וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשחק הפרידה שלו: אמבפה מחפש תואר אחרון במדי פריז סן ז'רמן

מלך שערי האלופה הצרפתית יקווה להשלים דאבל מקומי בגמר הגביע (ש', 22:00, ספורט2) נגד ליון. לקאזט יסייע להניף גביע ראשון מאז 2012?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 23.5/ספורט1

רגע לפני שהוא עוזב את פריז סן ז'רמן, קיליאן אמבפה רוצה להבטיח זכייה בדאבל וגביע ראשון אחרי שלוש שנים כשבשבת (22:00, ספורט2), אלופת צרפת תפגוש את ליון בגמר הגביע הצרפתי. הקבוצה העשירה מבירת צרפת היא שיאנית הזכיות עם 14 כאלה, וגם שיאנית ההעפלות לגמר עם 20 כאלה, בעוד ליון עם 5 זכיות ו-8 העפלות בסך הכל לגמר. השתיים נפגשו גם בגמר של 2007/8, אז ליון היתה ברצף של שבע זכיות באליפות, בעוד פריז היתה רחוקה מלהיות הקבוצה שמגיעה לשלבים המאוחרים בליגת האלופות.

פ.ס.ז' וליון נפגשו גם בגמר גביע הליגה ב-2020, במה שהסתיים בניצחון של פריז בפנדלים, אך הפעם הסיפור שונה עבור שתיהן. בעוד קבוצתו של לואיס אנריקה סיימה כאלופה ומעדה רק בחצי גמר ליגת האלופות, ליון חוותה עונה מטלטלת שבתחילתה כבר נראתה בדרך הבטוחה לליגת המשנה בצרפת, עד המהפך ורצף 4 הניצחונות בסיום העונה שהעניק לה את הכרטיס לליגה האירופית בעונה הבאה.

שני השחקנים הבולטים, שיפתחו בהרכבי הקבוצות, הם אמבפה במשחקו האחרון לפני העזיבה, וההצטרפות הצפויה לריאל מדריד, ואלכסנדר לקאזט. שני החלוצים הצרפתים היו מהכובשים המצטיינים העונה בליגה (יחד עם ג'ונתן דייויד של ליל), כשאמבפה כבש 27 שערים, בעוד לקאזט עם 19 כיבושים היה למלך שערי ליון ואחד משחקני העונה בליגה הצרפתית.

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון חוגג שער. OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP, GettyImages
יצליח לעצור את אמבפה בגמר ראשון אחרי 12 שנים? לקאזט/GettyImages, OLIVIER CHASSIGNOLE/AFP

עונת 2024/25 בליגה הצרפתית תצא לדרך ב-16 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully