וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע נשארה באופן רשמי. אילת ניצחה וסיימה אחרונה

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 21:05

לואיס (25 נק' ו-5 אס') הוביל את המארחת ל-82:86 על הרצליה בדרך לעונה נוספת בליגה. 82:94 על עפולה לא בטוח יספיק לנועלת הטבלה

העונה הסדירה בליגת העל הסתיימה באופן רשמי כשמשחקי הבית התחתון נגמרו הערב (ראשון), כאשר הפועל באר שבע ניצחה את בני הרצליה ונשארה באופן רשמי. הפועל אילת טיילה נגד הפועל עפולה, אך סיימה במקום האחרון וכעת תחכה לתקדימי המנהלת על מנת לדעת האם שרדה. גלילי עליון עם שיא עונתי דרסה את הפועל חיפה.

מאמן הפועל באר שבע אורן אהרוני. ברני ארדוב
נשארו ברגע האחרון. אורן אהרוני/ברני ארדוב

הפועל באר שבע - בני הרצליה 82:88

דרמה ענקית בקונכיה הסתיימה בהבטחה של עונה נוספת בליגת העל עם ניצחון דחוק על הרצליה של דן שמיר, בעיקר בזכות הופעה גדולה של מייק לואיס שקלע 25 נקודות והוסיף 5 אסיסטים, ויחד איתן ג'קינן גאנט להט עם 19 נקודות ו-11 כדורים חוזרים. במשך כל המשחק זה הלך צמוד מאוד, כשמנגד ברייסון וויליאמס (21 נקודות ו-7 ריבאונדים), הצליח להעביר את היתרון מצד לצד, אך נקודות מכריעות של לואיס בדקות הסיום הצליחו להעניק לאורן אהרוני אוויר לנשימה ואת המקום ה-12 בטבלה.

מסע ההישרדות המדהים של באר שבע התחיל עם הניצחון הגדול על הפועל אילת, נועלת הטבלה שעשויה לרדת ללאומית, והמשיך עם עוד שני ניצחונות, כולל זה הערב, ששם אותה על מאזן של שלושה ניצחונות ב-4 המשחקים האחרונים.

חואקין שוכמן, הפועל באר שבע. דני מרון
משחק על עונה שלמה הסתיים בניצחון. שוכמן/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1

ווילי וורקמן ופרדי בורדיון הובילו את הרצליה ליתרון 6:11, כשמנגד גקינן גאנט שמר על קבוצת התחתית בתמונה ועל הפרש חמש נקודות. גרנט שרפילד נשלח לקו ודייק שלוש פעמים כדי להוריד את ההפרש ל-2 בלבד ומייק לואיס קבע יתרון אדום ראשון הערב. ברייסון וויליאמס החזיר את המומנטום להרצליה ובורדיון עם שלשה נוספת הגדיל את היתרון ל-4, שתי דקות לסיום הרבע. לואיס השווה עם שלשה גדולה ל-24:24.

רבע 2

קריס בנקסטון שמר על היתרון האדום עם הטבעה, נטע סגל הצטרף אליו עם הנקודות בצבע, עד שוויליאמס סחט סל ועבירה והעביר את היתרון לצד ההרצליאני. אדריאן בנקס קלע 4 פעמים והגדיל את ההפרש של האורחת, בעוד גאנט ירד מדדה לספסל בפסק זמן של הרצליה. קולשוב קלע מהקו, לואיס השווה וקולשוב הוסיף עוד סל מחוץ לקשת בדרך ל-45:47 בהפסקה.

איגור קולשוב הפועל באר שבע. לירון מולדובן
הבטיחו עונה נוספת בליגת העל. שחקני באר שבע/לירון מולדובן

רבע 3

וויליאמס ובנקס העבירו את היתרון להרצליה, בזמן שאילת טיילה נגד עפולה, והקבוצה של אורן אהרוני תהיה חייבת ניצחון כדי לשרוד. לואיס החזיר את החבורה באדום לעניינים כשהגדיל את ההפרש ל-3. באר שבע ניצלה הגנה לא מספיק טובה ואיבודי כדור של סנדי כהן סידרו לגאנט נקודות קלות מתחת לטבעת בדרך ל-54:60. באר שבע שלטה בריבאונד ההתקפה, אבל וויליאמס הצליח להוריד את ההפרש ל-4 עם דקה על השעון לסיום הרבע ובנקס יחד עם בורג המשיכו את הריצה של הרצליה בשוויון 63:63 לקראת רבע אחרון של עונה.

רבע 4

גאנט ורג'י לינץ' שמרו על המשחק המכריע עבור המארחת צמוד ובנקס עם סל גדול השווה ל-67:67. שרפילד עם שתי שלשות בדיוק בזמן הגדיל את היתרון האדום ל-6 וגרם לדן שמיר לקחת פסק זמן. גם לואיס דייק מהשלוש בריצת 0:9, ודווקא כשבאר שבע עלתה ליתרון דו ספרתי, שלשה של וויליאמס הלחיצה מחדש את הספסל האדום ושרפילד עם עבירה חמישית יצא מהמשחק. בנקסטון ניצל חוסר ריכוז של הרצליה עם שתי קליעות חשובות מהקו ושוכמן שוב קבע יתרון 5 עם פחות משתי דקות לסיום. בורדיון נשלח עוד פעמיים לקו ודייק ארבע פעמים כדי להוריד את ההפרש ל-3, אבל אז הגיע, מי אם לא, לואיס עם עוד שלשה שהכפילה את היתרון דקה וחצי לסיום. לואיס הוסיף עוד שתי נקודות מהקו והשאיר רשמית את באר שבע עם 82:88.

הפועל אילת - הפועל עפולה 82:94

אחרי 12 עונות רצופות בליגת העל, שכללו גם שנים רבות בצמרת ובפלייאוף, אילת עשויה למצוא את עצמה בקרוב מאוד בליגה הלאומית. הקבוצה של יוריצה גולמאץ אמנם לא התקשתה נגד עפולה בהופעה גדולה של דיישון בוקר (25 נק' ו-7 ריב'), כשגם אלייז'ה סטיוארט קלע 22 נק' וקטף 6 ריב', אך זה לא הספיק לקבוצה הדרומית שתקווה שהמאבק שלה שלא יהיו יורדות העונה מליגת העל יצלח בסופו של דבר. קמרון שלטון עם 16 נק' ו-5 כדורים חוזרים הוביל את הקלעים בעפולה בהפסד שלישי ברציפות, אחרי שהבטיחו כבר את העונה הנוספת בליגת העל.

מהלך המשחק

רבע 1

מרסלוס ארלינגטון הוביל את קלעי עפולה בפתיחה וניצל הגנה לא מספיק טובה שלה אילת כדי לקבוע 2:8 עם פסק זמן מהיר של המארחת. דיישון בוקר שמר על אילת בתמונה כשההפרש ירד ל-3, וגם שלשה של ג'רמי סנגלין השאירה את משחק ההישרדות צמוד. אלייז'ה סטיוארט דייק מחוץ לקשת והעניק יתרון לאילת שהריצה שלה נעצרה עם 0:11 ב-17:23 בסיום הרבע הראשון.

רבע 2

ניר שפר ונועם אביבי הצליחו להוריד את ההפרש ל-3 בתחילת הרבע השני, אבל אור אשכנזי הגדיל מחדש את היתרון עם לייאפ ושלשה רביעית של אילת במשחק. סטיוארט המשיך להיות האיש המרכזי של המרחת כשסחט שלשה ועבירה, ג'וואן ג'ונסון ובוקר יצרו עוד בריחה וההפרש צמח ל-9. ארטיום זבלין דייק פעמיים מהקו, אשכנזי דייק מחוץ לקשת ואילת עם 41:49 במחצית.

הפועל אילת. לירון מולדובן
אכזבה גדולה, יקוו עדיין להישאר בליגה. שחקני הפועל אילת/לירון מולדובן

רבע 3

זבלין פתח את הרבע השלישי עם סל ועבירה והיתרון צמח לדו ספרתי. בוקר הוסיף שלשה שקבעה 44:55 ועוד אחת שהביאה אותו ל-5 שלשות הערב. קמרון שלטון הוריד את ההפרש לחד ספרתי, לפני שג'ונסון קבע יתרון 14 לאילת שהמשיכה לשלוט בעניינים וירדה לקראת הרבע האחרון ביתרון 58:73.

רבע 4

ג'ונסון וחבריו המשיכו בריצה האילתית כשהיתרון צמח ל-17 וקרא לפסק זמן של עפולה. גם מפסק הזמן הזה האורחת לא חזרה כשסנגלין דייק מחוץ לקשת וההפרש חצה את רף 20 הנקודות. אביבי החזיר מעט את עפולה לעניינים כשהמארחת נאלצה לקחת פסק זמן. בוקר החזיר את הצבע ללחיים באילת וסטיוארט המשיך ללהוט והביא אותה ליתרון 78:91 עם קצת יותר מדקה לסיום הרבע והעונה כולה. לוי הוסיף עוד שלשה למארחת שסיימה עם ניצחון 82:94.

ברק פלג, מאמן הפועל גליל עליון. דני מרון
שיא עונתי בעונה הזויה. ברק פלג/דני מרון

הפועל גליל עליון - הפועל חיפה 80:116

אחת העונות הקשות שידעה גליל עליון אי פעם הגיעה לסיומה בצורה מתוקה עם עוד ניצחון על מי שתפגוש את הפועל תל אביב ברבע גמר הפלייאוף. הקבוצה של ברק פלג התאוששה מההפסד לבני הרצליה, והשיגה ניצחון יוקרתי ומרשים עם שיא נקודות עונתי על אחת הקבוצות הלוהטות בליגה שרשמה הפסד שני בשלושה משחקים, כשהפעם זה היה לפרוטוקול בלבד.

הקבוצה מכפר בלום שלטה כבר מהרבע הראשון עם שבעה שחקנים בספרות כפולות, כשלוטן אמסלם (20 נק' ו-8 ריב') ודי ג'יי קנדי (19 נק') בלטו בצד של המארחת. בצד של גיא גודס ג'ון דייויס, עמית שמחון ודולב משגב קלעו 13 נקודות כל אחד, וכעת ימשיכו להתכונן לפתיחת שלב הפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully