וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות מכירה באליפות ה-25 של מכבי תל אביב

26.5.2024 / 14:32

אחרי שנים של מחלוקת, ראש יחידת המחקר פרופ' יאיר גלילי הודיע כי מעתה האליפות של 1939 תיספר לזכות הצהובים, שיוסיפו כוכב חמישי לסמל: "זה מגובה באסמכתאות"

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי בני ריינה 0:2/ספורט1

ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (ראשון) רשמית על כך שהיא מכירה באליפות של מכבי תל אביב בשנת 1939 ומכאן שמספר הזכיות של הצהובים-כחולים עומד על 25.

כידוע, עד תחילת שנות האלפיים הכירה ההתאחדות לכדורגל באליפות של מכבי תל אביב בשנת 1939, אלא שבשנים האחרונות האליפות הזו נמחקה מהרישומים ובהתאחדות ספרו למכבי תל אביב אליפות פחות בטענה שזו הייתה אליפות מחוזית בלבד ולא ארצית. כעת, לאחר בדיקה נוספת של הנושא בעקבות דרישתה של מכבי תל אביב להוסיף כוכב חמישי לסמל בשל הגעתה ל-25 אליפויות בתולדותיה, פורסמה הודעה רשמית וסופית בנושא ששמה קץ למחלוקת.

על פי פרופסור יאיר גלילי, ראש יחידת המחקר של ההתאחדות לכדורגל שהתבקש לבחון את הנושא לאחרונה, "בספר חגיגי של 70 שנה להתאחדות לכדורגל מופיעה האליפות לצד האחרות. השמטת האליפות חמש שנים אחר כך (בסופר נוסף שהופק בחגיגות ה-75 להתאחדות) אינה מוסברת או מגובה באף מסמך או מקור רשמי. ספר של היסטוריון הספורט הנחשב אלישע שוחט (100 שנות כדורגל) שפורסם בשנת 2006 מאזכר אף הוא (בנוסף לפרוטוקול ההתאחדות, ספר חגיגות ה-70 ועיתון הארץ) את האליפות של מכבי תל אביב בשנת 1939.

"משכך, ובעקבות ההכרה המוקדמת של הרגולטור (ההתאחדות), אינני רואה כיצד ניתן לבטל את ההכרה דה-יורה ונסיונות של מאן דהוא להטיל בה דופי, ככל שקיים, חייבים להות מגובים באסמכתאות סותרות שכאמור אינן בנמצא. משכך, ניתן ואף ראוי להכיר באליפות של המועדון ב-1939 כתחרות היחידה בארץ ישראל בכדורגל שהגיעה לסיומה הרשמי באותה העת וכאמור הוכרה שכזו על ידי הגוף היחיד שהיה מוסמך להכיר בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully