוב שלבי העונה, הוכחו ככוח משמעותי וגלבוע גברה על ראשון לציון.

הקבוצה של סגלוביץ' הייתה בדרך לעלייה קלה אחרי שניצחה את שני המשחקים הראשונים בסדרה נגד רחובות, אבל אז נעצרה בחוץ במשחק השלישי, ולאחר שהוכנה חגיגה גדולה לעלייה בגן נר במשחק הרביעי נעצרה שוב והמשחק חזר למשחק קובע בשפלה. שם התעלו שוב השחקנים האדומים וחגגו את העלייה על הפרקט.

זאת עלייה שנייה של גלבוע/גליל, אלופת המדינה לעונת 2009/10 למי שהספיק לשכוח. בפעם הקודמת, בעונת 2015/16, בנה אריאל בית הלחמי קבוצה לוחמת שהשתלבה בחלק העליון של ליגת העל בשנים שלאחר מכן. כעת, היא תקווה להמשיך במגמה כשסגלוביץ' עשוי לקבל את הקרדיט בפעם השנייה בקריירה שלו בליגת העל, אחרי שבפעם הראשונה הגיע במהלך העונה לעירוני נהריה שהייתה בתחתית וירד איתה ללאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עמית אהרוני, הפועל גלבוע/גליל. עילאי אהרוני מנהלת ליגה לאומית Winner, אתר רשמי
"ליגה סופר קשה, אבל עשינו את זה". אהרוני/אתר רשמי, עילאי אהרוני מנהלת ליגה לאומית Winner

לאחר משחק העלייה אמר המאמן שי סגלוביץ': "אני לא האישיו, האישיו זה המועדון ומי שעומד מאחורי הכל. מי שנתן וימשיך לתת לשחקנים האלה. מה שהעלה אותנו לליגה זה האופי, סלים גדולים, על הרצפה, ככה עולים ליגה. אני שמח מהדרך, מגיע למועדון הזה להיות בליגת העל להרבה שנים. להיות צנועים וענווים ולייצג את מה שהם מייצגים. כל משחק בשבילנו היה גמר גביע, ניצחנו את אשקלון במשחק מגעיל בהתחלה, אחרי זה ברמת השרון, אבל אספנו ניצחונות. החבר'ה חזרו להאמין בעצמם. לפני שמוניתי, גדעון שאל אותי אם אני מאמין בסגל הזה, אמרתי לו הסגל הזה הייתי חותם גם בתחילת עונה, דברים לפעמים, אני לא אוהב חילופי מאמנים, אבל זה הספורט לצערי. בסיטואציה הזאת יש פה סגל מדהים והתרכזנו במה שיש ולא במה שחסר. ספרתי כמה תארים המועדון הזה לקח, אין לאף קבוצה בלאומית כל כך הרבה שחקנים עם תארים. יש פה ארבעה שחקנים שניצחו משחק 5 לעליית ליגה בעבר".

כוכב המשחק עמית אהרוני הוסיף: "אנשים לא מספיק מעריכים את הלאומית, זאת ליגה סופר קשה. שלוש עליות בארבע שנים זה מטורף. אמרנו שנישאר ביחד, נעשה את הדברים כמו שצריך והדברים יהיו בסדר. להוביל 2:0, זה נהיה 2:2 ואנחנו מגיעים למשחק חמישי, זה קשה. אבל עשינו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully