וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדים מהעבר: מנצ'סטר יונייטד זכתה בגביע האנגלי על חשבון סיטי

האלופה חלמה על גביע נוסף, אבל גרנאצ'ו (30) ומאינו (39) ניצלו יום רע של ההגנה. שער מצמק של דוקו (87) לא הספיק לגווארדיולה

תקציר גמר גביע אנגלי: מנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר יונייטד 2:1/ספורט1

מנצ'סטר סיטי סיימה את העונה שעברה עם טרבל היסטורי, הראשון שלה אי פעם והשני של קבוצה אנגלית אחרי שהיריבה העירונית עשתה זאת ב-1999. בשנה שעברה השתיים נפגשו בגמר הגביע האנגלי, אז זה הסתיים כמובן עם הנפה לצד של פפ גווארדיולה, אך הערב (שבת) דווקא כשפערי הכוחות הרגישו משמעותיים העונה מאי פעם, מנצ'סטר יונייטד זכתה בפעם ה-13 בתולודתיה בגביע עם 1:2 יוקרתי על האלופה, במשחק שהזכיר את מפגשי הקבוצות מהעבר.

סטפן אורטגה פתח פעם נוספת בין הקורות בעקבות פציעתו של אדרסון, ובדקה ה-30 חסרונו של הברזילאי הורגש היטב. השוער שהציל את סיטי נגד טוטנהאם הפעם שגה יחד עם יושקו גברדיול, שניסה להחזיר לו כדור אחורה עם הראש, ואלחנדרו גרנאצ'ו גלגל מול שער ריק את היתרון של השדים האדומים. תשע דקות בלבד חלפו, וההגנה של האלופה שוב קירטעה כשקובי מאינו הצעיר כבש את השני של יונייטד והשאיר את גווארדיולה והספסל שלו המומים. גם החמצות גדולות של ארלינג הולאנד וחוליאן אלברס לא סייעו, עד שז'רמי דוקו שעלה מהספסל בעט כדור שטוח בדקה ה-87 שאנדרה אונאנה הדף רע לרשת, והלחץ עלה באצטדיון וומבלי. אריק טן האח, אולי במשחקו האחרון על הקווים ביונייטד, הצליח עם חילופים הגנתיים לשמור על התוצאה ולהניף גביע שני בתפקיד על חשבון האלופה וראשון של קבוצתו מאז 2016.

הזכייה בתואר העניקה ליונייטד גם את הכרטיס לליגה האירופית, ושלחה את צ'לסי לקונפרנס ליג. המשמעות מכך היא שניוקאסל נותרה ללא כרטיס לאירופה בכלל לעונה הבאה.

רפאל וראן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
נפרד עם תואר. וראן/רויטרס
אריק טן האח מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
הופעה אחרונה על הקווים כמאמן יונייטד? טן האח/רויטרס

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: סטפן אורטגה, קייל ווקר, ג'ון סטונס, נתן אקה (מנואל אקנג'י, 46), יושקו גברדיול, רודרי, מתאו קובאצ'יץ' (ז'רמי דוקו, 46), קווין דה בראונה (חוליאן אלברס, 57), ברנרדו סילבה, פיל פודן, ארלינג הולאנד.

מנצ'סטר יונייטד: אנדרה אונאנה, ארון וואן-ביסאקה, רפאל וראן, ליסנדרו מרטינס (ג'וני אוואנס, 73), דיוגו דאלוט, קובי מאינו, סופיאן אמרבאט, סקוט מקטומיניי (מייסון מאונט, 90+3), אלחנדרו גרנאצ'ו (ויקטור לינדלוף, 90+3), ברונו פרננדש, מרכוס רשפורד (רסמוס הוילונד, 74).

מתאו קובאצ'יץ' מנצ'סטר סיטי לצד אלחנדרו גרנאצ'ו מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
איזו קבוצה ממנצ'סטר תזכה בתואר? גרנאצ'ו וקובאצ'יץ'/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 9: התקפה מסודרת של יונייטד עברה דרך אגף שמאל לכיוונו של גרנאצ'ו ששחרר בעיטה מחוץ לרחבה, אורטגה היה במקום ותפס את הכדור.

דקה 10: פעולה יפה של סילבה בצד ימין הסתיימה בהרמה לכיוון הקורה הרחוקה של אונאנה, שם המתין פודן, אך הבעיטה שלו מצאה רק את הרשת החיצונית.

דקה 30: גול! 0:1 למנצ'סטר יונייטד! כדור ארוך שהיה בדרך לגרנאצ'ו סוכל אצל גברדיול שמסר אחורה עם הראש לאורטגה, אך היציאה של השוער גם היתה רעה והנגיחה עלתה מעליו. הארגנטינאי ניצל זאת ומול שער ריק כבש את היתרון המדהים של השדים האדומים.

דקה 37: סילבה בחן את אונאנה עם בעיטה מחוץ לרחבה, השוער הקמרוני תפס את הכדור.

צפו בשער היתרון של גרנאצ'ו עבור יונייטד

יושקו גברדיול שחקן מנצ'סטר סיטי נוגח מעל שוערו סטפן אורטגה. רויטרס
טעות קשה של הקרואטי סידרה ליונייטד יתרון. גברדיול/רויטרס

צפו בשער של מאינו שהכפיל את היתרון של יונייטד

קובי מאינו מנצ'סטר יונייטד לצד קייל ווקר מנצ'סטר סיטי. GettyImages
הלם בוומבלי. מאינו כובש את השני/GettyImages

דקה 38: כדור ארוך נשלח אל עבר גרנאצ'ו שדהר לרחבה של אורטגה, ובמסירת רוחב מצא את רשפורד פנוי, והאנגלי כבש מול שער ריק. לצערו, הדגל הונף והשער נפסל.

דקה 39: גול! 0:2 למנצ'סטר יונייטד! ההגנה של האלופה שוב נרדמה, הפעם זה היה מאינו שנהנה ממסירה של פרננדש וכבש מתוך הרחבה את השני של השדים האדומים.

דקה 55: דוקו שעלה מהספסל סידר במסירת רוחב בעיטה ראשונה של הולאנד, הנורבגי זעזע את המשקוף של אונאנה.

דקה 59: ווקר בחן את אונאנה בבעיטה מחוץ לרחבה, השוער של יונייטד זינק מצוין והדף לקרן.

ארלינג הולאנד מנצ'סטר סיטי. GettyImages
כשלא הולך לא הולך. הולאנד/GettyImages

דקה 61: אלברס ניסה להחליף מסירות עם ווקר, נחסם על ידי הגנת יונייטד, וברגל שמאל בעט כדור חזק שעלה מעל המשקוף של אונאנה.

דקה 64: פספוס ענק של הארגנטינאי של סיטי - פודן במסירת עומק נהדרת מצא את אלברס שנותר לו לגלגל לפינה הרחוקה, אך הבעיטה של החלוץ לא מצאה את המסגרת של יונייטד.

דקה 68: גרנאצ'ו כמעט השלים צמד, אבל הבעיטה שלו מתוך הרחבה נהדפה על ידי אורטגה לקרן.

דקה 87: גול! מנצ'סטר סיטי צימקה ל-2:1! דוקו השתחרר משמירה אישית על קצה הרחבה, בעט כדור שטוח חלש יחסית שאונאנה הדף לרשת שלו.

צפו בשער המצמק של דוקו עבור סיטי

ז'רמי דוקו מנצ'סטר סיטי. GettyImages
טעות של אונאנה ושער מצמק של דוקו, יספיק לסיטי?/GettyImages

עונת 24/25 בפרמיירליג תצא לדרך ב-17 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully