וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן בהמשכים: סורקין הצטיין, מכבי תל אביב ניצחה 82:88 בדרבי

הסנטר קלע 18 נקודות, ויחד עם בראון (19) הוביל את הצהובים להבטחת יתרון הביתיות לכל הפלייאוף. הפועל תל אביב נוצחה לראשונה בעידן דדאס, למרות 22 נקודות של הורד

צעדת אוהדי הפועל תל אביב לפני הדרבי בכדורסל/איתי אניג'ר

מכבי תל אביב תפתח את כל סדרות הפלייאוף שלה עם יתרון ביתיות - את זה הבטיחה לעצמה הערב (רביעי) עם ניצחון 82:88 על הפועל תל אביב בדרבי, שנוצחה לראשונה בעידן סטפנוס דדאס אחרי חמישה ניצחונות רצופים. זה היה הדרבי התשיעי ברציפות בו קבוצת הבית יוצאת עם ידה על העליונה, כשניצחון החוץ האחרון היה לפני שנתיים בדיוק.

עד ההפסקה השליטה הייתה בצד האדום, כאשר ג'יילן הורד עשה שמות באזור הצבע וטיילר אניס סיפק הופעת בכורה מוצלחת בדרבי. מנגד, מכבי רשמה את כמות הנקודות הכי נמוכה שלה במשחק ליגה העונה -31. אלא שאז הגיע רומן סורקין. הסנטר הישראלי, שהיה מהבודדים שבלטו בגמר הגביע המאכזב וגם נראה מצוין בניצחון על הפועל ירושלים בתחילת השבוע, רשם משחק שלישי רצוף ביכולת מצוינת. לורנזו בראון שבלט גם הוא בניצחון הקודם, הוביל את הקלעים בקבוצתו הערב ויחד עם סורקין הצעיד את האלופה למהפך שקבע כי העיר תל אביב צהובה, לפחות עד שהיריבות העירוניות ייפגשו בפלייאוף - אם זה יקרה.

מעבר להבטחת הביתיות, משמעות הניצחון של מכבי תל אביב הוא שבחצי הגמר, בהנחה שתעפיל אליו, היא תפגוש את המנצחת בסדרה בין הפועל ירושלים להפועל חולון.

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. דני מרון
רומן סורקין המשיך להצטיין/דני מרון
שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל. דני מרון
יתרון הביתיות הובטח. מכבי תל אביב/דני מרון
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים בסיום. דני מרון
הפועל תל אביב לא הצליחה לשמור על המומנטום מהמחצית הראשונה/דני מרון
מאמן הפועל תל אביב סטפנוס דדאס. דני מרון
הפסד ראשון בהפועל תל אביב. סטפנוס דדאס/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 19 (5/11 ל-3), רומן סורקין 18 (3 חסימות), ג'וש ניבו 13 (6 ריבאונדים), חסיאל ריברו 11, בונזי קולסון 10 (9 ריבאונדים), תמיר בלאט 7 (9 אסיסטים), רפי מנקו 5, ג'ייק כהן 3, ג'ו תומאסון 2.

קלעו להפועל תל אביב: ג'יילן הורד 22, טיילר אניס 17, בראיין אנגולה 16, בר טימור 11, קייל אלכסנדר 6, תומר גינת וג'ון הולנד 5 כל אחד.

שחקן הפועל תל אביב בראיין אנגולה. דני מרון
בראיין אנגולה מחפש את הדרך לסל/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

אניס קלע סל בכורה בדרבי וקולסון מיד החזיר, בראון הוסיף שלשה וגינת צימק ל-5:4. ניבו הטביע, אנגולה השיב 2 נקודות, הולנד הפך ואחרי שבראון תרם עוד סל, גינת ירה מחוץ לקשת והעלה ל-9:11 את הפועל. כהן צלף שלשה משלו, ואחרי נקודות של אניס, הפורוורד סידר לניבו דאנק נוסף. הנדנדה נמשכה עם הטבעה של הורד, שמיד הוסיף עוד סל והגדיל ל-14:17. ריברו עלה על הלוח, אבל שלשה של אנגולה העניקה לאדומים 16:20 בסיום הרבע.

שחקן מכבי תל אביב ג'ו תומאסון מול הפועל תל אביב. דני מרון
ג'ו תומאסון זורק/דני מרון

רבע 2:

סל של סורקין נענה בשלשה של הולנד, גם ריברו קלע 2 אבל הורד עם 4 רצופות סידר להפועל 20:27. סורקין וקולסון קיזזו 4 נקודות מההפרש, הורד הגיע לדו-ספרתי בקליעות עונשין. דאנק של אלכסנדר במהלך של 3 נקודות הגדיל את הפער ל-8, בראון הגיב בשלשה אבל הורד חדר בקלות וקלע. סורקין המשיך את הרבע הטוב עם 4 רצופות, אבל בצד השני קלע אניס 3 משלו ועל הבאזר הוסיף שלשה צעד לפני קו החצי, בדרך ל-31:40 להפועל תל אביב בהפסקה.

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין בין שחקני הפועל תל אביב. דני מרון
סורקין נאבק ביער האדום/דני מרון

רבע 3:

ניבו קלע נקודת עונשין, אנגולה קבע הפרש דו-ספרתי ראשון במשחק לפני שהסנטר הוסיף עוד 3 מהקו וסל של ריברו הוריד ל-42:37. אנגולה קלע 3 משלו, אלכסנדר קבר שלשה שהעלתה את האדומים לפלוס 9. ריברו הגיב במהלך של סל ועבירה, קולסון צימק ל-48:44. אניס פגע מעבר לקשת, ניבו שוב החטיא אחת משתיים מהקו. סורקין השיג סל קשה תוך סחיטת עבירה, דייק בזריקת הבונוס והוריד ל-51:48. שלשה של בראון במעבר כפתה שוויון והקפיצה את ההיכל. מנקו השלים מהפך מהקו, הורד קלע משם רק אחת ובראון חתם מתפרצת בסל יפה. טימור שוב הצמיד בין הקבוצות בלוח התוצאות, אבל בלאט צלף שלשה שקבעה 54:58 למכבי תל אביב בתום 30 דקות.

שחקן הפועל תל אביב טיילר אניס מול שחקן מכבי תל אביב תמיר בלאט. דני מרון
בהחלט הופיע לדרבי הראשון שלו. טיילר אניס/דני מרון

רבע 4:

סל של סורקין ושלשה של מנקו המשיכו את המומטום, טימור השיב בשלשה משלו. בלאט הרים את ניבו לאליי אופ, הורד הטביע תוך סחיטת עבירה בצד השני וקבע מהקו 65:60. גם סורקין נהנה מאסיסט של בלאט, אנגולה עם מהלך של 3 נקודות השאיר את הפועל קרובה, אבל בראון צלף שלשה חשובה וקולסון העלה את ההפרש ל-8. סורקין צלף מרחוק ומכבי הובילה בדו-ספרתי לראשונה, אנגולה הרים אליי אופ להורד אבל בלאט החזיר בסל מהצבע - 68:79. הורד דייק מהקו, בלאט ואניס החליפו סלים ובראון בשלשה נוספת הגדיל את הפער ל-12. טימור החזיר שלשה, אניס והורד סגרו ריצת 0:7 אבל ריברו ותומאסון דאגו לסגור עניין. בסיום, 82:88 למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully