וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלוקה מריח מאני טיים: דאלאס עלתה ל-0:1 בגמר המערב

פתיחה סוערת לסדרה המרתקת: דונצ'יץ' קלע 15 נקודות ברבע האחרון, הוא וקיירי אירווינג חיברו 63 נקודות וניצחו 105:108 במינסוטה אחרי משחק הפכפך. אדוארדס נעצר על 19 נקודות בלבד

קיירי אירווינג ולוקה דונצ'יץ' אחרי העלייה לגמר המערב/מתוך אתר ה-NBA

פתיחה סוערת לגמר המערב. דאלאס עלתה הלילה (בין רביעי לחמישי) ליתרון 0:1 על מינסוטה אחרי שניצחה 105:108 במיניאפוליס, אחרי משחק הפכפך ודרמטי. המאבס, שהפסידו את משחק 1 בשתי הסדרות הקודמות שלהם בדרך לגמר, רשמו למעשה ניצחון ראשון במשחק 1 מאז 2021 - ואותתו על כוונותיהם כשהם משנים את הדינמיקה המוכרת שלהם מהעבר.

בדיוק בגלל משחקים מהסוג הזה לוקה דונצ'יץ' וקיירי אירווינג איחדו כוחות והחלו לשתף פעולה. אם לפני המשחק דיברו בארצות הברית על הדו קרב בין דונצ'יץ' לאנתוני אדוארדס, בסופו של דבר היו אלה דונצ'יץ' ואירווינג שהכריעו את המשחק, כל אחד בתורו. אירווינג סיים עם 30 נקודות כש-24 מתוכן הגיעו במחצית הראשונה, בעוד דונצ'יץ' הגיע ל-33 כש-15 מהן נקלעות ברבע האחרון, בו לקח את המושכות והוכיח שוב קור רוח מרשים במאני טיים.

המחצית הראשונה התנהלה בשליטה של הטימברוולבס, כשדווקא ג'יידן מקדניאלס מצטיין ומוביל את ההתקפה של הקבוצה של כריס פינץ', בעוד אנתוני אדוארדס וקארל אנתוני טאונס מאופקים יחסית, ומתקשים מול השמירה ההדוקה של דאלאס. בכל פעם שהזאבים החלו להיכנס למומנטום, אירווינג ענה בסל משלו ולמחצית ירדה מינסוטה ביתרון מינימלי של 3 נקודות.

שחקני דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ', קיירי אירווינג. Stephen Maturen, GettyImages
צמד-חמד. דונצ'יץ' ואירווינג/GettyImages, Stephen Maturen
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. רויטרס
15 נקודות ברבע האחרון. דונצ'יץ'/רויטרס

בסופו של דבר הכל התנקז לרבע האחרון. דונצ'יץ' הוביל ריצת 0:7 פרטית שהעלתה את המאבס ליתרון קטן, אבל אדוארדס התעורר והוביל ריצת 0:8 של הטימברוולבס בתגובה, כשנותרו שלוש דקות וחצי לסיום. אלא שאז הגיעה ריצת 2:10 נוספת של דאלאס, ומשם לקבוצה הביתית כבר היה קשה לחזור. קיירי אירווינג דייק פעמיים מהקו, טאונס החטיא שלשה מכרעת מנגד, והחטאת עונשין של מייק קונלי סגרה סיפור.

דונצ'יץ' ואירווינג חיברו כאמור 63 נקודות, אבל אולי הסיפור הגדול של המשחק הוא השליטה האבסולוטית של המאבס באזור הצבע, משם הם קלעו 62 נקודות לעומת 38 בלבד של מינסוטה - נתון מפתיע לאור העובדה שלטימברוולבס יש שחקן פנים הגנתי מצטיין בדמותו של רודי גובר, ורקורד מרשים עם עצירה (חלקית) של ניקולה יוקיץ'.

מלבד דונצ'יץ' ואירווינג, המאבס קיבלו גם מספר נקודות דו ספרתי מפי ג'יי וושינגטון (13 ו-7 ריבאונדים) ודניאל גאפורד (10 ו-9). מנגד, ג'יידן מקדניאלס רשם משחק חמישי רצוף עם 20 נקודות ומעלה, וסיים כקלע המוביל של מינסוטה עם 24. אנתוני אדוארדס הסתפק ב-19 נקודות בלבד (6 מ-16 מהשדה), אבל תרם גם 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. קארל אנתוני טאונס התקשה גם כן, וסיים עם 16 ב-6 מ-20 מהשדה.

קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס, לצד אנתוני אדוארדס, מינסוטה טימברוולבס. David Berding, GettyImages
אדוארדס (משמאל) התקשה, בזמן שאירווינג השאיר את דאלאס עם ראש מעל המים/GettyImages, David Berding
שחקני מינסוטה טימברוולבס קייל אנדרסון, ג'יידן מקדניאלס. David Berding, GettyImages
שוב כיכב, הפעם זה לא הספיק. מקדניאלס חוגג/GettyImages, David Berding

בשורה התחתונה, האיכות של כוכבי דאלאס הכריעה את המשחק. מינסוטה ואנתוני אדוארדס יקוו לתסריט אחר מחרתיים במשחק 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully