וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מזהירה את ספורטאיה מפרובוקציה רוסית באולימפיאדה. ישראל רגילה לזה

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 12:24

לא ללחוץ ידיים ליריב? פרובוקציות בניסיון לתעמולה בינלאומית? שר הספורט של אוקראינה נתן שורה של הוראות ואזהרות לנציגי המדינה בפריז 2024: "עכשיו העולם מסתכל"

תקציר: נבחרת אוקראינה מעפילה ליורו 2024 אחרי ניצחון 1:2 על נבחרת איסלנד בגמר הפלייאוף/ספורט1

שר הספורט של אוקראינה, מטווי בידני, אמר לספורטאים ממדינתו לשמור על "ראש קר" ולא לשים לב לכל פרובוקציה מצד עמיתיהם הרוסים במשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב. בידני מעריך כי רוסיה תשתמש בנציגיה בפריז כחלק ממבצע התעמולה שלה, ולכן גיבש מספר המלצות כדי לעזור למשלחת של אוקראינה להימנע מהסתבכויות ומחלוקות בפריז 2024.

ביולי האחרון אולגה חרלן, הסייפה האוקראינית, הודחה מאליפות העולם בגלל שסירבה ללחוץ יד ליריבתה הרוסית. החשש של אוקראינה היא שכל חזרה של פעולה כזאת תוגדר כניצחון של רוסיה, שפתחה במלחמה נגד אוקראינה עם פלישה לשטחה בפברואר 2022.

הסייפת האוקראינית אולגה חרלאן. GettyImages
מהלך שכמעט עלה לה ביוקר. חרלן/GettyImages

כשנשאל מה יגיד למשלחת האולימפית של אוקראינה אם אחד הספורטאים של רוסיה (שיתחרו בנפרד כנייטרלים) ינסה לעורר מחלוקת וסערה על הבמה העולמית, בידני אמר שפשוט צריך לשמור על קור רוח. "הייתי אומר להם להגיב בצורה נכונה, בצורה מכובדת", אמר. "להבין ולהיות מודע לכך שהפרובוקציה הזו נעשית בכוונה. להתעלם מפרובוקציות כאלה בקור רוח".

חלק מההוראות הן שספורטאים אוקראינים צריכים להימנע מאינטראקציה עם רוסים, שכ-40 מהם יכולים להתחרות בפריז. "מבחינתנו ספורטאים רוסים הם סוכני השפעה", הסביר בידני. "אנחנו מבינים שזו הדרך שבה רוסיה פותחת מלחמה ומנהלת מלחמה: איך היא משפיעה ומתמרנת מחשבות. ספורט הוא חלק מאוד חשוב מהתעמולה שלהם ואני חושב שעשינו הרבה למען העולם כדי להרחיק אותם מתנועת הספורט הבינלאומית. אפילו עיתונאים רוסים לא יכולים להופיע באולימפיאדה תחת הדגל שלהם. זה מאוד סמלי".

בשנים האחרונות היו הרבה קריאות לוועד האולימפי הבינלאומי לבטל לחלוטין את המעמד הנייטרלי של רוסיה ולאסור על השתתפות ספורטאים רוסים, יחד עם עמיתיהם הבלארוסים. "ה-IOC הוא ארגון מאוד שמרני", אמר בידני. "הוא קיים כבר יותר מ-100 שנה והם מדגישים ללא הרף את האוטונומיה שלהם. אנו מבינים שהם ממוקמים באמצע החברה וכי לחץ בינלאומי שנוצר על ידי התקשורת, שהתמקדה בקבלת החלטות, ממלא תפקיד רב עוצמה. כעת אנו רואים שהקרחון הזה התחיל לנוע לאט מאוד.

"ההשפעה של רוסיה בספורט הבינלאומי היא מאוד חזקה. הם משתמשים בכל משאב אפשרי כדי להשפיע על החלטות בכל הרמות. אבל המצב שלנו יצר גל של תשומת לב. עכשיו העולם מסתכל כדי לראות אילו החלטות מתקבלות, ומה מנחה את ההחלטות הללו. זה דבר חיובי מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully