וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל כמענה למשבר: מאות בני נוער באירוע הסיום של "ליגת הכפר"

בית הנבחרות בשפיים אירח את אירוע השיא של הטורניר, תכנית "ערכים בספורט" ומנהלת הליגות לכדורגל, לתת מענה למשבר שחווים בני נוער מאז ה-7 באוקטובר. המנכ"ל ניקולס לב: "ההתמדה והאמביציה בכדורגל תסייע לכם בכל תחום בחיים"

דריבל 21.05 חדש/מערכת וואלה

מאות בני נוער מלמעלה מ-20 כפרי נוער ברחבי הארץ התכנסו היום (שלישי) בבית הנבחרות בשפיים לאירוע סיום של טורניר "ליגת הכפר", המאומץ על ידי מנהלת ליגות הכדורגל.

הטורניר נערך ביוזמת עמותת ערכים בספורט, כחלק מתכנית הדגל "תכנית קבוצתית" בשיתוף בית הנשיא ומשרד הספורט, לחיזוק החוסן החברתי של מדינת ישראל אחרי 7.10, בייחוד בקרב צעירים ובני נוער, באמצעות הספורט. במסגרת התכנית, 14 קבוצות ליגת העל ו-16 קבוצות הליגה הלאומית מלוות 24 כפרי נוער מכל רחבי הארץ, ומסייעים בפעילות קהילתית משמעותית ופיתוח חוסן חברתי.

בין כפרי הנוער שמשתתפים בפרויקט: מבואות ים, נווה הדסה, קרית יערים, כדורי, נחלת יהודה, הדסה נעורים, זוהרים ועוד.

כאמור כפרי הנוער, בהם בני נוער מהפריפריה הגיאוגרפית והתרבותית של ישראל, מאומצים על ידי מועדוני ליגת העל. כך למשל מכבי חיפה מאמצת את כפר הנוער נווה עמיאל, מכבי תל אביב את נווה הדסה, בית"ר ירושלים את פנימיית עין כרמית בבירה, הפועל באר שבע את אשל הנשיא והיורדת הטרייה הפועל תל אביב מלווה את הנוער במקווה ישראל. בני סכנין מאמצת את כפר הנוער החקלאי כדורי.

ניקולס לב מנכ"ל מנהלת הליגות באירוע הסיום של טורניר "ליגת הכפר". יח"צ ערכים בספורט,
"שמח שהפרויקט גדל". ניקולס לב באירוע הסיום/יח"צ ערכים בספורט

ניקולס לב, מנכ"ל מנהלת הליגות בכדורגל, אמר באירוע: "בימים המורכבים שאנו עוברים אני רוצה קודם כל לחבק את משפחות החטופים, ולקוות לשובם במהרה, כמו גם להחלמת כל הפצועים ושובם של המפונים לבתיהם בצפון ובעוטף. מנהלת הליגות יזמה לפני שנתיים בשיתוף עם עמותת ערכים בספורט את אימוץ כפרי הנוער על ידי קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית מתוך הבנה שהכדורגל יכול להיות מנוף להעצמה ולניוד חברתי, בעיקר בקרב בני נוער. אני שמח שהפרויקט גדל ו-24 קבוצות מקצועניות מלוות לאורך כל השנה 24 כפרי נוער שכולם מיוצגים היום בטורניר. אני מאחל לכל אחד מכם שתקחו מהכדורגל את ההתמדה, האמביציה ואת עבודת הצוות ועם הכלים האלה תצליחו לא רק בכדורגל אלא בכל תחום בו תרצו לעסוק בחיים".

בתאל גרבי, מנכ"לית ערכים בספורט: "המשבר שחווה ישראל מאז ה-7.10 מאיים לשבר אותנו מבפנים ולטלטל בני נוער רבים, שאינם יודעים להתמודד עם החרדה והלחץ שהמצב יוצר. בפרויקט ליגת הכפר אנחנו נותנים מענה לבני נוער הנמצאים בסיכון ובמקביל יוצרים מחוייבות חברתית לקבוצות ליגת העל ולכדורגלנים שמסייעים בפיתוח החוסן הישראלי והופכים לשותפים למען החברה הישראלית".

ערן גלבוע, מפקח וממונה קידום הספורט, מנהל לחינוך התיישבותי: "ליגת הכפר עבור תלמידי כפרי הנוער בענף הכדורגל היא חלום שמתגשם. באמצעות הספורט אנחנו מצליחים להרחיב את סל הכלים והערכים של חניכי וחניכות כפרי הנוער ולחזק את חוסנם האישי, ערכם העצמי, את ההוגנות וההיכרות עם אוכלוסיות וקהילות מגוונות. זה המקום להודות לשותפינו לדרך המרגשת הזו, עמותת ערכים בספורט, מנהלת ליגת העל בכדורגל, בית הנשיא וצוותי החינוך בכפרי הנוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully