וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח הנשי: מלכות החימר כובשות אותו שוב

רקפת בנימיני, טור אורח

23.5.2024 / 13:38

תחרות צמודה ומותחת בטניס נשים עתידה לרתק אותנו לערוץ יורוספורט ברולאן גארוס 2024. מה חדש בין הקליבריות הגדולות? אלופת ישראל לשעבר רקפת בנימיני מנתחת

איגה שביונטק טניסאית פולנייה, אלופת טורניר רומא. רויטרס
מוכנה להסתער. שביונטק/רויטרס

בעוד מגרשי החימר ברולאן גארוס מתכוננים לארח עוד טורניר גראנד סלאם מרהיב, הזרקור הוא לא רק על ההופעה האחרונה של רפאל נדאל אלא גם על הכישרון המדהים והתחרות הצמודה שצפויה לנו בגזרת הנשים. עם מבחר של שחקניות יוצאות דופן, אליפות צרפת הפתוחה השנה מבטיחה להיות מופע מרגש של מיומנות, נחישות וכוח ההולך וגדל של טניס נשים.

מי שמנצחת על הלהקה היא איגה שביונטק הפולניה, המדורגת 1 בעולם והאלופה המכהנת. ההופעה הדומיננטית של שביונטק בשנה שעברה חיזקה את מעמדה כיריבה שצריך לחשוש ממנה על החימר, והיא נכנסת לטורניר הקרוב כפייבוריטית ברורה. עם זאת, יש לה מתחרה חזקה שנושפת בעורפה ומאיימת על מקומה: ארינה סבלנקה, הבלארוסית הכריזמטית שמדורגת 2 בעולם לאחר ניצחונה באליפות אוסטרליה הפתוחה האחרונה. הסגנון העוצמתי והאישיות המרתקת של סבלנקה הפכו אותה לחביבת הקהל, ואין ספק שהיא תהיה יריבה אדירה לפולניה.

היריבות בין שתי השחקניות המובילות הללו הגיעה לשיאים חדשים בשבועות האחרונים, כששביונטק וסבלנקה התמודדו בגמר באליפות מדריד ובאליפות רומא. למרות ששביונטק ניצחה בשני המקרים, המשחק שלהן במדריד ייזכר כאחד הגדולים בתולדות הספורט - מותחן בן שלוש מערכות המציג את הכישרון העצום ואת הרוח התחרותית של שתי הספורטאיות.

קוקו גוף טניסאית אמריקאית. Robert Prange, GettyImages
גם היא בתמונה. קוקו גוף/GettyImages, Robert Prange

בעוד ששביונטק וסבלנקה עשויות להיות המובילות, המגרש מוצף מתמודדות ראויות. ילנה ריבאקינה מקזחסטן, קוקו גוף ודניאלה קולינס מארה"ב, מסוגלות לתת פייט רציני ואפילו לכבוש את התואר. חוסר היכולת לניבוי בגזרת הנשים מוסיף להתרגשות ולציפייה סביב הרולאן גארוס השנה.

ככל שהטורניר יתפתח, האוהדים יזכו לאווירה הייחודית של גראנד סלאם על מגרש חימר. פני השטח האיטיים והחבטות הארוכות יותר דורשות שילוב של סבלנות, אסטרטגיה וסיבולת, מה שמאפשר משחקים שובי לב המציגים את מנעד היכולות המלא של הטניסאים והטניסאיות.

אין ספק כי טניס נשים נמצא במגמת עליה בפופולאריות שלו, עם דור חדש של שחקניות שפורץ את גבולות הספורט. הנוכחות ההולכת וגוברת של פרשניות, שמסקרות כעת גם משחקי גברים, היא עדות להכרה הגוברת ולכבוד למומחיות של נשים בטניס. עם זאת, עדיין יש מקום לשיפור מבחינת כיסוי שוויוני ותמיכה באירועי טניס נשים. הפער במספר משחקי הגברים המשודרים בטלוויזיה בהשוואה לנשים הוא נושא מתמשך שצריך לטפל בו, שכן האיכות וההתרגשות הרבה בטניס נשים מצדיקות זמן שידור שווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הטניסאית הקזחית ילנה ריבאקינה. רויטרס
תצליח להפתיע? ריבאקינה/רויטרס

כשחקנית לשעבר וחובבת טניס מושבעת, אני נרגשת לראות את טניס הנשים משגשג וזוכה להכרה הראויה. התחזית האישית שלי לאלופת הרולאן גארוס השנה? אני מאמינה שארינה סבלנקה, עם יכולות המשחק המרשימות והאישיות המהפנטת שלה, תכבוש את התואר הראשון שלה בצרפת הפתוחה ואת לבם של המעריצים ברחבי העולם. ללא קשר לתוצאה, דבר אחד בטוח: נשות הטניס יציגו מופע מרהיב, ויוכיחו שוב שהן יותר מראויות לאור הזרקורים.

טורניר הרולאן גארוס זמין בישראל לצפייה בשידור חי בערוץ Eurosport.

על רקפת בנימיני

רקפת בנימיני היא אלופת ישראל לשעבר בטניס ושחקנית גביע הפדרציה במשך 5 שנים. זכתה בתואר All American כשחקנית קולג' בליגה הבכירה והיום חברת הנהלה בכירה במרכזי הטניס והחינוך בישראל.

בשנים 1979-1980, בהיותה בת 16 בלבד, הייתה אלופת הארץ לנוער בישראל. ב-1981 זכתה בשישה תארים וגביעים: אלופת ישראל לנוער, אלופת ישראל לנשים, אלופת ישראל בזוגות נוער, אלופת ישראל בזוגות נשים, אלופת ישראל בזוגות מעורבים. בהמשך אותו החודש זכתה להגיע לשיא נוסף בטורניר בינלאומי, בו זכתה, ואשר העניק לה 20 נקודות בדרוג הבינלאומי. במאי 1982 דורגה בנימיני במקום השביעי בעולם בין הנערות. באוגוסט 1984 הגיעה לארצות הברית, שם קיבלה מלגת לימודים באוניברסיטה הבינלאומית של ארצות הברית, והמשיכה את קריירת המשחק שלה. במשך 3 שנים ייצגה את האוניברסיטה כשחקנית מספר 1. בסוף השנה זכתה בתואר MVP, most valuable player, ושנה לאחר מכן זכתה בתואר MIP, most improved player. בתקופתה באמריקה זכתה בתואר All American.

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully