וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בפתיחת גמר המזרח: בראון כפה הארכה, טייטום נתן לבוסטון 0:1

הפייסרס נראו בדרך לסנסציה אבל נמנעו מלעשות עבירה ברגע קריטי, ספגו שלשת קלאץ' מבראון ונכנעו להתעלות של טייטום בהארכה בדרך להפסד 133:128. הליברטון כיכב עם 25 ו-10 אסיסטים, אבל אינדיאנה יורדת בתחושת פספוס קשה

קיירי אירווינג ולוקה דונצ'יץ' אחרי העלייה לגמר המערב/מתוך אתר ה-NBA

6.1 שניות לסיום הזמן החוקי של משחק 1 בגמר המזרח, הביקורות המוכרות על חוסר התפקוד של ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון במאני טיים נראו מוצדקות יותר מאי פעם. בראון החטיא פעם אחר פעם, טייטום נעלם בדקות האחרונות ואינדיאנה נראתה בדרך לניצחון סנסציוני ב-TD גארדן.

אבל בפלייאוף כמו בפלייאוף, רגע אחד יכול לשנות את כל התמונה. אינדיאנה שגתה כשביתרון 3 לא ביצעה עבירה, ושלשת קלאץ' כמעט בלתי אפשרית של בראון שלחה את המשחק להארכה, בה טייטום כבר השתלט על המשחק וסידר לבוסטון ניצחון 128:133, ויתרון 0:1 בסדרה אחרי משחק הפכפך ודרמטי.

הסלטיקס הגיעו למשחק עצמו ולסדרה בכלל כפייבוריטים ברורים, אבל ברוב שלבי המשחק ההתקפה המופתית של הפייסרס ניצלה עד תום את החסרונות של בוסטון והשאירה את האורחת צמודה. במחצית הראשונה היתרון החליף ידיים שמונה פעמים, ולהפסקה ירדו הקבוצות בשוויון.

הפייסרס, קבוצת ההתקפה הטובה בליגה בעונה הסדירה, צלפו 13 שלשות וחדרו לסל פעם אחר, כשהם קולעים 56 נקודות בצבע ומנצלים את חסרונו של קריסטאפס פורזינגיס הפצוע. ככל שהמשחק התקדם ונשאר צמוד - סיטואציה בה בוסטון עוד לא נתקלה בפלייאוף השנה - השדים של טייטום ובראון החלו להתעורר.

ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס. רויטרס
בא בדיוק בזמן. ג'יילן בראון/רויטרס
ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס, מול טייריס הליברטון, אינדיאנה פייסרס. רויטרס
חזר לעצמו בהארכה. טייטום/רויטרס

טייטום סיים את הרבע האחרון עם שתי נקודות בלבד ועם 1 מ-6 מהשדה, כשהוא זורק רק פעם אחת בשלוש הדקות האחרונות, אבל למזלו אינדיאנה הצילה אותו עם החלטה שנויה במחלוקת לא לבצע עבירה, ובראון נחלץ לעזרתו עם שלשה שעשויה להיזכר כנקודת מפנה בסדרה.

בתוספת הזמן הפייסרס החזיקו מעמד וכשנותרו 1:46 עוד הובילה בשתי נקודות אחרי קליעות עונשין של הליברטון, אבל טייטום קלע סל ועבירה בצד השני, ובהתקפה הבאה נעץ את השלשה שהכריעה סופית את המשחק.

טייטום סיים את המשחק עם 36 נקודות (12 מ-26 מהשדה, 10 מ-12 מהעונשין) - 10 מהן בהארכה. היו לו גם 12 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות, והוא נעזר בשיא עונתי של ג'רו הולידיי שניפק 28 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. ג'יילן בראון סיים עם 26, 7 ו-5, וגם אל הורפורד ודרק ווייט (9 אסיסטים) סיפקו את הסחורה עם 15 נקודות כל אחד, במשחק בו הסלטיקס משתפים 8 שחקנים בלבד ומקבלים רק 13 נקודות מהספסל.

טייריס הליברטון, אינדיאנה פייסרס. רויטרס
איזה פספוס. הליברטון/רויטרס
מאמן אינדיאנה פייסרס ריק קרלייל. רויטרס
החלטה שתעלה בסדרה כולה? ריק קרלייל/רויטרס

את הפייסרס הוליך כרגיל טייריס הליברטון עם 25 נקודות לצד 10 אסיסטים. פסקל סיאקם כיכב לצידו עם 24, 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, כשאובי טופין (15) וטי ג'י מקונל (13) נותנים בוסט מהספסל. בסופו של דבר זה לא הספיק, ומה שייזכר מההופעה המרשימה של אינדיאנה זו בעיקר ההחלטה לא לבצע עבירה ברגע קריטי, שעלול להשפיע על סדרה שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully